Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

1996 Porsche 911 Targa 993 uit US

20 jan 2009 15:30

Mijn 1996 Porsche 911 Targa (993) staat te koop in Atlanta.
Polar Silver, Black/Gray interior, 42k miles.

http://picasaweb.google.com/schiltb/Porsche911Targa993InAction#
(30+ fotos)

De auto komt uit South Carolina, en heeft dus nooit pekel en zout gezien. En altijd in de garage gestaan. Rubbers zijn dan ook in uitstekende conditie. Zelf heb ik hem nu drie jaar.

Is er interesse in Nederland voor een dergelijke auto? Op zich kan ik hem meenemen met de verhuisboedel. Of bij Charleston of Savannah op de "Roll-on Roll-off" boot zetten.

- Wat zijn de prijzen van een dergelijke auto uit de US in Nederland?
- Zijn er behalve de lampen bepaalde onderdelen die vervangen of aangepast moeten worden?
- Wat is de basis voor de 10% import belasting voor autos buiten de EU?

Contact info; buiten dit forum:

Bart Schilt, Atlanta, +1 678 641 7935, bart.schilt@yahoo.com.

Re: 1996 Porsche 911 Targa 993 uit US

20 jan 2009 18:34

911b schreef: Op zich kan ik hem meenemen met de verhuisboedel.


Op zich kan je 'm dan bijna kostenloos op NL kenteken zetten - verkoop je 'm vervolgens niet binnen 1 jaar, dan hoef je ook geen BPM af te rekenen ...

:res: ... voor de foto's en alle commentaar daarbij :thumleft:

20 jan 2009 19:55

Ik denk dat tie 10K meer waard is in NL. Je zal wel kosten moeten maken om hem helemaal NL te maken incl. de KM teller. :wink:

20 jan 2009 20:09

miss kijk ik verkeerd maar ik kan de prijs niet vinden. Ik zou sowieso een auto kopen als je hem mee kan nemen als boedel. hoe duurder hoe beter in feite, maar met t huidige klimaat is t een groter risico. ik zou gewoon een model zoals die 993 meenemen want die zijn redelijk waardevast. Denk dat je rond de 35-40k moet denken bij zo'n 993 in goede staat

20 jan 2009 20:38

Op Pelican staat hij voor USD 35k. En dat is bij de huidige dollarkoers van 1,29 op NL kenteken voor ongeveer 42 mille. Voor een particuliere verkoop denk ik redelijk (en dus geen koopje en dat is ook de reden dat ik hem niet heb gepost in de koopjesrubriek..) maar (dus) US specs. Onderstel zou je dus evt. aan moeten passen. Als je hem als verhuisgoed mee kan nemen, een van de voorwaarden is dacht ik minimaal een half jaar in bezit in de US, dan kost hij je dus (omgerekend) inclusief vervoer iets van 28,5k euri. Koopje dus ;-)
Edit: dacht 35 maar blijkt dus 38 te zijn. Heb waarschijnlijk gedacht: meenemen voor 35 :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Maarten op 21 jan 2009 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2009 22:49

Waarom moeten we hem weer wijzer maken dan die is???? 8) 8) 8) 8)

Had net middels PB laten weten dat ik hem voor 20 kdollar wel wou hebben, vanaf haven Rotterdam, en dat vond ie niet onredelijk......


:cry: :lol: :cry: :cry: :lol:

20 jan 2009 22:58

Even voor de record: Hij staat te koop for $38k. (ook op ebay, dus maak een bod). Met de huidige dollar koers is dat ongeveer 29k euro. Een koopje dus.

Wel in Amerika. Maar waar vind je nog een auto met minder dan 70.000 kilometers op de teller.

20 jan 2009 23:06

911b schreef:... waar vind je nog een auto met minder dan 70.000 kilometers op de teller.


In Atlanta :lol:

20 jan 2009 23:19

Succes met de verkoop. Auto maakt op de foto een keurige indruk. Volgensmij zijn er nog forumleden op zoek naar een 993 targa. :lol:

20 jan 2009 23:48

911b schreef:Even voor de record: Hij staat te koop for $38k. (ook op ebay, dus maak een bod). Met de huidige dollar koers is dat ongeveer 29k euro. Een koopje dus.

Wel in Amerika. Maar waar vind je nog een auto met minder dan 70.000 kilometers op de teller.


Helaas komt er voor ons dus nog een 13k euri aan kosten bij. Dus die 29 is leuk maar alleen voor Yanks.

20 jan 2009 23:52

42 :mrgreen: ... en dan is het nog steeds 'n Amerikaan :idea:

21 jan 2009 0:02

Exact. Dus: als verhuisgoed een kadootje. Als import: aardig maar niet heel bijzonder. Deze is bijvoorbeeld redelijk vergelijkbaar, 1996, 89k km en 40k euri.

21 jan 2009 1:30

Betere investering om een 997 MKII mee te nemen?

21 jan 2009 9:37

Zo veel mogelijk auto's zou ik zeggen. 3 plus 1 motor moet je wel lukken. Waar de meeste marge op zit is denk ik moeilijk te zeggen.

21 jan 2009 11:28

als ik in jou schoenen zou staan zou ik zoveel mogelijk auto's meenemen en vooral de duurdere types waar je normaal bulken aan bpm voor moet betalen. dan kan je, ondank de crisis nog een dikke boterham verdienen. zoek goed op internet rond want bepaalde typen auto's zijn duur in amerika(audi rs4 bijvoorbeeld) en bepaalde typen weer goedkoop(mercedes en porsche bijvoorbeeld)

even iets anders. om 3 auto's te kunnen kopen moet je wel redelijk vermogend zijn, dus als je investeerders zoekt :lol:

21 jan 2009 14:48

Wat is het maximum wat je mag meenemen? Of mag je 100 P's als verhuisgoed meenemen? :shock: Als de financiering een probleem is: ik wil dan ook wel investeren. :wink:

21 jan 2009 19:19

Dat weet denk ik niemand maar een auto of 3 moet je wel aan kunnen tonen. Bij 8 wordt het lastiger denk ik ;-)

21 jan 2009 21:37

3 is toch ook al redelijk veel, helemaal als je er bijvoorbeeld 1 jaar gaat wonen en dat teruggaat met 3 auto's :lol:

21 jan 2009 22:40

een voor de vrouw, een voor jezelf, en een om plezier mee te maken. dat t dan drie dikke sportwagens zijn zal wel wat opvallen,maar er iets tegen doen kunnen ze niet :lol:

21 jan 2009 22:59

Daarom. Een 997S voor jezelf, Boxstertje voor het moppie een GT3 om je in het weekend effe lekker af te reageren. Misschien kan er dan nog wel een M5 bij om met de koterts naar Disney Land te gaan. Met een goed verhaal moet dat lukken denk ik dan.

21 jan 2009 23:43

Een KJN Turbo om de caravan te trekken kan ook niet missen dan. :D

22 jan 2009 0:03

overdrijven is ook een vak hea :lol: maar als het zou kunnen zou ik ook wel een jaartje naar Amerika gaan. die auto's kan je nu kopen voor bijna niks(relatief gezien dan) alleen jammer dat de dollar zo laag staat

22 jan 2009 0:10

Even wat gecopieerd van de Autoweeksite (en dan ook nog het forum: garantie tot aan de voordeur dus). Ben geen belasting(recht) deskundige maar volgens mij zijn die regels vrij zwart wit. Er aan voldoen is er aan voldoen. Kan me alleen wel voorstellen dat als je na een jaar en 1 dag de hele boel meteen verkoopt je misschien toch wel een beetje de problemen opzoekt.

Als voorwaarden om een auto als verhuisboedel mee te nemen naar Nederland gelden:
- je moet de auto minimaal 6 maanden in je bezit/eigendom en in gebruik hebben;
- je moet voorafgaande aan de verhuizing naar Nederland minimaal 12 maanden in het buitenland gewoond hebben;
- de auto moet hier in Nederland voor hetzelfde doel worden gebruikt (niet voor de onderneming);
- de auto mag gedurende twaalf maanden niet worden verkocht, verhuurd, uitgeleend of verpand worden. Deze twaalf maanden gaan in op de dag dat de "aangifte ten invoer met voorwaardelijke vrijstelling" wordt gedaan bij de Douane.

De "verhuisvrijstelling" geldt voor zowel de BTW als de BPM. Voor de vrijstelling dient wel een vergunning aangevraagd bij de Douane.

Let op: het mag niet gaan om een nieuw vervoermiddel. D.w.z. een auto jonger dan 6 maanden of een auto die minder dan 6.000 km gereden heeft. Anders is er sowieso sprake van belastingheffing.

22 jan 2009 9:10

Maarten schreef:Dat weet denk ik niemand maar een auto of 3 moet je wel aan kunnen tonen. Bij 8 wordt het lastiger denk ik ;-)


zit geen maximum op zolang alle auto's maar voldoen aan de criteria asl hierboven.

Ik heb zelf ooit 3 auto's mee terug genomen uit Schotland, waaronder mijn Porsche...geen probleem.

Let wel, er is nog een "klein" addertje onder het gras dat niet velen weten en mij bijna nekte.

1) je moet de auto's binnen 12 maanden na trugkomst ingevoerd hebben anders vervalt het recht op "vrij verkeer".

Wat kan dit betekenen....

2) Voor het bepalen van de ingang van deze 12 maanden gaat de belastingdienst gaat uit van je "fysieke" woonplaats, niet van de woonplaats volgens je burgelijke inschrijving.

Dus voorbeeldje.

Vrouw en kinderen waren 1 jaar eerder terug gegaan naar NL. Ik bleef achter in UK voor werk en kwam > 12 maanden later pas terug, met mijn Porsche en Mercedes. Ik was in UK ingeschreven, betaalde daar belasting en had daar huisvesting.

Belasting slaat je toch aan voor BPM omdat zij er van uitgaan dat je fysieke verblijfplaats NL is omdat daar je familie is.

Hoe ik hier na maandenlang touwtrekken onderuit ben gekomen is een ander verhaal, maar ik heb het wel uitgebreid gedocumenteerd.

22 jan 2009 10:45

Gek genoeg heb ik het idee dat ze je met dit soort dingen, als ze het andersom uit kunnen leggen en daar dan weer geld op kunnen halen, altijd proberen te n..ien! Je staat dus ingeschreven in Schotland, krijgt je salaris betaald in Schotland, hebt een huis in Schotland maar je woont in Nederland. Logisch :roll:
Plaats een reactie