Iemand die echt op zoek is naar een 968 is deze kleurstelling zal denk ik ook zeker wel de reis maken naar het Noorden des land. Ik moet ook eerlijk toegeven dat de 911 Cabrio's waar ik e.v.t. interesse voor zou hebben ook aan de andere kant van het land staan. Ik ben bang dat ik voor inruil te kort kom qua budget.
en dus ook nog niet de reis heb ondernomen.
Ik las een tijdje geleden dat Jan A. (993) zijn rode 968 (tiptr.) verkocht had met een briefje achter het raam. Ik ga dit wss ook maar doen. Niet geschoten is altijd mis.
Voor de echt geinteresseerde meelezer op dit forum een stuk aanvullende info:
Ik heb deze 968 in Febr. 2007 aangeschaft om te dienen als dagelijks vervoer naast mijn 911 SC Targa, die ik van plan was om te restaureren.
Kort na aanschaf heb ik op een parkeerplaats schade gehad aan de voorbumper door een uitstekend stuk beton. De voorbumper is in zijn geheel vervnieuwd incl. een missende bodemplaat. (De steenslag die hierop zat was daarmee ook direct verholpen. )Tevens is de rechter deur toen beter afgesteld en het openingsmechaniek voor het Targa dakje gerepareerd. (Tandwielen waren gebroken, bekend bij mijn aankoop) Erwin heeft tevens een modificatie uitgevoerd voor het openingmechanisme die ervoor zorgt dat de tanwielen niet meer kunnen afbreken.
Vorig jaar November, ik had de 911 intussen verkocht, heb ik de 968 voor een 20 Dkm beurt naar Renntech gebracht. Ik had een trilling bij het remmen gekregen en wou dat deze zou worden opgelost. Aangezien ik weer een budget vrij had na verkoop van de 911 heb ik ervoor gekozen om ook de koppeling te vervangen en een gierend geluid bij de versnellingsbak aan te pakken. Ik heb mede aangegeven om ook goed naar de motorprestaties te kijken en alle resterende bevindingingen die maar werden gevonden gelijk mee te nemen om zodoende de auto weer in een optimale conditie te krijgen.
Tijdens de grote beurt is een beginnende koelvloeistof lekkage verholpen. De airco opnieuw gevuld. Een lekkende pakking onder het console waar het oliefilter op gemonteerd zit is vervangen. De verdeelkap/rotor is vervangen en alles zoals bougies, remvloeistof, luchtfilter, oliefilter zijn vervangen.
De voorremschijven en blokken zijn vervangen en de klauwen gereinigd/gerepareerd. (De klauwen liepen stroef en de blokken bleven tegen de schijven staan) Er zijn nieuwe banden gemonteerd (Continental Sport Contact II, voor minder afrol geluid, de Pirelli P Zero’s maakten erg veel herrie.). Toen de versnellingsbak en koppeling onder de auto vandaan waren konden ze overal goed bij en het bleek dat de lagers in de tussenas versleten waren. Er was tevens 1 van de lagers defect van het differencieel van de versnellingsbak. De aandrijf-as is van voor tot achter vervangen door een ruil-as van Porsche en het differencieel is vervangen. Er bleek een speling in het schakelmechanisme te zitten en deze is toen toch alles los was ook direct meegenomen en vervangen. Bij 150 km/h was een kleine trilling ontdekt, dit door een slag in de achtervelg. Deze velg is gericht. En een gescheurd wielophangingsrubber wat zichtbaar werd tijdens demontage is vervangen.
Oh ja, de gehele koppeling incl drukgroep is ook vernieuwd.
Kortom de auto staat er nu dus technisch in een zeer goede staat bij en kan er weer veel zorgeloze km’s tegenaan. Er zit nog wel een beschadiging (Scheurtjes in 2 hoeken van de lak) op het targadakje. Ik heb dit nooit aangepakt vanwege wilde plannen om de wagen misschien ooit eens in zijn geheel in het matgrijs en oranje te laten spuiten en zodoende alle cosmetische gebruikerssporen aan te pakken. Echter is dit er nooit van gekomen aangezien ik de rode kleur echt ben beginnen te waarderen op deze auto.
De auto fungeert niet meer als dagelijks vervoer het is intussen een derde auto. Aangezien het de derde auto is, wil ik deze graag vervangen door een 911 in een Cabrio versie.
Voor de volledigheid hieronder nog een korte samenvatting van het onderhoud van de laatste 60 Dkm.
(Km stand ±110.000)
• Deurrubbers vervangen
• Verdelerkap en rotor vervangen
• Benzineleiding vervangen
• Diverse riemen afgesteld
• Kering balans-as vervangen
(Km stand ±118.000)
• Oliedrukventiel vervangen.
• Uitlaat gerepareerd
• Koppeling compleet vervangen
• Versnellingsbak/keerring vervangen.
• Cartenpan pakking vervangen
(Km stand ±120.000)
• Remschijven en remblokken vervangen incl. demp platen en indicators.
• Achterdemper gerepareerd
• Wiellagers vervangen en afgesteld
• Velgen balanceren
• Draagarm steunen gemonteerd
(Km stand ±130.000)
• Airco pomp vervangen
• Re. Aandrijfas keerring vervangen
• Koppeling gesmeerd
• Waterlekkage gerepareerd
• Kachelhuis gerepareerd
(Km stand ±140.000)
• Portierbegrenzers vastgezet
• Jaarbeurt
• Druklager vervangen
• Uitlaat vervangen
(Km stand ±160.000)
• Nieuwe (CupI) velgen met banden
• Ruilstarter ingebouwd
• Bak olie ververst
• Wiellagers gesteld
• Nokkenassen vervangen uitklokken inclusief ketting
• Nokkenas balansas en oliepomp keerringen vervangen
• Koppeling cilinder en slang vervangen
• Achterremschijven vervangen
• Achterrem zadels gereviseerd
• Remvloeistof ververst
• Riemen gecontroleerd en nagesteld
(Km stand ±165.000)
• Schuifdak gerepareerd en RT modificatie uitgevoerd.
• Deurslot afgesteld
• Voorbumper incl. voorspoiler vervangen
• Nieuwe accu
(Km stand ±170.000)
• 20.000 Km beurt uitgevoerd
• Remmenklauwen gereinigd en gerepareerd
• Remvloeistof ververst
• Luchtfilter vervangen
• Bougies vervangen
• Oliefilter vervangen
• Motorolie ververst
• Nieuwe banden (Continental N2 Sport contact)
• Remschijven en remblokken vervangen incl. demp platen en indicators.
• Complete koppeling vervangen incl. drukgroep.
• Transaxle-as (aandrijfas) compleet vervangen
• Schakel mechanisme vervangen
• Keerringen aandrijfas vervangen
• Differentieel lager vervangen
• Verdeelkap/rotor vervangen
Laatst bijgewerkt door
yohanv op 18 jun 2008 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.