Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

ADVIES: Aankoop Porsche 911 Cabrio turbolook

12 mei 2008 4:01

Beste mensen,

Ik sta op de punt om een volledig en goed gerestaureerde Porsche 911 uit 1975 aan te schaffen. (Ga deze hopelijk volgende week ophalen, anders de week daarop)

Ik ben persoonlijk langsgegaan en de auto van alle kanten mogen bezichtigen/starten/rijden.

Deze ziet er naar mijn mening supergoed uit zowel cosmetisch als mechanisch.

Ik hoor graag de mening van een aantal Porsche liefhebbers en specialisten wat betreft deze auto!

Hier de link naar marktplaats!

http://link.marktplaats.nl/151829206

Alvast bedankt!

Re: ADVIES: Aankoop Porsche 911 Cabrio turbolook

12 mei 2008 8:21

Edreamsz schreef:Beste mensen,

Ik sta op de punt om een volledig en goed gerestaureerde Porsche 911 uit 1975 aan te schaffen.


Alvast bedankt!



deze auto is omgebouwd naar een nieuwer model, zelf ben ik daar geen fan van.
Op de foto's ziet het er wel mooi uit.
als je toch intresse hebt wel een akk laten doen.


robert

12 mei 2008 8:25

Vind het nogal een bouwpakket geworden. Voor dat geld kun je beter kijken naar een originele cabrio.

Is ook bekend wie deze "restauratie' heeft uitgevoerd?

Maar een AKK zou ik zeker doen. Haast verplichte kost hier :)

12 mei 2008 8:34

Tja, mooie auto om te zien, de prijs vind ik veel te hoog, voor iets meer koop je een orginele 964 cabrio. Tuurlijk is er enorm veel geld uitgegeven aan deze auto, maar dat geld voor de meeste ombouw modellen.

heb zelf ook een ombouw gehad, viel op de looks en technisch was hij perfect. welliswaar geen cabrio, maar heb ik gekocht voor 14.000 €.

houd rekening met het feit dat er niets meer orgineel is aan de auto, dat je te maken hebt met eigenlik een omgebouwde Targa.

bij van Kessel in Deurne staat ook een 911 cabrio omgebouwd naar 964. dit is een 84 met orginele 3.2 en is irgineel een cabrio. Ook hier zitten alle facturen en historie bij en moet volgens mij 15.000 € kosten.

echter als je deze auto voor een 16 of 17000 € zou kunnen kopen en hij is inderdaad perfect dan effe een AKK

succes met de wijsheid.

12 mei 2008 8:58

sluit me aan bij bovenste liefhebbers , ga voor orgineel
hebben we nu je enthousiasme getemperd? surry :lol:

12 mei 2008 9:01

ga voor origineel.......sorry. :?

12 mei 2008 9:20

Inderdaad voor een ombouw veel te duur. Voor hetzelfde geld kun je ook een originele kopen. Ombouw zou ik persoonlijk úberhaupt nooit doen.

12 mei 2008 9:30

Sluit me bij de vorige Puristen aan.
Een cabrio met 3.2 motor op basis van een 75-er Targa chassis? Hopelijk is het niet alleen bij restauratie gebleven.
Succes ermee!

12 mei 2008 11:25

Bedankt voor alle tips en suggesties.

Deze auto ziet er zowel van binnen, buiten en onderkant zeer netjes uit. De motor heeft geen lekkages. Interieur ziet er als nieuw uit. Chassis is wegens ombouw naar Cabrio verstevigd en hiervoor ook gekeurd. Er is deze week een nieuwe cabriokap erop gegaan.

Tja, klinkt allemaal inderdaad mooi als ik het zo opsommeer. Dankzij jullie zijn de emoties (deels) weg. Ik ben altijd verliefd geweest op een 964 cabrio turbolook. Vandaar dat ik helemaal hiervan wegdroom.

Ik ga echter een stap nemen en een akk laten uitvoeren. Weten jullie misschien waar ik deze in de omgeving van Roermond kan doen?

12 mei 2008 11:36

Hangt er even vanaf wie de ombouw heeft gedaan. Als hij het niet heeft gedaan is Manuel Pelzer een optie. Ik zou echter nooit zoveel geld uitgeven voor zo'n auto. Koop een echte 3.2/964 voor hetzelfde geld (of iets meer!)

12 mei 2008 12:05

Edreamsz schreef:Bedankt voor alle tips en suggesties.

Deze auto ziet er zowel van binnen, buiten en onderkant zeer netjes uit. De motor heeft geen lekkages. Interieur ziet er als nieuw uit. Chassis is wegens ombouw naar Cabrio verstevigd en hiervoor ook gekeurd. Er is deze week een nieuwe cabriokap erop gegaan.

Tja, klinkt allemaal inderdaad mooi als ik het zo opsommeer. Dankzij jullie zijn de emoties (deels) weg. Ik ben altijd verliefd geweest op een 964 cabrio turbolook. Vandaar dat ik helemaal hiervan wegdroom.

Ik ga echter een stap nemen en een akk laten uitvoeren. Weten jullie misschien waar ik deze in de omgeving van Roermond kan doen?


AKK bij P&P in Roggel, Speedservice in Born, Paul Geeris in Heeze, manuel pelzer in Kerkrade.

Nogmaals, ik denk dat je je voor die prijs in de vingers snijd, echt veel en veel te duur.

Het is nu eenmaal zo dat als je dergelijke auto's gaat restaureren, cq ombouwen dat je het geinvesteerde geld er nooit meer uit haalt. al helemaal niet bij een ombouw. Helaas menen sommige dat ze dit er wel voor kunnen krijgen. ( uitzonderingen daargelaten betreffende restauratie :wink: )

12 mei 2008 14:14

Als hij van '75 is, dan is de carroserie niet gegalvaniseerd. Kijk dan helemaal goed uit, als binnen een jaar o.a. de deurstijlen beginnen door te roesten dan wordt je er niet zo vrolijk van denk ik.. :?
Succes met de AKK. :wink:

12 mei 2008 14:36

Edreamsz schreef:Dankzij jullie zijn de emoties (deels) weg. Ik ben altijd verliefd geweest op een 964 cabrio turbolook. Vandaar dat ik helemaal hiervan wegdroom.


Voel met je mee!
964 turbobreed is gewoon gruuuwelijk mooi!
En dan schopt zo'n stelletje @#$% hierboven al jouw dromen aan duigen :evil: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ja, je kunt je geld maar een keer uitgeven hè? En een echte WTL is wel heel veel duurder http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... doorCount= (en ook dan even de option list checken of het wel een echte wtl is).

Kortom: in ieder geval een akk laten doen. En wat hij joú waard is kun alleen jij bepalen :idea:

12 mei 2008 15:46

Edreamsz schreef:Bedankt voor alle tips en suggesties.

Deze auto ziet er zowel van binnen, buiten en onderkant zeer netjes uit. De motor heeft geen lekkages. Interieur ziet er als nieuw uit. Chassis is wegens ombouw naar Cabrio verstevigd en hiervoor ook gekeurd. Er is deze week een nieuwe cabriokap erop gegaan.

Tja, klinkt allemaal inderdaad mooi als ik het zo opsommeer. Dankzij jullie zijn de emoties (deels) weg. Ik ben altijd verliefd geweest op een 964 cabrio turbolook. Vandaar dat ik helemaal hiervan wegdroom.

Ik ga echter een stap nemen en een akk laten uitvoeren. Weten jullie misschien waar ik deze in de omgeving van Roermond kan doen?


P&P in Roggel, ligt op een Steenworp afstand van Roermond.

12 mei 2008 15:48

Roel 964 C2 schreef:En dan schopt zo'n stelletje @#$% hierboven al jouw dromen aan duigen


gheghe we schudden em alleen beetje wakker! :D

12 mei 2008 20:13

1 klein advies, als het enigzins mogelijk is :arrow: hou het orgineel.

al is het maar omdat je het ook weer eens moet verkopen :idea:

12 mei 2008 20:28

Heb een beetje deja vu gevoel met onze goeie adviezen..... :? :!:

12 mei 2008 22:35

als ik edreamsz eerste berichtje lees, wil hij deze auto gewoon heel graag hebben. Boeien of hij origineel is, dat hij dat niet is weet E. zelf ook wel! Ik zou zeggen E.: kun je hem betalen, blijkt die technisch OK (genoeg, er altijd wel wat bij een 30 jaar oude auto) dan heel veel plezier ermee! en ik zie je graag een keer op een meeting oid, ben benieuwd hoe mooi die echt is!

12 mei 2008 22:47

Hoewel ik zelf liever voor origineel ga, kan ik je enthousiasme wel voorstellen. Op de foto's ziet het er erg mooi uit. Aan de andere kant voor dat bouwjaar lijkt het me wat prijzig. Is aantoonbaar waar de ombouw is gebeurd en is die 4000 km na revisie ook aantoonbaar. Laat je emoties je niet leiden bij deze auto. Ik sluit me bij de voorgaande P forummers aan. Laat een AKK uitvoeren als je de auto echt wilt. Ik zelf heb goede ervaringen met Visser in Hilversum.
Veel wijsheid en als deze schitterende auto goed is hoop ik hem ooit in het eggie te zien.

Afgelopen

13 jun 2008 20:13

Beste Edreamsz,

Hoe is dit afgelopen? heb je een aankoopkeuring laten doen?
Ben benieuwd wat voor ondrstel dit is, dit is toch een vreemde eend! :roll:

W.W.

13 jun 2008 21:10

Auto staat nog steeds op marktplaats.

13 jun 2008 22:13

Hier is een mogelijk scenario. Warenhuis met gestolen porsche parts.

Neem een '75 targa opknappert...

Afbeelding

Dat ding kwan dus origineel met een 150 pk 2.7 litre k-jet. 4 bak magnesium gearbox oftewel 5 bak met US ratio's. Motor wellicht shot, roest in voor en achtervleugels. Interieur in 1970-ties tartan interieur en origineel chocolade bruin.

Lekker tax vrij rijden toch! En een ECHTE Porsche! Met een beetje werk rij je met een looksie of a million bucks maar er zit nog genoeg klein geld in je achtertas!

Dus:
*Hak targa beugel eraf
*polyester turbo vleugels voor en achter
*bouw om naar cabrio
*interieurtje van sloop 3.2 maar stoelen van 993 in leder
*lekker kleurtje
*polyester 964 look bumpers en zijskirts
*dikke 17 inch mille miglia replica cup II wielen
*alu klokkenrondelletjes
*964 sport drie spaaks stuur

@Shit- dat ding heeft alu remklauwen. Wat te doen? =>ach, zitten laten, zien ze toch niet.
@Geen remkrachtversterker? =>Bwaa niet nodig: moeten maar harder duwen.
@die gearbox heeft nog een mechanische tacho! => knal er effe een SC tweedehandsje onder en sluit de electronische toerentellen er maar meteen ook op aan. Jamaar: die redline is toch anders? => Niks van aantrekken: ze moeten maar op tijd opschakelen!
@Die ophanging heeft nog originele boge shockers! => we zetten er ACHTER een lekker setje monroe/koni/whatever in de aanbieding onder. Voor? erm, sja, die verdomde boge shokdemper voeten!!! Effe denken: ja, leg er maar een setje boge inserts onder maar verf de voet effe groen of geel- ziet er dan een beetje sporty uit.
@2.7 liter motor is verrekt! Wat te doen? =>SLoop 3.2 carrera! Jamaar, die heeft toch digitale motor electronica? => Niks van aantrekken- sluit maar aan op die k-jetronic en beetje draaien aan die timing en gaat ook!
@Stainless steel warmtewisselaars eronder? => kost wel 600 dollar maar verrek it die geven toch zeker 30pk meer nee?
@lekker stainless exhaust eronder. Lekker in de toeren jagen dat ding en koper vergeet meteen dat ie niet goed rond loopt.
@die 964 spoiler komt toch automatisch op tegen 120km/h? =>jajajaja, maak maar een knoppie op die middenconsole en koper moet maar zelf dat ding bedienen. Bovendien, zonder spoiler is toch veel mooier, nee?

Effe inruilen op een bmw M3 van zeg maar 1996 en huppakee, dealer heeft een ACE inruilert!

"nou meneer- hij maakt zeeeeeeeeeeeeeKER 250 pk hoor- af fabriek al 231 pk en dan die lekkere uitlaat eronder nounou hoor maar eens
even!"




Veel geluk ermee!



:D


Bert

14 jun 2008 21:09

Als er idd voor 20K aan facturen bijzit geeft dat vast al een goed beeld over welke zaken vervangen zijn!
Vind het een mooie kar, hoop dat het horror scenario van hierboven niet waar is voor je :roll:
AKK en je weet't

15 jun 2008 20:45

Ik heb besloten om er niet mee verder te gaan. De verkoper en ik zijn uiteindelijk kwa prijs niet uitgekomen.

Geen akk dus. Ik ben echter wel met een andere bezig op dit moment. Dit is echter een 964 cabrio uit oktober 1991 (turbobreed)!

Ik denk dat deze qua investering een betere optie is!

15 jun 2008 21:58

Dat denk ik ook, succes met de aankoop.
Plaats een reactie