Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

911E 2.4 1972 Grand Pric White

06 feb 2008 19:01

Na een aantal jaren zonder klassieke Porsche kriebelt het toch weer... Dus graag jullie mening en wellicht zijn er mensen die meer weten van deze auto of van de verkoper... Wat denken we hiervan?

Porsche 911 E, 2.4 coupe met Bosch injectie en 165 Pk, 6-cilinder, Bouwjaar 1972

met als extra 15mm stabilisators, S-pakket vanaf fabriek, 6j-fuchs velgen, Recaro sportstoelen (zijn geen originele :( ), Kleur; wit

APK tot mei 2008


Bijzondere nederlandse auto, met als uitvoering dat de olietank voor de achterwielen werd geplaatst, dit kwam de auto ten goede en bleef de olie beter op de plaats in snel genomen bochten.


Auto met veel historie, boekjes en onderhouds papieren.


Motor gereviseerd, transmissie schakelt goed, remmen gereviseerd, schokbrekers,accu's en banden onlangs vervangen.


http://link.marktplaats.nl/145097530


gegroet,
Gijs

06 feb 2008 19:09

Origineel Nederlandse 911 :arrow:

Datum eerste toelating 07-04-1972
Datum eerste afgifte Nederland 07-04-1972

Vervaldatum APK 19-03-2008 :arrow: Datum aanvang tenaamstelling 18-01-2008 :idea:

06 feb 2008 19:15

@ Olaf wat bedoel je daarmee?
dat de auto net op een andere naam staat? handel ofzo?
vind het wel een mooie exemplaar hoor maar ja ik kom net kijken in Porsche land...

06 feb 2008 19:22

Bedoel er niks meer ... maar wel "vreemd" dat'ie net op naam staat, de APK bijna verlopen is en (alweer) te koop staat ...

Zou handel kunnen zijn (wat ik iedereen gun), maar ook 'n zeperd :roll: (wat ik eigenlijk niemand gun).

Gijs had die info ook zelf kunnen vinden ... maar ik reik het 'm aan, zodat hij de verkopende partij mss wat (gerichte) vragen kan stellen :idea:

Ach, hier op 't forum raden we toch altijd 'n AKK aan :lol:

06 feb 2008 19:29

Ziet er toch keurig uit op de foto's.

Ik vind deze vraagprijs voor een E coupe zeker de moeite waard.

Porsche Centrum Twente zit ook in Enter, dus een AKK lijkt me snel te realiseren.

Je zou eens kunnen vragen waar de auto in onderhoud is geweest en daar ook eens informeren.

Succes!

06 feb 2008 19:32

ja is duidelijk, hoe meer onzekerheid je uit kan sluiten des te beter.
maar ja.... het blijft een Porsche en daar maken dus heel veel mensen (blijkbaar) misbruik van, hier misschien niet hoor, zo bedoel ik het niet, maar inderdaad hoe meer info hoe beter.
thanks :)

06 feb 2008 21:07

zeker leuk een E komt goed van zn plek

denk dat de voor bumper een kunstof is en niet de bumper was van het s pakket dan had het namelijk een aluminium bumper geweest.

aluminium s bumpers zijn zeer zeldzaam

mis de side stips chrome aan de onderzijde van de auto S uit voering maar voor 250 euro is dat opgelost

wel gaaf die diepe fuchsjes rondom.

jammer dat de portierbakken in het verleden zijn voorzien van speakers

zijn 350 euro per stuk

knipper lichten met chromen randen uitgevoerd, behoord op het type er voor, hoort zwart te zijn, maar zou zelf ook de chrome er opzetten zeker in de combinatie met wit voor 200 euro heb je rondom nieuwe

lijntjes lopen netjes op de foto, dacht dat de antene bij een 72 rechts hoort

maar weet dat ff uit mn hoofd niet zeker, stoelen inderdaad niet orgineel maar wel comfortabeler

voor 750 euro moet je zeker een net setje orginele kunnen vinden, en sport stoelen S ronde de 3500 euro tegenwoording


tja een witte, leuk voor wat striping martini oid

maar al met al een zeer leuke auto voor die prijs

06 feb 2008 22:24

john's Porsches schreef:zeker leuk een E komt goed van zn plek

knipper lichten met chromen randen uitgevoerd, behoord op het type er voor, hoort zwart te zijn, maar zou zelf ook de chrome er opzetten zeker in de combinatie met wit voor 200 euro heb je rondom nieuwe



Enige jaar dat er geen chroom op de knipperlichtunits voor en achter werd geleverd is mj 1973, deze is dus correct uitgevoerd met chrome!

07 feb 2008 0:24

ziet er idd niet verkeerd uit voor die prijs...

911e 2.4

07 feb 2008 1:02

Ik ken de auto,word nu voor de 3e keer verkocht in 5 maanden.Heb er in gereden,en het was een drama...het enige wat ik hoorde waren geluiden die je niet wil horen.Maar zoals niet iedereen hiet lijkt te begrijpen,is dat een echt goede 911 altijd zo rond de 50000 euro moet,of gaat kosten.Dus de auto is zeker niet te duur,en een echte Hollandse 911e 2.4 is zeeeer zeldzaam.Gewoon 30000 euro tegenaan gooien,heb je een top-auto.En als je hem later niet kwijt kan aan de zuinige Nederlanders,verkoop je hem voor een dikke prijs bij onze oosterburen,die wel graag centen trekken voor een echte auto......

07 feb 2008 1:20

:shock:

07 feb 2008 1:58

klote. heb ik toch een slechte 911 gekocht. mijne kostte nl geen 50000 euro. had ik dit maar eerder geweten... :?

07 feb 2008 2:03

LOL :D

911e 2.4

07 feb 2008 4:49

Met een bedrag van 50000 euro heb ik het natuurlijk over het eerste model.En ik spreek toch echt wel uit ervaring.

07 feb 2008 8:15

Bedankt voor de eerste reacties, altijd leuk om van velen input te krijgen...

@Olaf, ik had de data ook al gevonden... was iets wat me niet aan stond... reactie van de verkoper was dat hij 911's & 356's heeft (meer dan 10 stuks) en had nu een originele 911RS gekocht en deze moest dan maar weg omdat hij deze het kortste had... op zich niet erg, kan, maar APK datum staat in advertentie Mei en op RDW staat Maart... :?

De auto zou volgens de verkoper goed rijden, dus graag van Marsan de input wat er mis is... alle schokbrekers en banden zijn vervangen, wellicht was dat eerst nog niet :?:

Chrome randjes klopt inderdaad wel,
Aluminium S voorspoiler zou het zijn volgens verkoper,
Antenne bij 72-er rechts dat weet ik niet.. (wie wel? :?: :!: )
ophanging e.d. zijn allemaal uitgevoerd volgens S pakket, volgens verkoper.

Enige opmerking die de verkoper had waren een klein aantal blaasjes in de lak op de dorpels.. wellicht dat daarom de Sierstrips eraf gehaald zijn...

AKK zal zeker gebeuren... mocht het zover komen... eerst eens gaan kijken...

07 feb 2008 8:55

Dat van die spoiler vind ik wel bizar want op mijn 912 zit de S spoiler (zie 912 69 bij te koop)

in de interieur zie ik zetels van een jonger model

maar als het juist die zaken zijn heb je een mooie wagen

Dat van die 50.000 euro klopt ongeveer. Heb al een paar porsches zien opknappen en het totaalbedrag zat allemaal boven de 35.000 euro voor een perfecte wagen :wink:

07 feb 2008 9:02

is dat een kunstof of aluminium met lood verzwaard?

Interieur kan ik niet goed beoordelen, kan het net niet goed zien...
Ik weet wat het kost om een restauratie goed uit te voeren...

( maar om op voorhand er al vanuit te gaan direct alles te moeten restaureren terwijl de verkoper zegt dat dit niet hoeft strookt niet met mijn verwachtingen van de auto... eens zal het ervan moeten komen... )

Velgen zijn niet origineel, maar vind ze niet lelijk...

zou het slechte rijgedrag kunnen komen door die 15mm stabilisators?

07 feb 2008 9:21

Ben ik nu de enige die bij het zien van de foto's denkt: wat een pakhuis. Allerlei niet orginele zaken en de dorpels en deuren zien er op de foto al niet strak uit, wanneer de verkoper dan komt met 'er zitten een paar kleine blaasjes op de dorpel' dan weet ik genoeg. Een aardig restauratie object.

07 feb 2008 9:28

kunstof of aluminium is inprincipe niet met lood verzwaard zover ik weet

de SWB hadden volgens mij wel verzwarings stukken in de voorbumer

coorect me if aim wrong


ik was voor de ratrga 45 K kwijt aan restauratie kosten, nu zijn er nog enkele kleine dingen niet naar het zin

zeg dat ik daar nog 2 K tegenaan gooi ben in intotaal 47K kwijt, maar dan heb je ook wat

Re: 911e 2.4

07 feb 2008 10:08

marsan schreef:Met een bedrag van 50000 euro heb ik het natuurlijk over het eerste model.En ik spreek toch echt wel uit ervaring.


leuke collectie heb je zelf idd ;-)

voor een hele goeie is 50k inderdaad niet meer uitzonderlijk. Als je zo eens op mobile.de rondkijkt schrik je je soms kapot van wat ze vragen...

07 feb 2008 13:11

Ingo en Peter 993 hebben er ook verstand van......

07 feb 2008 17:52

Eerlijk gezegd lijkt een goede E voor <20k mij een illusie...

08 feb 2008 8:01

Kan een illusie zijn inderdaad...

Kan ook een mooi hobby project zijn,... en daar ben ik naar op zoek... en met een 2.4E 1972 heb je dan wel een zeldzaam hobby model...

08 feb 2008 12:42

Als het een onaffe auto is die op zich goed is dan kan het een mooi project zijn. Als het een gebakje is zou ik er lekker vanaf blijven

08 feb 2008 15:02

de grootste kost, in mijn ervaring, is bodywork.

hier is een linkje dat het illustreert

http://www.early911.co.uk/html/problems.html


en vaak ligt een goede restauratie erin dat je het beunhazen werk van een vorige eigenaar/sleutelaar moet teniet doen.

Een tweede grote uitdaging is de mechanische injectie: de injectiepomp, de "butterflies", de volledige revisie en afstelling enz.
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16879&highlight=
Een goed dieselcentrum met een gekende naam kan soms een dergelijke pomp reviseren maar het is niet goedkoop.

Een rollenbanktest kan ook toelaten te kijken hoe groot het performance verlies is alsmede ook of de wagen goed is afgesteld. Een common error is, als bijvoorbleed een injectiepomp niet goed meer werkt, dat de CO values worden bijgesteld en de wagen loopt te vet. Een E en early S maken hun top performance nabij de 7000 toeren, dus blijf met zo'n wagen doorrijden en je draait kleppen, cylinders enz erdoor.
Afbeelding

Een goede E is een fantastische ouwe Porsche die keer op keer mijn nekharen doen recht staan in een full bore acceleratie, maar er is "no such thing as a cheap one" ;)

Best of luck,


Bert
Plaats een reactie