Met pijn in het hart heb ik besloten mijn Porsche 911 (type 964) te verkopen. De auto is 2 jaar in mijn bezit en is de 12 jaren ervoor van mijn vader geweest (helaas in 2006 overleden), die de auto in 1995 in Belgie heeft gekocht (toen 3j oud). Redenen de Porsche niet te verkopen zijn er genoeg, maar hij auto past niet goed in deze fase van mijn leven. Ik heb twee jonge kinderen (van 2 jaar en van 3 maanden) waardoor ik nu en in de nabije toekomst erg weinig aan rijden toekom en als ik rijd dat voornamelijk alleen is. Daarnaast is de Porsche onze derde auto en is deze verzameling auto’s al met al een aardige kostenpost. Dus, de ratio en niet de emotie heeft inmiddels de overhand gekregen.
Merk: Porsche
Model: 911 (964)
Type: Carrera 2, Targa (2 deurs)
Bouwjaar: 1992
Kilometerstand: 189750
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1345 kg
Kleur: Zilvergrijs (polaris)
Vermogen: 250pk
Cilinderinhoud: 3600cc
Alles is origineel, behalve de witte knipperlichten voor en opzij (oranje wel nog in bezit). Tiptronic systeem aanwezig, werkt perfect. De afgelopen twee jaar zijn een groot aantal zaken vernieuwd (alle bonnen aanwezig). Dit zijn nieuwe banden (nu Continental Sportcontact), de velgen zijn gepolijst/gecoat, alle rubbers zijn vernieuwd evenals de voorruit (voor Eur 1.182), het complete targadak is vernieuwd (bij RoVaKo) voor Eur 815. Enkele roestvlekken (bij voorraam) zijn weggehaald en opnieuw gespoten, de gehele kachelunit is vernieuwd in 2008 (voor Eur 1.225). Verder is voor de verzekering (all risk bij DIKS) alarm klasse 3 ingebouwd (had slechts startonderbreker), kosten Eur 770. Recent is de achterbumper vernieuwd en geheel gespoten omdat iemand er tegen aan had gezeten en daarna is doorgereden (mooie kostenpost van Eur 2.000, gelukkig all risk verzekerd). Volgens Porsche specialist J&S is de motor kurkdroog en in zeer goede staat (klopt ook, mijn vader reed altijd normaal in de auto, net zoals ik). Auto heeft grote beurt gehad bij Porsche specialist J&S Techniek in 2007 en olie (wederom) geheel ververst in 2008. Altijd bij Porsche dealer of specialist in onderhoud geweest.
Enkele andere kenmerken/aandachtspunten (sommige wellicht al genoemd).
- Taxatierapport CED bergweg aanwezig (2007) met als taxatiewaarde Eur 27.000
- Originele documentatie aanwezig (instructie-, service- en onderhoudsboek)
- Onderhoudsfacturen aanwezig
- Op Nederlands kenteken sinds juni 1996
- Grote beurt uitgevoerd in 2007 en olie (wederom) ververst in 2008
- Nieuwe banden (Conti’s)
- Alarm klasse 3 (in 2007 geplaatst)
- Lederen bekleding (donkerblauw)
- Boordcomputer
- 2 airbags
- Groene baan in voorruit
- Elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Elektrisch verstelbare Cup spiegels (origineel)
- Airco (moet weer gevuld worden, kost ongeveer Eur 140)
- Mistlampen voor en achter (origineel)
- (deels) elektrisch verstelbare voorstoelen
- Radio/Cd wisselaar (origineel 1992) – CD werkt overigens niet
- 16 inch Cup velgen (origineel)
- Afdekhoes op maat wordt meegeleverd
- APK tot juni 2009
Deze auto is helemaal af en rijdt perfect. Kosten nog moeite is gespaard, er is voor duizenden euro’s aan versleuteld om deze auto optimaal te maken. AKK laten uitvoeren geen probleem. De auto komt nog op marktplaats, maar ik wilde eerst bij Porsche Forum proberen, ik heb veel aan de site gehad om de auto tiptop in orde te maken. Gezien de historie van de auto hoop ik dat deze bij een liefhebber terecht komt. In mijn album staan diverse foto’s.
Edit: Foto's zichtbaar gemaakt.
Laatst bijgewerkt door
mat964 op 12 sep 2008 21:51, in totaal 3 keer bewerkt.