Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 10:21

Ga vandaag kijken naar deze 964. (Samen met iemand die interesse heeft en op zoek is).
Tuurlijk, AKK etc etc, maar wat is jullie indruk? 91-er, maar is dit dan een overgangsmodel of gewoon uit 90 (Spiegels en airbag). Wanneer is die motor conversie af fabriek gekomen? 1991? Ik zie ook turbo stoelen.
Ik heb enkel verstand van echt oude meuk, :D dus graag wat input van de experts... :salut: .
http://link.marktplaats.nl/355390984

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 10:33

cupvelgen waren een optie in vanaf modeljaar 1991, design 90 was standaard toen. cup 1 velgen van modeljaar 1992 standaard, icm cupspiegels. Dus logisch dat deze nog flaporen heeft. Ziet er netjes en origineel uit. Spiegels zou je kunnen wisselen als je wilt. Nachtblauw/lichtgrijs chique combi. Ook icm zwart dak. Wat ik zo zie zou voor mij een reden zijn ernaar te gaan kijken. KRKB'tje.

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 10:34

Is toch ook al oude meuk. :wink:

Maar let goed op de bekende carrosserie kwaaltjes, A-stijl in de onderste hoeken, dorpels, vulhals tank e.d.
Check ook of alles werkt. :idea:
Verder zit de rubber voor niet strak, dus ook even goed naar kijken.

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 10:44

@Wim: Klopt, had ik ook al gezien dat "de snor" niet strak zit. Bij een 3.2 een beruchte plek want dat stuk ijzer waar ie in zit rot weg. Is dit bij een 964 eenzelfde constructie?

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 11:41

Gijs, van welke serie is deze wagen? (WPO-nr.)

Vanaf april 91 (M-serie) zijn de airbags n.l. standaard geworden voor zowel bestuurder als passagier, deze auto heeft dit niet.
Denk dus dat het hier een L-serie betreft (m.a.w. 1990 of early 91).

Kijk hier ook eens naar: http://www.porsche964.co.uk/rev_rep/911pw.htm
Een 964 buyers guide (12pag) uit 911 & Porsche World.

Op de foto's ziet ie er verder goed uit. Kijken rijden etc . . .

Succes
Pieter

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 12:00

Gijs356 schreef: Is dit bij een 964 eenzelfde constructie?


Durf eigenlijk niet met zekerheid te zeggen. :oops:
Maar volgens mij is deze van rubber zonder metaal, gezien de geringe diepte.
Maar de echte kenners zullen dit wel weten, deze is voor ons weer te jong. :wink:

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 13:06

Gijs, van welke serie is deze wagen? (WPO-nr.)

Geen idee, we gaan vanmiddag kijken. Heb inmiddels wat goede tips gekregen via PB.

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 15:45

cabrio wim schreef:Maar volgens mij is deze van rubber zonder metaal, gezien de geringe diepte.


Het is inderdaad `n rubber zonder metaal - zit alleen `n "los" metalen stripje in - ter hoogte van de kofferbak :wink:

KRKB`tje :popcorn:

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 19:18

Niet nodig...... Zijn net terug en die maat van me laat 'm lekker staan: Auto uit de M serie (12 maart 1991)
Geen goede onderhoudshistorie, 2 stempels, 1 bij 3000 PC dusseldorf en 1 bij 100.000 vd Berg Apeldoorn.
Eigenaar in buitenland, dus auto in stalling bekeken, Accu dood, rechter deur slot hing er los bij. Kan nog wel effe doorgaan maar da's zinloos. Enfin, een rit van Utrecht naar IJmuiden voor Jan L*L. :twisted: En hij zag er op de foto nog zo mooi uit :(

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 19:25

Toch jammer. Weer wat geleerd! :popcorn:

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 20:54

Volgende keer beginnen met een email uitwisseling met minimaal 10 vragen stellen, daarna telefonisch nog wat vragen stellen, dat bespaart je dit soort uitjes. :wink:

Re: Advies 964 cabriolet

22 aug 2010 22:11

ach, aan de andere kant. voor hetzelfde geld vind je in zo'n schuur in IJmuiden een pareltje van iemand die al tijden in het buitenland vertoeft. En uurtje heen-uurtje terug met een goede vriend samen... quality time wat mij betreft. Je had ook thuis met krijsende kinderen in de tuin kunnen zitten :idea: :^:
Plaats een reactie