p-zoekende schreef:ik ben opzoek naar een 993 met een orgineel nl kenteken (liefst bij een erkend garage) en heb ook nog een auto in te ruilen, dus partiqulier gaat ook helaas niet.
mocht iemand een leuke 993 tegen komen, ik hou me aanbevolen.
nogmaals bedankt,
gert
Waarom dan nu een 996 met een niet origineel kenteken?......
Dan weet je inderdaad niet wat je wilt. Een 993 en een 996 liggen mijlen ver uitelkaar qua karakter. Altijd voor de 993 gaan al is het maar voor de restwaarde
Je moet voor die auto gaan die je het meeste aanspreekt. Heb laatst nog meegereden met een 996 GT3 lookalike. Een geweldige auto die in top conditie verkeerde,
Jeetje toch heerlijk om zoveel leuke reacties te lezen. ik sprak gisteren een collega van mij die een 993 heeft. hij vertelde mij dat een 993 rond de 200.000 km een revisie moet hebben en dat dit rond de 10.000 euro kost of meer. ik ben hier wel een beetje van geschrokken. ik weet dat een mooie auto geld kost maar zoveel??? nou hoor weer een droom minder, of toch niet? ik kan natuurlijk ook een 997 kopen, of geldt hier dan het zelfde bij? mensen help me aub.
heb je idd gelijk in. betalen is op zich geen probleem en blijven rijden ook niet. ik heb altijd redelijk niet alle daagse auto's gereden. ik mag toch wel ff kwijt dat het best wel een bak geld is.
blokken kunne wal langer dan 200dkm mee hoor, maar dat wordt meestal wel als gemiddelde genoemd. Revisie zit je inderdaag rond de 8-8.5k. Je moet gewoon als je de auto koopt met bijvoorbeeld 150dkm elk jaar 1000 euro aan de kant zetten voor een eventuele revisie, en als hij na 2 jaar bijvoorbeeld al komt moet je niet ineens die andere 6k niet op kunnen hoesten. Zorg dus dat je minimaal 5-10k achter de hand houdt voor eventuele onvoorziene uitgaven. En een hobby kost geld, maar ik denk dat je aan een 997 meer kwijt bent aan alleen al afschrijving dan aan een 993 met revisere(dit bedoel ik qua kosten, niet als aankoop)
Edit: ik zie nu dat je een 996 van plan was te kopen, daar schrijf je dus WEL nog op af en qua motorische betrouwbaarheid heb je nou bepaald ook niet de nr1 gekozen. Ik zou, als het financieel haal baar is, voor de 997 gaan(of nog beter voor een 964 of 993, dan zit je ternminste niet met die afschrijving)
wat ik schrijf is 100% waar, als je goed kijkt zie je dat het 1e stuk geschreven is over een 993, en 2e stuk over een 996. ik zeg enkel dat de 996 3.4 motor niet de nr1 betrouwbare is
p-zoekende schreef:ik heb alleen nog steeds geen enkel redelijk antwoord gekregen welk type ik moet aanschaffen. jeetje mensen, help deze zoekende aub een beetje.
volkswagen rs32 rijder die in de war is zoekt een 964 of een 993 of een omgebouwde 996 of een 997 of een .... Ga er eens mee rijden en vergelijken en koop wat je wilt. My six pennies
p-zoekende schreef: hij vertelde mij dat een 993 rond de 200.000 km een revisie moet hebben en dat dit rond de 10.000 euro kost of meer. ik kan natuurlijk ook een 997 kopen.
groetjes van verdrietige p-zoekende.
Zoek bv een goede 993 met een ton op de teller...akk en rijden. Hoef je ook niet meer verdrietig te zijn. Koekje erbij?.......
ik heb al in diverse type mogen rijden maar kan nog steeds niet echt een beslissing nemen. soms ga je weer voor modern en dan weer of nostalgie. maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een 993/964. ik krijg er een beetje de hik van.
de reacties van jullie allemaal doen me best wel goed en de tips neem ik zeker mee. mocht iemand een mooie 993/964 te koop weten rond 100.000 gereden en inruil van mijn auto weten, dan hou ik mij graag aanbevolen.
ps; je mag een r32 rijden toch niet zo pesten. een p is toch eigenlijk niet meer dan een plat geslagen vw, ohjeeee wat zeg ik nu weer. mensen niet gelijk kwaad in de pen schieten, ik word er zelf ook boos van als men dat tegen mij zegt, zeer boos zelfs.