Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

930 op autotrack

24 feb 2008 16:05

Hallo,

weet er iemand iets te vertellen over deze auto?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Hij staat te koop in opdracht van de klant en de bak is onlangs gereviseerd, hij is ingevoerd (1991 dacht ik) en lang geleden is er een motorrevisie geweest met tuning. Daar zijn rekeningen van aanwezig en de historie is vrij compleet overlegbaar zegt de verkoper.

Ik vind hem niet heel duur, wellicht hier iemand een mening. Ik heb ook niet de indruk dat het een heel professioneel bedrijf is, maar dat betekend niet dat het niks kan zijn. Als iemand deze auto kent of er meer over weet dan verneem ik dat graag!

Groeten Roy

24 feb 2008 16:59

Roy,

Even een paar bedenkingen.

1. Wagen heeft latere voorbumpers: orginele moet periscoopjes hebben voor de koplampwassers en ook de voor mist lichten die NIET zijn geintegreerd in de voorspoiler maar die los staan.

Afbeelding

2. Wagen heeft de 3.3 achterspoiler: een 1975 heeft dit model:

Afbeelding

De periscoopjes zijn niet langer te krijgen by porsche, dus dat is zoeken. De turbo 3.0 spoiler vind je wel in Duitsland edm maar reken alvast een goede 600 euri + spuitwerk. De rubber lip zit vast met 6 schroefjes die willen roesten: rubber lip niet langer beschikbaar bij Porsche.

Snellere turbo: wellll, origineel kwam de turbo met een KKK 3LDZ turbo met 0.8 bar pressure; de latere 3.3 kwam met een KKK type 27 dat makkelijk te wisselen was voor een type 30 met een wastegate tot 1.1 bar.

1 vraag die ik me altijd stel: Waarom zit die wagen niet orgineel in elkaar: welke reden (voor bumpje? achter knallertje? Pirouette op de autobahn tegen 235 km/h? cosmetische reden? incompetentie van bodyshop man? enz) wie heeft er met die motor gehamfeld? Waar zijn de super pricey en rare 7 and 8 x 15 fuchsen naar toe? enz enz.

Van een "bitsa" (a bit of this and a bit of that) een goede maken kost ook geld en voor je het weet ben je de 40K euri snel voorbijsgeschoten.

Best of luck,


Bert

24 feb 2008 20:50

Ik ben langsgeweest en heb hem laten staan. Er kloppen veel dingen niet aan de auto en de lak is ook slecht.

Inderdaad klopt de spoiler ook niet, maar die zouden ze nog kunnen verzorgen was het verhaal.

Mocht je zelf handig zijn misschien een kans, maar anders :roll:

24 feb 2008 21:21

ben al wat wijzer, wellicht ga ik toch even een kijkje nemen. Die spoiler en bumper was mij ook al opgevallen, maar ik dacht niet meteen alleen aan schade, gebeurd volgens mij wel meer dat mensen een porsche wat nieuwer willen laten ogen. als hij motorisch helemaal goed is, dan is er wel wat mee te doen lijkt me. Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar een volledig originele, maar als ik een topauto vind die alleen optisch wat niet originele delen heeft, dan kan ik dat in de loop der jaren nog verzamelen. Ik moet ook rekening houden met mijn budget.

motor revisie en tuning is bij John inzinger gebeurd, een specialist volgens de verkoper, wel al jaren geleden, bak is gereviseerd bij schmidt in oss, waarvan ikzelf al weet dat het een geschikte specialist is. Ik denk dat ik die eens ga bellen.

Alvast bedankt voor de info.

@marcel B.: misschien dat je me wat meer kunt laten weten over de zaken die in jouw ogen minder goed waren aan deze auto, mag ook in een pb

24 feb 2008 22:34

Inzinger is een zeer kundige specialist. Heeft zijn zaak overgedaan aan Paul Geeris. Doet nu alleen nog maar revisies

24 feb 2008 22:50

Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar een volledig originele, maar als ik een topauto vind die alleen optisch wat niet originele delen heeft, dan kan ik dat in de loop der jaren nog verzamelen. Ik moet ook rekening houden met mijn budget.


Een topauto klopt optisch ook, anders is het geen topauto. een 911 turbo met een te strak budget kopen lijkt me een zeer slecht idee, hou nog maar een paar duizend euro achter de hand voor onvoorziene uitgaven. Ik vind de auto van de advertentie te duur. Geef liever ietsje meer uit en koop een exemplaar wat wel helemaal klopt. Tot 25K moet je zeker particulier een hele mooie kunnen kopen, maar het vergt wat geduld en zoekwerk, maar ga bij een turbo nooit over 1 nacht ijs.

25 feb 2008 22:19

Eens met Michael. Deze 930 3.0 wannabe 3.3 lekker laten staan. Klopt teveel niet aan deze auto. Een op en top orig. 930 3.0 is nl. meer waard dan een 3.3. Niet minder. Must be a reason...
Plaats een reactie