Met de pre-impact Porsches is roest en ernstige schade je grootste vijand.
Een andere motor erin stoppen, een andere kleurtje geven of een interieurtje opfrissen is allemaal niet zo'n probleem. Als er veel grote reparaties aan komen door dat delen van de bodem vervangen moeten worden of aan de achterophangpunten gelast moet gaan worden dan gaat de teller lopen.
Het plaatwerk is prijzig en het meeste kun je niet zelf doen.
Alsie echt slecht is moet ie zelfs op een celette bank met mallen om alles weer goed te krijgen. Er zijn niet veel bedrijven die dat goed kunnen en al helemaal weinig die dat tegen een aangenaam tarief doen. (Ben een 911S targa aanhet restaureren.)
Een klassieke 911 is errug leuk, maar je moet wel bereid zijn oom er wat geld in te (durven) stoppen. Meestal rijden de de oudjes in de lagere prijsklasse erg beroerd omdat schokbrekers en rubbers allemaal versleten zijn. Een onderstelletje opfrissen komt je zo maar op 5K of meer te staan, waarvan een groot deel arbeidsloon is. (Net gedaan met de T coupe)
Je kunt natuurlijk wel het een en ander zelf doen, maar als je al aangeeft dat je niet technisch bent, dan heb je een uitdaging denk ik. Ik ben een paar maanden geleden met een soortgelijk project gestart en dacht ook te beginnen met een 'redelijk' geprijsde 911 en dan langzaam aan 'opleuken'. Na wat auto's bekeken te hebben, kwamen we al snel op een auto aan de bovenkant van jouw 15 - 20K en daar moest ook nog wel wat aan gebeuren voordat ie lekker reed.
Nu ben ik een enorme zeikerd met dit soort dingen, dus gaat het af en toe erg extreem (en dus niet goed voor het budget
) Maar ja als je eenmaal bezig bent, wil je er al snel iets speciaals van maken. De auto staan inmiddels bij de plaatwerker voor een rondje polyester delen en een nieuw kleurtje en dan gaat ie weer terug naar de specialist voor een 3L motor die we gisteren hebben gehaald. Volgende stap is een set lollipop stoelen, een nieuw tapijt en een rollbar.
Hoe snel je dat allemaal doet en hoeveel het kost heb je natuurlijk zelf in de hand, maar het kan absoluut lonen om meteen 25-30 neer te leggen (of meer afhankelijk van je wensen) en gewoon een auto tekopen die helemaal is zoals je wilt. Dusik zou zeggen, maakeerst eens een plaatje van wat je wilt hebben als eindpunt en praat dan eens met mensen over de te nemen stappen en kosten en kijk dan of je het dan nog wel wilt.......een standaard pre-impact 911 is ook erg leuk en kost denk ik aan het einde van de rit minder.
Over de 2 auto's bij van Kessel, ze zijn aantrekkelijk geprijst moet ik zeggen.
Als je weet wat je uiteindelijk er van wilt maken kun je pas een keuze maken denk ik. Tel ook gewoon de waarde van de onderdelen van de auto's op om te kijken wat het opleverd als het een echte zepert is .(Dit soort risico loop je altijd met een oudje) Soms is in onderdelen uit elkaar halen en verkopen, aantrekkelijker als het geheel verkopen. Dingen als originele fuchsvelgen, origineel stuurwiel, klokken, goed plaatwerk een lopende motor helpen bij de waarde bepaling. Bij van Kessel is het gewoon kijken en kopen, daar zijn de prijzen naar en vaakzijn dingen al weg voordat jij er naartoe gaat, dus eerst even bellen of het er nog is.
De blauwe heeft verbrede achterschermen (SC of RS - staal of polyester?), maar als je naar R-, RSR- of ST-look wilt heb je daar niks aan. Deze heeft een rol beugeltje, maar de vraag is wat voor type het is. (Alleen een U beugel heb je niet veel aan voor veiligheid) Het SC achterkantje en stoelen is makkelijk aan te passen, voorin zit al een strud brace/bar, 16 inch fuchsen. Een schuifdak is een pre voor gewoon gebruik, wil je racen of ben je groter dan 1.90M, dan wil je er misschien juist vanaf......
De zwarte ziet er op het oog het meest origineel uit aan de buitenkant, maar de achterbumper is polyester (kan ook een pre zijn, afhankelijk van wat je wilt) en er ligt een 2.7 motor in en dat zijn niet de beste motoren qua lekken e.d., maar je kunt er mazzel mee hebben. (Is het een opgefokte 2.4 of een 2.7) Stoelen en stuur kun je zo op marktplaats gooien voor een paar tientjes, daar heb je verder weinig aan voor een Porsche of R-gruppe wagen denk ik. Tapijt de kliko in.
Ik denk dat je gewoon bij de wagens met gaan kijken om een echt oordeel te vellen. Een ritje van 200 KM in de P is toch juist een deel van de beleving bij de zoektocht?