Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
18 mei 2008 23:42
Hallo,
Interesse is gewekt voor deze Porsche.
Staat bij een universeel bovag autobedrijf in Leeuwarden.
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 8&cache=no
Ik woon zelf in Brabant.
Iemand enig idee hoe te werk te gaan?
Alvast bedankt.
Mike
18 mei 2008 23:55
Zeker. KRKB.
19 mei 2008 7:03
kijken rijden keuren beslissen. afspraak maken voor proefrit op een ochtend, afspraak maken (bijv bij Renntech in Steenwijk - redelijk in de buurt en goed adres) voor een aankoopkeuring aan het eind van de ochtend, onder voorbehoud dat de proefrit goed bevalt. Naar aanleiding van wat er uit de AKK komt terug naar Leeuwarden om de auto terug te geven en/of te onderhandelen over de aankoop. Kan je alles in één dag regelen.
Heb destijds zelf afgesproken de vraagprijs te betalen als alle dingen van de AKK zouden worden verholpen plus 4 nieuwe banden en 6 maanden garantie. Als voorbeeld...
Succes
19 mei 2008 22:41
Oke, bedankt voor de reaktie's.
De gang van zaken is me duidelijk.
Fijn dat je ook een specialist daar in de omgeving hebt gegeven.
Nogmaals bedankt.
19 mei 2008 22:49
ehm check wel even of die nav nog is te updaten
meen dat dat een minpunt was van juist dat type
daar werden geen updates meer voor gemaakt
mischien dat een 911 owner uit dat jaar dit kan
bevestigen! ... tis wel een tip
tronic hmmz
en moeilijke wieltjes om te poetse dus ben
benieuwd hoe die na 9 jaar nog fris zijn!
suc6 met de reis.... wrm staan die krengen altijd
zo ver van je vandaan
20 mei 2008 15:12
Goede tip van het navigatiesysteem.
Mocht er iemand zijn die daar ervaring mee heeft hoor/lees ik het graag.
De wielen zijn niet echt mijn favoriet. Ook ivm de schoonmaak inderdaad.
Bedankt voor de tips.
Groet,
Mike
20 mei 2008 15:33
hier stukje gescanned uit 911&porsche world 996 buyers guide OKT 2004
at yer
20 mei 2008 15:57
ok ok wil nog wel veertje in bips!
ff opslaan in bekijken in winblows dan is het perfect leesbaar!
What 2 look for bodywork ( waar moet je op letten bij bodywork)
ff voor de analfaatjes
20 mei 2008 19:14
3,6 ??? dat is toch uit dat jaar normaal altijd een (MK1) 3,4?
Dat zou betekenen dat er een nieuwe motor inzit, als dat inderdaad een nieuwe 3,6 motor is, is het niet duur.
Vraag het even goed na, KM gelopen vorige motor, deze motor of totaal?
20 mei 2008 19:20
mike321 schreef:Goede tip van het navigatiesysteem.
Mocht er iemand zijn die daar ervaring mee heeft hoor/lees ik het graag.
Bedankt voor de tips.
Groet,
Mike
Als je interresse hebt voor een 996 , vind ik persoonlijk MET nav het mooist .
Ik bedoel het interieur is pas echt compleet met nav , maar IK vind dat het (verouderde systeem ) niet goed genoeg werkt .
EH niet goed werkt , het werkt perfect , als de straat die jij moet hebben er in staat .
Ik ben chauffeur , en werk met een stratenboek.
20 mei 2008 20:49
Kenteken?? Is import. Zie RDW
Hoeft geen probleem te zijn maar wel goed historie nakijken
3.6 motor is niet de originele. Ook hier geldt dat dat geen probleem hoeft te zijn maar ik zou er dan wel de factuur (van >10K eur) bij verwachten
KM stand 99.000? Ik zou tijdens een evt keuring de draaiuren even uit laten lezen. Suc6!
20 mei 2008 23:06
horn schreef:Heb destijds zelf afgesproken de vraagprijs te betalen als alle dingen van de AKK zouden worden verholpen plus 4 nieuwe banden en 6 maanden garantie.
dit is een BOVAG-lid en die zijn sowieso
verplicht om zes maanden BOVAG-garantie te geven bij een aankoop van meer dan € 4.500, tenzij dit nadrukkelijk en schriftelijk wordt uitgesloten op de koopovereenkomst. De geadverteerde prijs hoort dan ook inclusief BOVAG-garantie te zijn (6 maanden). Doen ze moeilijk? Even naar Bunnik bellen, maar ik neem aan dat ze zo'n auto niet zonder garantie aanbieden...
Overigens: km-stand van 99.000 is wel een beetje verdacht...op zijn eigen site staat 100.000 rond... Hij is in elk geval geïmporteerd, dus een nationale auto pas zal niet de complete historie dekken, maar zoek het wel even goed uit in de boekjes.
20 mei 2008 23:08
mike321 schreef:De wielen zijn niet echt mijn favoriet.
heb ze zelf ook.
mike321 schreef:Ook ivm de schoonmaak inderdaad.
moet je ook láten doen...
20 mei 2008 23:17
Oei oei, Porsche aanschaffen is echt heel wat anders als een auto kopen.
Ben op het forum de problemen met de 3.4 liter motor tegengekomen.
Inderdaad zit in deze auto de 3.6 liter.
Dat roept vragen op.
Fijn dat de leden dit ook schrijven. Ik verzamel op deze manier veel informatie.
Ik zal deze week eens een telefoontje voeren met deze mensen. Eens kijken wat ze me telefonisch uit kunnen leggen en wat ze aan papieren kunnen overleggen als ik naar Leeuwarden ga.
Jongens bedankt voor de reaktie's
Groet,
Mike
20 mei 2008 23:34
mike321 schreef:Oei oei, Porsche aanschaffen is echt heel wat anders als een auto kopen.
Op autopas.nl:
http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=46
kun je ook zelf alvast checken of de km-stand klopt (kan je nu al vertellen dat dat niet zo is, want afgerond...), maar óók of ie gestolen is of een andere melding in de justitie-databse heeft. Kost wat, maar een ritje naar Friesland kost meer.
Vraag sowieso de exacte km-stand op. BOVAG-bedrijven zijn overigens tevens verplicht deel te nemen aan Nationale Auto Pas!
21 mei 2008 2:00
eerwaarde collega box , heb je daar geen pasnummer voor nodig?
21 mei 2008 7:26
djtommi schreef:mike321 schreef:De wielen zijn niet echt mijn favoriet.
heb ze zelf ook.
mike321 schreef:Ook ivm de schoonmaak inderdaad.
moet je ook láten doen...
ik heb deze wielen ook en al lang, schoonmaken stelt niks voor met een beetje wielcleaner van de Action a 1,49 euro per fles. Wel regelmatig bijhouden....
21 mei 2008 11:00
zuugnap schreef:eerwaarde collega box , heb je daar geen pasnummer voor nodig?
nee, niet meer, eerder wel inderdaad.
21 mei 2008 11:35
hmmm moet nog steeds nummer invoeren anders zegt ie niks
ja betalen ervoor dan!
21 mei 2008 12:05
Heb net voor de gein even mijn eigen kilometerstand gecontroleerd. betaal je 2,95 krijg je een email retour met de mededeling:
KILOMETERSTAND:
geldig
wat een vage reactie, je krijgt wel weinig waar voor je geld. Ze kunnen toch op zijn minst de geregistreerde kilometerstanden doorgeven, daar heb je nog wat aan
21 mei 2008 12:07
hahaha 3 euri voor dat! .... en geloof je jezelf niet meer
exacte km stand blijven vage dingen beetje beroeps hacker
koopt leuk apparaat met porsche software of ander geralateerd
merk en ploef! weg org! teller draaie klaar! mja wiste we al!
21 mei 2008 12:32
Hans Luna schreef:3,6 ??? dat is toch uit dat jaar normaal altijd een (MK1) 3,4?
Klopt, maar de 300 pk klopt dan weer niet want dat slaat op een 3.4
(3.6 -> 320 pk).
Verwacht dat de motorinhoud verkeerd is ingevoerd, en dan klopt het vermogen. Tip´s hebben slechts in heel weinig gevallen de ´motor problemen´, zoals elders uitgebreid beschreven
21 mei 2008 21:25
Bedankt voor de aanvullende reaktie's.
Waarom hebben de tiptronics minder problemen met de motor (3.4)
als de handgeschakelde versie's? Toerental misschien?
Vandaag per e-mail een paar vragen gesteld over de auto, met de onderstaande reaktie:
Motor is origineel. Dus de 3.4 liter (verkeerd gemeld op website/autoweek)
Onderhoudshistorie is bekend
Kilometerstand gegarandeerd (100125 op 15-04)
Nieuwe navigatieunit geplaatst vorig jaar ivm geen update's oude systeem
Dealer heeft de auto uit Duitsland geimporteerd vorig jaar voor een klant.
Deze klant rijdt er momenteel nog in maar wil hem verkopen.
(waarom zo snel al bedenk ik me dan)
15 april 2 nieuwe achterbanden gemonteerd.
Wat me nog niet lekker zit is dus de 3.4 liter motor. Veel berichten over op het forum, maar is de kans inderdaad erg groot op problemen bij 100K aan km's
Graag de reaktie's en meningen van de kenners over deze auto/ mogelijke aankoop.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Groet,
Mike
22 mei 2008 20:42
mike321 schreef:Dealer heeft de auto uit Duitsland geimporteerd vorig jaar voor een klant.
Deze klant rijdt er momenteel nog in maar wil hem verkopen.
(waarom zo snel al bedenk ik me dan)
welke dealer?
Lijkt het erop dat de 'dealer' er een paar maandjes zelf in heeft gereden en de auto puur en alleen voor verkoop in NL heeft geïmporteerd.
Ander point-of-view: Import is ook hééééél erg interessant met (bijna) total loss-wrakken, omdat de afschrijvingstabel van de bpm niet meer leidend is. Je mag ook tegenbewijs leveren en dan is een wrak natuurlijk niks waard en hoef je bij de douane niet veel bpm af te dragen. Vervolgens in NL opknappen en voor de hoofdprijs verkopen.
Met andere woorden: neem iemand mee die kan zien of dat ding schade heeft gehad. Met een lakdikte-meter kun je daar bv. snel achterkomen. Let op niet-sluitende kieren etc.
26 mei 2008 10:37
mike321 schreef:Waarom hebben de tiptronics minder problemen met de motor (3.4)
als de handgeschakelde versie's? Toerental misschien?
Wat me nog niet lekker zit is dus de 3.4 liter motor. Veel berichten over op het forum, maar is de kans inderdaad erg groot op problemen bij 100K aan km's
In
dit draadje vind je alle antwoorden
Kans op problemen is niet groter bij zo´n kilometerstand, zoals je wel zou denken
En bij een automaat dus aanzienlijk lagere kans.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.