Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Wie kent deze 944?

07 apr 2008 16:55

Wie kent deze originele Nederlandse 944? Km stand is erg laag, volgens de verkoper is het interieur en de lak in nieuwstaat. KOPEN OF SLOPEN?

KLIKKIE

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=40820215

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=40820232

07 apr 2008 21:14

hij is toch niet radiografisch met 2 antennes op het dak

08 apr 2008 18:17

Nah voor deze prijs vind je mi geen in nieuwstaat verkerende 944. Daarsnaast, als het nog een type I zou zijn ('85 kan beide), dan heb je kans dat er nog een teller in zit di tot 99.999 km gaat en dus misschien al een paar keer rond is geweest. Maarrrr Kijken, keuren en eventueel kopen ;) you never know!

08 apr 2008 19:01

Wat denk je van deze.
Heb hem zaterdag j.l. in het echt bekeken toen ik daar was voor onderdelen.

Afbeelding

08 apr 2008 19:09

Ziet er aan de buitenkant wel goed uit, maar een ander plaatje zag er minder goed uit, kijk eens naar die bevestigingspunten van de schokbrekers:

Afbeelding

08 apr 2008 19:15

Hmmm weet niet wat ik moet zien bij de bevestigings punten? :shock:
Ziet er wel erg gepoetst uit onder de kap :wink: dat zie je niet al te vaak.
ik neem aan dat je toch niet doelt op dat beetje roest op die boutjes??

08 apr 2008 19:24

Ja, dat bedoelde ik wel. Het lijkt erger dan het is?

08 apr 2008 19:31

vind het eigenlijk helemaal niet erg :? Vind zelfs dat het er allemaal heel goed uit ziet (op de foto dan ;))
Heb zelf ook een 2 tal 944-jes gehad welke in zeer goede staat verkeerde en die zagen er onder de kap ongeveer gelijk uit.

Is het een Type 1 of 2?

08 apr 2008 20:11

Ik vind een kleine 4000 euro niet echt extreem laag eigenlijk, zker niet voor 85er. Was volgens mij wel omslagjaar tussen type 1 en 2, maar ben geen expert. Velgen niet helemaal mijn smaak, maar dat is achteraf te veranderen natuurlijk. Kijk ook eens bij Porsche Wolfs (www.porschewolfs.com), heeft veel 924 en 944 staan.

08 apr 2008 20:18

Soms zijn roestige boutjes erger als een gereviseerde motor en een prachtig interieur. :roll:
Is natuurlijk geen nieuwe auto en zitten en gebruik sporen op, maar passingen lopen allemaal mooi en heb geen dingen gezien waar ik een raar gevoel bij kreeg, maar ja wie ben ik.

08 apr 2008 22:37

Zo te zien aan de ruitensproeiers en aan de ingeschoven antenne aan de linker kant is het een type 1. Waarschijnlijk is die bezig aan zijn 3 ronde op de kiometerteller, die heeft nl. maar 5 cijfers bij een type 1.

Voor 4000 euro kan je wel iets beters krijgen denk ik.

Zo te zien is die lelijke luchthapper nog niet van de turbo afgehaald. Die zit er nu al 3 eigenaren op ;).

10 apr 2008 12:41

Ik ben bij de witte wezen kijken, beetje dubieus verhaal toch wel.. Het eerste wat me opviel was dat de achter-onderspoiler een andere witte kleur had dan de rest. "Heeft ie schade gehad meneer? Niet dat ik weet" zei hij. Ook onderin de ruimte van het reservewieltje zag ik een deuk zitten waar de verf van af gebladderd was, aan de kant van de versnellingsbak(?). "En hoe komt dit dan"? "Geen idee, ik heb dat nog nooit gezien" was het antwoord weer.
Hij wist me ook te vertellen dat de vorige eigenaar hem 17 jaar gehad had, als huwelijkskadeau... Hij reed er zelden mee en stond altijd in garage. De huidige eigenaar heeft hem vanaf november 2007.
Wat me verder opviel was dat er in de kofferruimte vocht aanwezig was, en dan met name aan de rechterachterzijde. Lekkage? "Er staat wel eens een klein plasje op de uitrolbare kofferruimteafscheiding (of hoe noem je dat?) na een regenbui" zei de verkoper. Roest was daar (nog) niet te zien.

Waar ik wel wat roest tegenkwam was op het dak aan de linkerzijde, bij de rails.

Bij het verwijderen van de olievuldop zag ik dikke klodders "mayonaise" in de dop en in de vulpijp wat aan kan geven dat er vocht in de motor aanwezig is. Koppakking lek? "Dat is condens wat niet weg kan omdat de vulpijp zo dicht bij het spruitstuk zit". Ik moest haast lachen.... :shock:

De meeste twijfels kreeg ik toen ik vroeg of hij er dagelijks mee reed. Hij antwoordde negatief, hij staat altijd hier zei hij. "Hoe komt het dan dat de motor nog warm is?" vroeg ik argwanend. "Mijn vrouw heeft er net mee gereden omdat mijn Opel kapot is gegaan" antwoordde hij toen... jaja...

De accu was vervangen en de distributieriem was bij 65000 km vervangen zei hij, en thuis had hij alle boekjes met het onderhoud verleden. (niet gezien trouwens)

Het interieur zag er wel aardig uit, alhoewel de leren pook aan vervanging toe is, daar zit haast geen leer meer op.

Ik laat hem staan, "this is not my cup of tea".

10 apr 2008 15:49

Als ik dit zo lees is dat laatste inderdaad verstandig.

12 apr 2008 9:57

Zal wel (2)71.000 zijn....
Plaats een reactie