27 nov 2009 17:47
27 nov 2009 17:57
27 nov 2009 17:59
Wanneer een auto wordt geïmporteerd van buiten de Europese Gemeenschap krijgt u te maken met de volgende kosten:
Allereerst de aanschafprijs in het buitenland. Deze kan door de lage dollarprijs erg aantrekkelijk zijn. Maar daarnaast moeten 10% invoerrechten en 19% BTW worden betaald over de douanewaarde van de auto.
Eenmaal in Nederland moet er BPM worden betaald. Bij de bepaling van de BPM wordt gekeken naar hoeveel BPM er in een zelfde auto zit toen deze nieuw was. Op dit bedrag volgt een leeftijdskorting.
Wanneer een auto nooit in Nederland te krijgen is geweest wordt de BPM door vergelijking vastgesteld. Dat wil zeggen dat er naar een andere auto wordt gekeken die wel in Nederland is geleverd en die veel op uw auto lijkt.
Voordat u echter aan BPM betaling toekomt moet de auto een technische keuring ondergaan. Wanneer de betreffende auto nooit in Nederland geleverd is zal er ook geen typegoedkeuring in Nederland aanwezig zijn. Een complete technische keuring is noodzakelijk en zal aanzienlijke kosten met zich meebrengen.
Bij de keuring kan ook nog blijken dat de auto op bepaalde onderdelen aan de Nederlandse wetgeving aangepast moet worden.
Al met al een hele klus waarbij u rekening moet houden dat het mogelijk te behalen voordeel negatief uitvalt door alle kosten en/of tijd die u aan de auto moet besteden om de auto in Nederland om kenteken te krijgen.
27 nov 2009 18:29
27 nov 2009 20:50
28 nov 2009 19:59
28 nov 2009 21:08
28 nov 2009 21:16
SCHERP GEPRIJST DAAR HIJ DOOR INRUIL IS VERKREGEN.
28 nov 2009 21:37
28 nov 2009 21:55
Von Zuffenhausen schreef:(En die 993 in Friesland: niet zo gek alleen oranje spiegels en die stickers????? 'Ken net', zou ik zeggen)
28 nov 2009 22:00
Olaf schreef:
... ligt het aan mij - of verkoopt die heer Nonkes wat MH niet kwijt raakt
28 nov 2009 22:05
30 nov 2009 17:29
Ik heb de auto bij dit bedrijf in de showroom gestald voor de winter en heeft hem in consignatie. Als de eigenaar hem voor mij verkoopt als bedrijf zijnde moet hij er garantie op kunnen geven en rekening houden met inruil, vandaar het grote prijsverschil. (+ hij wil er ook een paar € aan verdienen als hij hem verkoopt)
Mvg,
Gerson Nonkes
30 nov 2009 19:23
30 nov 2009 20:31
tims964 schreef:vriend van mij ,schade expert, heeft 3 weken geleden
ook een 993 voor iemand nagekeken die `m van de foto´s
op internet uit de usa heeft gekocht lekker goedkoop dacht ie.
tims964 schreef:hebben met 8 man geprobeerd hem recht te krijgen voor de apk is na 2 dagen trekken gelukt zo krom was ie.
tims964 schreef:bezint eer ge begint is mijn advies
02 dec 2009 11:22
Olaf schreef:... is dat zo vreemd, BullyIk heb de auto bij dit bedrijf in de showroom gestald voor de winter en heeft hem in consignatie. Als de eigenaar hem voor mij verkoopt als bedrijf zijnde moet hij er garantie op kunnen geven en rekening houden met inruil, vandaar het grote prijsverschil. (+ hij wil er ook een paar € aan verdienen als hij hem verkoopt)
Mvg,
Gerson Nonkes
Zal ik Gerson vragen hoe lang geleden hij deze 911 bij MH heeft gekocht, of dat'ie daar ook in consignatie stond
02 dec 2009 22:54
Olaf schreef:Von Zuffenhausen schreef:(En die 993 in Friesland: niet zo gek alleen oranje spiegels en die stickers????? 'Ken net', zou ik zeggen)
Dat komt omdat het de verkeerde kleur oranje is
Stickers zijn er met 'n half uurtje af , m a a r d a n d e l i j m n o g
Spiegels zijn makkelijk te demonteren en grijs te spuiten ... evt. overleg je beide zaken met de verkoper ...
... ligt het aan mij - of verkoopt die heer Nonkes wat MH niet kwijt raakt
02 dec 2009 22:55