Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
12 aug 2010 22:15
bleek in de praktijk een tweetakt
12 aug 2010 22:16
Heeft de 'olie-vul-klep' op het rechter achterscherm.
Is maar 1 jaar zo 'gemaakt' omdat daar nog al eens benzine in kwam i.p.v. olie
12 aug 2010 22:18
en later nog een paar keer bij de 964 lightweight
12 aug 2010 22:18
Olieklepje op rechterzijkant naast targa beugel.

Is maar kort gebruikt ivm foutjes bij tankstation...
12 aug 2010 22:20
Dus wel zeldzaam? En wat moet zo'n ding indicatief kosten?
12 aug 2010 22:25
30-40k

Boxstert zat?......
12 aug 2010 22:26
zijn volgens mij niet extraduur met klepje. prijs voll afh conditie. 20-80K.
12 aug 2010 22:26
volgens mij niks extra's,
ik zelf vind het wel leuk en heb er ooit nog over nagedacht om tijdens de makeover
dit te maken.
12 aug 2010 22:27
bully schreef:30-40k

Boxstert zat?......
Bedoel deze bij Carlo.
12 aug 2010 22:35
deze? geen idee, denk wel meer. wat is t/e model eigenlijk?
12 aug 2010 22:43
''prijs op aanvraag'' is slechts deel van de illusie oftewel de prijs is waarschijnlijk zo achterlijk hoog dat ze:
a: het niet durven melden
b: de illusie van exclusiviteit willen doen gelden.
c: ''alle boekjes in originele lederen map aanwezig''
kortom vast een leuke auto maar staar je niet blind op de zogenaamde exclusiviteit, je koopt dan wel een porsche maar in the end is het niet meer dan een auto, een hele gave auto maar niet meer dan dat, de rest is illusie...
13 aug 2010 8:55
@Bully ja die blauwe zie eerste post.
En voor erbij hoor je zaterdag wel.
13 aug 2010 22:15
Ölklappe zit op de 2.4 uit 1972, klepje rechtsachter waarachter oliereservoir en vulopening zitten (zie avatar

). Poging van Porsche de gewichtsverdeling te verbeteren, naar verluidt.
Altijd een raar verhaal gevonden die benzine in de Ölklappe: je moet een enorme blinde debiel zijn als je niet ziet dat er een borrelende bak frituurvet achter dat klepje (met bijna afsluitende peilstok erin bovendien) schuilgaat.
Prijsindicaties, aangenomen goeie (maar niet concours-)auto:
- T (130 pk, carbs): ca. 35.000
- E (160 pk, MFI): ca. 45.000
- S (190 pk, MFI): 60.000+
Vzv ik weet zijn ze daarmee niet duurder dan bijv. een '73 2.4
Van deze is de motor echter aangepast. Hangt er nogal vanaf of dat goed gedaan is wat het effect ervan is. Enig idee wie daarvoor verantwoordelijk is geweest? Waar komt 'ie vandaan, de US toevallig?
Laatst bijgewerkt door
IPF op 13 aug 2010 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
13 aug 2010 22:22
+1, snap ook niet dat je je kan vergissen, vulpistool kan er denk ik niet eens goed in.
Klepje wordt vaak als prijsopdrijftrucje gebruikt. Zou overigens maar 9 maanden gemaakt zijn. Vind het zelf wel handig met wat olieverbruik
13 aug 2010 22:36
Ik zou eerder liever niet voor een '72 gaan. Ik vind een strak achterscherm mooier met de lijn van een 911. Niet dat ik hem zou laten staan om dat klepje als het verder een top wagen is. Onderhoud/onderdelen zijn wel een stukje duurder, met name de olieslangen en tank.
14 aug 2010 15:03
Zit net pas achter mijn pc (ipv pda) zie dus de advertentie waarmee topic begonnen is.
Nu kan ik me vergissen maar het lijkt een US versie (opschriften bij de knoppen voor de "slimme" amerikaan). Verder zijn de Recaro's niet zoals ze moeten zijn. De rugleuningen lijken een turbo achtige zijwang te hebben. Zal wel prima zitten, niet origineel. Is typische een Amerikaanse actie.
Vraag me wel af waarom je de moeite neemt hem om te bouwen met 2.4 S zuigers. Neem dan 2.2. S zuigers, haal je meer uit. Nu betwijfel ik of het uberhaupt zin heeft zonder nokkenassen van een E of S. Je volgt nu de T kromme met ietsjes meer compressie. Als het klopt zoals het staar, jammer van de moeite.
14 aug 2010 17:52
wolf schreef:deze? geen idee, denk wel meer. wat is t/e model eigenlijk?
T/E is een 2.4 met mechanische benzine injectie (MFI)
Vlgs specs 140 pk
Olklappe is aardig, doch lijkt mij niet waarde verhogend.
S cilinders/zuigers leveren inderdaad geen extra pk's op in dit geval.
Ze zijn wel uit gedeeltelijk uit hoogwaardiger materiaal (Nikasil) vervaardigd
Ik zou me overigens niet blind staren op specificaties bij motoren die volledig gereviseerd zijn. Mijn ervaring is dat sommige S motoren minder presteren dan professioneel gereviseerde E's of T/E 's. Afstelling, met name van de MFI types ligt gevoelig. Ik zou eerst eens gaan kijken wie de revisie heeft verricht.
En je moet gewoon eens met verschillende gaan rijden.
14 aug 2010 23:24
Thnx voor de tips en ik kijk nog wel ff rond.
Maar nog even, welke motor kun je dan het beste hebben uit die periode ongeveer?
14 aug 2010 23:52
zonder gekheid E. 2.2 of 2.4
14 aug 2010 23:58
Waarom is een E beter dan een S?? Is dat alleen omdat hij een lager specifiek vermogen heeft, of zijn de gebruikte materialen beter??
15 aug 2010 7:51
Ik wil niet beweren dat een E beter is. E en S verschillen vrij weinig. Sommige E's hebben net iets minder opties dan de S (bv niet alle E's hebben S klauwen). De vermogens en rijgedrag verschillen zijn op hoge toeren wel merkbaar. De curves van de E zijn iets meer op comfort, S meer op pk's. Testen ook uit het verleden laten zien dat ze elkaar echter weinig tot niet ontlopen voor de normale chauffeur en dat de E makkelijker te rijden is (op circuit S beter geschikt).
Mijn reden is meer prijs-kwaliteit gebonden. Je krijgt dus veel porsche voor minder dan de prijs van een S. S'en zijn nl stuk duurder. Als je echter een S kan betalen, why not?
15 aug 2010 8:17
OK duidelijk, dacht dat er misschien een technische reden voor was, bv. levensduur van de motor o.i.d.
15 aug 2010 8:26
Nee, kan ik me zo niet 1-2-3 voorstellen. S en worden wellicht harder afgemat. Hebben wel een hardere zuiger en evt externe oliekoeler. Is moeilijk te zeggen m.i.
Zou meer kijken naar aanwezigheid van S klauwen, stabi's, S stoelen, grote benzinetank (verbruik van E en S is zodanig dat de 62 ltr tank wat klein is, weet ik uit ervaring).
15 aug 2010 13:19
Niels bedankt. Als ik er weer 1 tegenkom post ik het wel.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.