eindelijk is ze dan klaar.
onze zwarte 911 T
hier de beschrijving : ( is voor sommigen gesneden koek maar hoe meer info.... )
Aangeboden:
1970 Porsche 911 coupe 2,2 T
De auto is matching nummers d.w.z originele motor en versnellingsbak ( zoals afgeleverd door porsche in 1970 )
Chassis nummer : 9110120916
motor nummer : 610586
versnellingsbak is de originele 901 ( dog-leg ) 5 bak, schakeld zoals hij bedoeld is.
oorspronkelijke kleur : 1414
velgen: origineel fuchs 6jx15 gepolijst.
Geschiedenis:
Wij hebben de auto gevonden in portland U.S.A. de auto was verre van origineel en ivoor wit gespoten. Hij is in Sep-
tember 2007 naar nederland gehaald en via een motor revisie, de RDW en de spuiter bij ons terug beland, waarna we hem weer
hebben opgebouwd naar zijn originele uiterlijk.
Motor:
Zoals eerder genoemd is de motor en de versnellings bak matching nummmers.
De motor is uitgebouwd ( en gestoomcleanded ) uit elkaar gehaald ,voor zien van nieuwe zuigerveren, en opnieuw verpakt
( voorzien van nieuwe pakkingen ). De retour olie pijpen zijn vervangen en de olie koeler is vervangen.
De papieren lucht slangen zijn vervangen.
De koppeling is voorzien van nieuwe koppelings platen en er is een ander lichter vliegwiel ingebouwd.
Na inbouw zijn er originele bougie kabels en doppen in gezet en is de bobine vervangen.
De ventilator is gestraalt en alle losse plaatdelen zijn opnieuw gespoten.
De carroserie:
Bij aankomst in nederland was de auto ivoor wit gespoten, dit was in amerika gedaan op zo een manier dat er vliegenroest was
ontstaan, d.w.z na het kaal halen niet tegen roest behandeld zodat er onder de nieuw verf kleine roestplekjes ontstaan.
Wij hebben de auto volledig kaal gemaakt, en na behandeling met fertan ( anti roest ) bij de spuiterij afgeleverd.
Er zijn een paar plekken gevonden die door geroest waren , al deze plekken zijn gemaakt en behandeld tegen roest.
Ons idee was ook om de auto zo veel mogelijk terug te brengen in de originele staat. We hebben alle sierstrips vervangen en
teruggeplaatst waar nodig.
De voorbumper is een polyster uitvoering van de originele “S” bumper die als optie geleverd kon worden.
De voorklep en de klep van de motor ruimte zijn vervangen voor exemplaten zonder roest en de motor klep is door ons voorzien
van de originele goudkleurige belettering.
We hebben ook de deuren vervangen en voorzien van de originele geanodiseerde raamlijsten.
Alle rubbers zijn vervangen voor origineel nieuw porsche rubbers.
Het glas is origineel getint, verwijderd voor spuiten en teruggeplaatst met nieuwe rubbers en pezen
interieur:
Het interrieur is teruggebracht naar origineel.
De deurbekleding is vervangen en voor zien van de complete set deurbakken.
We hebben de stoelen opnieuw laten bekleden, en de scharnieren zijn vervangen voor de oorspronkelijke ver-
chroomde uitvoeringen. De hoofdsteunen zijn origineel.
Het lederen 400mm stuurwiel is zo veel mogelijk intact gelaten waar nodig opnieuw gestikt.
De kofferruimte is voorzien van originele nieuwe matten incl ‘houten plankje’
ophanging:
De rubbers van de achterste torsie staven zijn vervangen , waarna de auto geheel is uitgelijnd en op hoogte is gesteld.
remmklauwen zijn rondom gereviseerd.
algemeen:
taxatie rapport aanwezig
Prijs : € 27.500.
Meer foto's en video's
1* video van het halen van de auto in Rotterdam :
http://www.youtube.com/watch?v=J4YxPZLQUCI
2* video het resultaat ( eerst een paar foto's en dan komt het filmpje )
http://www.youtube.com/watch?v=xFN6dNvjFnw
meer foto's zijn hier te zien ( we hebben ± 330 foto's ) :
http://homepage.mac.com/alex.sijpesteij ... lbum1.html
voor informatie kun je emailen :
alex.sijpesteijn@mac.com
of bellen Alex : 06 50201835
Laatst bijgewerkt door
500gls op 27 aug 2008 11:27, in totaal 2 keer bewerkt.