Het moest er eens van komen : de auto staat al bijna 3 jaar in mijn garage en ik kom er niet toe aan de resto te beginnen. En gezien het er niet naar uitziet dat dit wel zo zal zijn in de nabije toekomst, dan toch maar beslist hem te koop aan te bieden.
In de loop van die 3 jaar heb ik al heel veel goede onderdelen en zelfs nieuwe onderdelen gekocht voor de auto. Ik denk dus een goede en intressante basis voor iemand die een restauratie 911 zoekt. Waarover gaat het :
De auto is een origineel Belgische (zeldzame) 1972 911E coupé, met het olieklepje rechtsachter ! Originele kleur is zilvergrijs met zwart interieur. Chassisnummer 9112200326. Geleverd met volgende opties :
- 6x15 fuchs velgen
- op de bumper gemonteerde mistlampen (in de toetergrilles)
- zwart kunstofleder interieur met geribd velours inzet in de voorzetels.
De auto is niet meer ingeschreven sinds 1985. Een vorige eigenaar is begonnen aan een eerste restauratie en de ombouw van de auto naar sc-look, maar hij is nooit afgeraakt. Ik heb de auto zo 3 jaar terug gekocht, zonder motor en zonder interieur. Ondertussen zijn alle correcte carosseriedelen gevonden en gekocht om hem terug origineel te maken : nieuwe origineel porsche voorbumper, tweedehands achterbumper, motorkap, kofferdeksel en voorschermen. Extra set heel goede deuren ook erbij.
Ook verschilende andere onderdelen nieuw of tweedehands zijn inbegrepen, zoals een nieuwe tapijtset, een heel goed origneel 2.4 zwart interieur met correcte 2.4 zwart lederen passagierstoel en (folietje van mij) een tweedehands replica 1973 RS kuipstoeltje, een 38cm RS lederen stuur etc. Het dashboard is in perfecte staat, zonder scheuren. Ook knipperlichtblokken en de speciale chrome toetergrilles voor montage van de hella mistlampen zijn inbegrepen. Zowel voor de knipperlichten als voor de achterlichten zijn nieuwe origineel Bosch lensen bijgevoegd met chrome rand, net als mooie chrome H4 koplampen. De ronde Hella mistlampen voor op de bumper heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Al het chromewerk van de ramen is in goede, nette staat.
Alle 5 de klokjes heb ik volledig laten restaureren door een gespecialiseerd vdo bedrijf.
4 Volledig gerestaureerde 6x15 fuchs velgen (Al Reed) zijn nog onderweg naar hier uit de VS.
De auto heeft roest, maar dit is zeker aanvaardbaar voor een normale restauratie : de dwarsbalk voor de benzinetank moet vernieuwd worden, de krikpunten hebben aandacht nodig, de voorschermsteun ter hoogte van de linkerdeur moet vervangen worden en er is roest tgv lekkende raamrubbers, links en rechts van het dashboard. Ook het rechterachterzitje heeft aandacht nodig. Door de ombouw naar sc moet de voorste plaat (slot kofferdeksel) terug aangepast worden naar oud type. Verder is de auto mijn inziens goed : bodems, ophangpunten, batterijbakken, hoedeplank, etc zijn allemaal goed ! De buitendorpels zijn mijn inziens reeds door een vorige eigenaar vernieuwd.
2 motoren bijgevoegd : één complete en correcte 1972 E motor (zie fotos in link), de ander een 1973 E blok (zonder injectie en bovenbouw), volledig gedemonteerd, opgemeten en goed die als donor kan dienen indien nodig voor de andere motor. Versnellingsbak is type 915. Staat 1972 motor en 915 bak onbekend.
De auto is grotendeels gedemonteerd, dus je ziet wat je koopt !
Fotos van de auto en zo goed als alle onderdelen vindt je op :
http://foto.zita.be/5860874382
niet op de fotos, wel inbegrepen : goede chrome deurklinken, lederen passagiersstoel, 1973 E blok. Het dashboard op de fotos is niet het dashboard dat nu bij de auto is. Het bijgeleverde heeft geen scheuren !
Hierbij een foto van hoe de auto er kan uitzien na restauratie :
Ik doe de auto niet weg aan een spotprijs, tel maar uit wat de waarde is van de verschillende onderdelen apart en doe dan een deftig bod (biedingen vanaf 11.000 euro worden in overweging genomen) !
Ik verkoop ook geen onderdelen apart (behalve het RS stoeltje en evt het 1973 E blok),verder is het alles of niks.