07 jan 2010 20:36
07 jan 2010 20:40
07 jan 2010 20:43
07 jan 2010 20:56
07 jan 2010 21:06
07 jan 2010 22:14
07 jan 2010 22:21
07 jan 2010 22:23
07 jan 2010 22:27
Johannvb schreef:Volgens mij valt de schade mee. Sucess met de verkoop.
JMS schreef:Das een redelijk krasje
07 jan 2010 22:59
07 jan 2010 23:00
07 jan 2010 23:08
Speedy356 schreef:Heb je voor wat betreft de herstelkosten zoals vastgesteld door de expert ook een audatexcalculatie, of het expertiserapport?
Als ik eerlijk ben, denk ik namelijk dat die schade (aanzienlijk) groter is dan 2000 eurootjes.
Het is niet zo dat ik je niet geloof, maar ik denk dat de expert de schade wel heel marginaal heeft ingeschat.... Ik zou bijna een gok durven doen van welk expertisebureau die expert was...
Gokje: CED Bergweg?
07 jan 2010 23:19
Speedy356 schreef:Heb je voor wat betreft de herstelkosten zoals vastgesteld door de expert ook een audatexcalculatie, of het expertiserapport?
Als ik eerlijk ben, denk ik namelijk dat die schade (aanzienlijk) groter is dan 2000 eurootjes.
07 jan 2010 23:24
08 jan 2010 1:43
08 jan 2010 10:02
Chris_H schreef:Nja, als je goed zoekt kan het waarschijnlijk net (of net niet). De man van het schadebedrijf zei dat tegenexpertise aanvragen kon, maar dat duurt altijd lang en levert vaak niet veel op. Hij vond dit een redelijk voorstel.
08 jan 2010 10:14
08 jan 2010 10:36
08 jan 2010 13:47
08 jan 2010 19:55
Speedy356 schreef:Chris_H schreef:Nja, als je goed zoekt kan het waarschijnlijk net (of net niet). De man van het schadebedrijf zei dat tegenexpertise aanvragen kon, maar dat duurt altijd lang en levert vaak niet veel op. Hij vond dit een redelijk voorstel.
Een contra-expert kan de volgende dag al bij je op de stoep staan en levert in het overgrote deel van de gevallen zeer zeker wat op!
Heeft 'die man van het schadebedrijf' ook gezegd -want ik neem aan dat de expert bij die garage de auto bekeken heeft- dat híj het correct kan herstellen voor die € 2.000,00? Als dat zo is, zou hij het wat mij betreft mogen doen (en met garantie, want daar moet een erkend schadeherstelbedrijf aan voldoen). Ik kan me echter niet voorstellen dat hij dat zou willen/kunnen...
Bovendien kan je niet verplicht worden om een auto met 'tweedehands onderdelen' te herstellen; dus die argumentatie volg ik niet zo goed...
Je kunt de schade (laten) vaststellen op basis van gebruik van nieuwe onderdelen en correct schadeherstel. Het bedrag wat dááruit komt, kun je vorderen. Of je vervolgens de auto met gebruikte/tweedehands onderdelen laat herstellen is jóuw keuze, net als het ook jouw keuze is om de auto helemaal niet te herstellen, het schadebedrag in je zak te steken en met deze gedeukte auto rond te blijven rijden. Er bestaat namelijk niet zoiets als een schadeherstelplicht...
Als ik die schade zo bekijk -en dan schat ik het voorzichtig in op basis wat ik op de foto's zie- moet er sowieso een nieuwe deur in en een nieuw spatbord op, er moet een en ander voorbehandeld, gedemonteerd en vervolgens weer gemonteerd worden, er komen tal van kleine onderdelen bij (klemmetjes, beugeltjes en dat soort sh*t), nieuwe zijstrips (die niet goedkoop zijn, zo weet ik uit ervaring), strakgemaakt, gespoten, etcetera, enzovoorts, enzoverder...
Ik beschik op mijn huidige werk niet over programmatuur om een audatexcalculatietje voor je uit te draaien, maar ik vrees dat het herstellen van die auto al gauw richting de € 3.500,00 (excl. BTW) gaat; en dan ben ik nog voorzichtig!
09 jan 2010 0:10
10 jan 2010 0:29
10 jan 2010 0:43
10 jan 2010 1:56
10 jan 2010 10:07