Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
29 apr 2009 16:35
Ik ben nieuw op dit forum, vroeg me het volgedne af:
Wat denken jullie over de huidige marktprijzen van de 964?
- C2, C2 tip, C4, C4 tip
bij laten we zeggen 100k op de teller.
Als leek doe ik een voorzet:
C2 : 29.000
C2 tip: 27.000
C4 : 28.000
C4 tip: 26.000
Zal er wel naast zitten! ik hoor het graag!
29 apr 2009 16:38
particulier? dan iets te hoog.
29 apr 2009 16:40
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=12932&hilit=prijzen+964Ligt aan heel veel zaken, waaronder ook de verkoper: bekende specialist of particulier? Denk dat je met die prijzen redelijk in de buurt komt, indien het goede exemplaren betreffen die bij een specialist te koop staan. Maar nogmaals: het is een richtlijn, er zijn heel veel omstandigheden die een prijsopdrijvend of een tegengesteld effect kunnen hebben.
29 apr 2009 16:44
+1 (denk aan ook kleur etc.)
29 apr 2009 16:51
Uit de losse pols een aantal additionele aspecten:
- Welk bouwjaar? jaren 92/93 gewilder vanwege een aantal af-fabriek aanpassingen en Cupvelgen/-spiegels e.d. (en jonger natuurlijk)
- Kleur exterieur
- Kleur interieur
- Algehele staat interieur/exterieur?
- Airco?
- Schuifdak?
- Andere opties zoals bv. stoelverwarming en lederen interieur
- Schade gehad?
- Overgespoten ja of nee? Zo ja hoe?
- Onderhoudshistorie en boekjes volledig?
- Stempeltjes e.d. op 'juiste plek'?
- Klasse 3 alarm?
- Garantie?
- Laatste grote beurt, zitten er grote dingen aan te komen?
- NL-auto of import?
- etc etc
29 apr 2009 16:53
Welkom p993
Wees eens wat concreter....., ben je op zoek ? heb je iets op het oog ? cabrio ? targa ? coupe ?
29 apr 2009 17:17
ja dat klopt natuurlijk, de prijs hangt van vele factoren af.
ik zie inderdaad dat de 92/93 modellen flink wat duurder zijn.
waar een 1990 vaak 25k is, zie ik 92/93 voor 30+k
ik ben op zoek naar de mediaan.
dus zeg maar:
- 'courante kleur'
- al het onderhoud gehad, garage onderhouden, geen opgespaarde grote uitgaven
- geen belangrijke schade
- cupvelgen + spiegels
- airco (of hoort dit niet in 'normaal'?
- exterieur en interieur mooi, conform 100.000 km
Zoiets?
Als je dat weet dan kun je wat vergelijken. Wat garantie waard is, bijvoorbeeld is lastig te zeggen. Maar achterstallig of niet inzichtelijk onderhoud, doet de prijs keihard zakken, lijkt me.
29 apr 2009 17:19
Ja ik ben op zoek.
C2 coupe is mijn smaak denk ik, hoewel een c4 me ook leuk lijkt, al hoor ik berichten over onnderstuur en dat wil ik niet, ook niet een beetje. Dat schijnt overigens goed oplosbaar te zijn, maar dat terzijde.
29 apr 2009 17:21
Ik hoor ook dat de 92 modellen inderdaad door de modificaties beter zijn. Bijvorbeeld het upgraden van de remmen. op de oude passen achter geen aftermarket en 993 / 964rs exemplaren schijnt.
Mischien belangrijk voor als ik wat wil racen af en toe.
29 apr 2009 17:49
p993 schreef:C4 tip: 26.000
Die is zonder meer veel meer waard! Onbetaalbaar zou ik willen zeggen.
29 apr 2009 18:02
Tip
: neem geen tip
Echte kerels willen schakelen
29 apr 2009 18:22
Devils son schreef:p993 schreef:C4 tip: 26.000
Die is zonder meer veel meer waard! Onbetaalbaar zou ik willen zeggen.
Dacht hetzelfde. Moet wat mogen kosten...
29 apr 2009 20:52
Ik keek net op marktplaats en zie daar heel veel goedkopere types staan ook 964 c2 en cabrio van rond 20 K en minder.Slecht teken !!!
29 apr 2009 21:05
Ik zou eerder denken auto's van particulieren in een matige staat van onderhoud.
Overigens zou het me een zorg zijn. De mijne gaat voorlopig niet weg
29 apr 2009 21:21
genoemde prijzen zijn hoog voor particulieren. voor specialisten denk ik redelijk nauwkeurig. vergeet niet dat een 964 (gemiddeld toch zo'n 18 jaar oud) met 100K op de teller niet zoveel meer voorkomen!
30 apr 2009 1:17
Als je niks onderstuurd wilt hebben, koop dan geen 911.
Door de gewichtsverdeling is elke 911 altijd in de basis onderstuurd, hoewel dit bij de modernere auto's is dmw doorontwikkeling van ophanging en demping redelijk goed ondervangen is. Ga echter op het circuit rijden met een 911, en je weet dat je remt, instuurt, wacht tot de neus echt naar binnen is gekomen en dan pas gasgeeft. Ben je hierin niet secuur, blijft de auto altijd onderstuurd.....
06 mei 2009 11:50
Zoek een rustige kruising van snelwegen, trek hem lekker stevig zo'n 270 graden bocht in, en dan halverwege van het gas af...
06 mei 2009 16:04
P993 schreef:
Ik hoor ook dat de 92 modellen inderdaad door de modificaties beter zijn. Bijvorbeeld het upgraden van de remmen. op de oude passen achter geen aftermarket en 993 / 964rs exemplaren schijnt.
Wat dacht je van
Airbags bijvoorbeeld/betere ABS. En een 964C4 heeft vnl overstuur vooral in de bergen met sneeuw en haarspeld bochten. En die van mij heeft 205.000 gelopen uit 9/1992 en loopt als een zonnetje en ziet er ook als 100.000 uit. 100.000 afgeragde kilometers zijn slechter dan 205.000 goed verzorgde en zorgzame kilometers. Ik denk dat je voor een goed exemplaar minimaal 28.000 EUR kwijt bent. En een goede C4 is moeilijker te krijgen. gr. Ernest
06 mei 2009 16:12
alle p's hebben eerst wat onderstuur maar de oudjes gooien daarna snel hun kont om. c4 zou dat niet moeten doen...
06 mei 2009 16:28
+1
06 mei 2009 16:39
soepkip 964 schreef:Wat dacht je van Airbags bijvoorbeeld/betere ABS.
En jij denk dat een airbag na 17 jaar nog uit gaat
ABS is leuk, maar in vergelijking met het remvermogen van hedendaagse auto's met aardig wat vermogen is ook dat redelijk achterhaald.
Het blijven overigens fijne bakkies die 964 jes
vooral geluidstechnisch
06 mei 2009 16:50
p993 schreef:Bijvorbeeld het upgraden van de remmen. op de oude passen achter geen aftermarket en 993 / 964rs exemplaren schijnt.
Heb 993 turboremmen op mijn 91er 964...
06 mei 2009 19:00
TD (zonder I) schreef:En jij denk dat een airbag na 17 jaar nog uit gaat
Is te testen...
06 mei 2009 19:09
horn schreef:Heb 993 turboremmen op mijn 91er 964...
ja voor niet achter
of wilde jij zeggen datje voor 322x32 hebt en achter 322x28
btw 964 rs heeft achter gewoon 299x28 erop zitten
06 mei 2009 19:14
Volgens mij past dat n(i)et met 17"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.