Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
06 okt 2010 9:37
Beste heren (want dat neem ik nu maar gemakshalve aan),
kennen jullie deze twee 911's? Ben nog steeds zoekende en hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken...
Alle, nou ja, bijna alle opmerkingen en kennis wordt alhier hoogstens gewaardeerd!
http://www.autowereld.nl/porsche/911/ca ... tails.htmlhttp://www.autowereld.nl/porsche/911-ca ... tails.htmldank
j
06 okt 2010 10:05
redelijke prijzen en redelijk op de foto's.
gaan kijken en de km-stand checken, de onderhoudshistorie en op zichtbare roest. dan evt akk.
06 okt 2010 10:35
Hahaha... Die eerste ken ik wel... Dat zou bijna mijn Porsche zijn geweest... Ik post hier zometeen wel even het draadje waar je er meer over kunt lezen .
hier kun je meer lezen over mijn ervaring met deze Porsche
06 okt 2010 10:45
Wat een bizar verhaal Marc, heb je nu het idee dat je geen zaken meer moet doen met de betreffende garage en/of eigenaar? Vervelend om te lezen allemaal! Heb je nu intussen een ander exemplaar aan geschaft?
dank voor je reactie
j
06 okt 2010 12:56
Is wel beetje zo ja. Wilde maar eens naar beiden gaan kijken en dan een afweging maken. Wilde me wel het tochtje naar de verschillende garagisten besparen als het volgens de vele kenners niet de euro-95 waard was.
Neig overigens, ivm lijnenspel etc, wel meer naar een coupe...
06 okt 2010 13:53
junggg schreef:Neig overigens, ivm lijnenspel etc, wel meer naar een coupe...
Tja,
wie mooi(er) wil zijn moet "pijn" leiden.
06 okt 2010 15:01
Die cabrio in Rijswijk staat al zeker anderhalf jaar te koop, ken de auto overigens niet.
06 okt 2010 16:47
Het garagebedrijf Nienhuis valt in mijn verhaal niets te verwijten. Later ben ik nog een keer door Niels (verkoper) gebeld om een andere soortgelijke Porsche. Ook zij waren er ziek van. De door hen genomen moeite om een auto te verkopen werd teniet gedaan.
De (particuliere) verkoper is een geval van
Verder heeft de auto sinds vorig jaar niet veel meer gelopen en vind ik dat ie er nog steeds goed uitziet. Wanneer je interesse zou hebben zou ik vooraf een duidelijke verkoopovereenkomst laten opstellen (na een positieve AKK). AKK bij
MH in Peize of
Renntech in Steenwijk.
Ikzelf heb inderdaad sinds november 2009 een andere 3.2 gekocht. Een keuze waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad! Jawel een coupé !
06 okt 2010 16:58
ondanks feit dat ik nu een cabrio heb, zou ik voor de oude 911 (3,2 of 3.0) voor coupe gaan. vind ik qua lijnenspel zeker veel mooier maar over smaak valt niet te twisten.......
06 okt 2010 17:29
Anderhalf jaar te koop? Wat is er dan mis mee? te duur? rot? etc?
Klinkt me niet echt goed in de oren...
06 okt 2010 18:22
junggg schreef:Anderhalf jaar te koop? Wat is er dan mis mee?...
Waarom moet er iets mis mee zijn. De markt is momenteel nou niet echt lekker. Ga kijkenrijdenkeureneneventueelkopenofniet.
06 okt 2010 20:55
Die cabrio staat echt al lang te koop. Ik zeg niet dat er iets mee mis is maar voor deze prijs en dan nog zo lang te koop moet er gewoon iets mis zijn, geen boekjes, lekken of roest.
Te duur is ie alleen maar als ie al of een van de voorgaande zaken doet.
anders is het een koopje.
08 okt 2010 22:51
Wanneer ik het dus goed begrijp werd de coupé destijds dus ook al via Nienhuis aangeboden. Correct ?
08 okt 2010 23:42
Helemaal correct. Nienhuis probeert de coupé voor een particulier te verkopen.
09 okt 2010 19:46
T.a.v. de coupé uit de bovenste link in de TS ...
Reed min of meer toevallig vanmiddag langs de aanbieder en heb de auto bekeken. Ik ben geen specialist op P-gebied en heb de auto bekeken door de ogen van een geïnteresseerde leek.
Oorspronkelijk had de auto een andere kleur. De aanbieder zei dat de kleur van origine groen was. Kleurnummer 708 staat aangegeven aan de binnenzijde van de kofferbak. Dit brengt me wat in verwarring ... kleurnummer 708 werd m.i. gebruikt bij eerdere modeljaren dan 1985, maar uiteraard kan ik mij vergissen.
De auto is een aantal jaren geleden overgespoten, zoals Marc reeds eerder heeft gepost in een ander draadje. De lak verkeert in een matige toestand. Er zijn meerdere krassen en krasjes waar te nemen. De auto zit niet overal even strak in de lak ... op meerdere plaatsen is waarneembaar dat de voorbereiding (plamuur) niet berekend was op een strak eindresultaat. De kofferbakklep is aan binnenzijde meegenomen in dat spuitwerk. De welbekende sticker is niet meer aanwezig.
Op de parafaan zit onder het raamrubber een zichtbare blaas in de lak. Het raamrubber zit er niet heel strak in en de raamlijst heeft een beter leven gehad.
De dorpels zijn voorzien van glimmende (niet bij deze uitvoering horende) instaplijsten met 911 opschrift. De carrossie lijkt bij de slotvangers in tact. Een bewuste andere zwakke plek dorpel (vlak achter einde instaplijst) kan ik niet beoordelen. Persoonlijk vond ik deze net iets té netjes in de lak staan. Had ook geen magneetje bij me. Weet niet of dit lakwerk van dezelfde leeftijd is als het laatste spuitwerk.
Motor zweet zichtbaar aan onderzijde. Heb het idee dat dat aan de bakzijde het meest is. De stabirubbers achter lijken hun beste tijd te hebben gehad. Deze zijn poreus. Met mijn duim kon ik in ieder geval aan de rechterzijde een stukje afbreken.
De voorruit heeft links onder de ruitenwisser een zichtbaar breukje en dient vervangen te worden.
Onder de bekleding van de kofferbak valt roestvorming bij de accubak te ontdekken. Heb niet kunnen lopen peuren met wat gereedschap, dus weet niet of het puur oppervlakteroest is of ernstiger. Dient in ieder geval aangepakt te worden. De oorspronkelijke kleur van de auto is wel zichtbaar achter de bekleding. De auto is dus niet op alle delen opnieuw gespoten. Alleen de direct visuele delen zijn destijds opgefrist. De oorspronkelijke kleur heeft iets weg van een mengeling van donkergroen en anthraciet. Kenners hier op dit forum kunnen wellicht uitkomst bieden.
Motorcompartiment ziet er redelijk uit. Er lijkt recent een andere poelie en snaar op te zijn gezet gelet op kleurverschil van de onderdelen. Beide stoelen zijn electrisch te bedienen en kunnen een goede poetsbeurt wel gebruiken. Het leer lijkt heel te zijn. De auto heeft geen schuifdak. Interieur mag verder wel eens aangepakt worden. Wat rommelig en op z'n zachtst gezegd schmutzig. Een sopje doet wonderen. Het SC stuur is ook nog steeds gemonteerd.
Vóór staat de auto op redelijke conti's en achter zitten Michelins. Afgelezen kilomterstand is ca. 185.000.
Motor niet kunnen horen lopen. De accu was plat. De plezierige aanbieder heeft wel aangeboden om een starthulp te gebruiken, maar ik stond verder ook op tijd.
Wel boekjes, maar geen facturen aanwezig bij de aanbieder.
Mijn conclusie over deze auto ... Technische staat zal doorslag moeten geven over vraagprijs in relatie tot "objectieve waarde". Om de auto daarnaast in optisch nette staat te krijgen zal nog even in de buidel moeten worden getast. Zoals de verkoper vanmiddag terecht zei ... er zijn slechtere voor deze prijs. Ik denk dat even doorsparen door geïnteresseerden op zich ook kan lonen. Is de auto echter technisch OK dan is er misschien wel een goede basis. Maar voor de aangeboden prijs van EUR 16.950 ? Persoonlijk vind ík hem niet netjes genoeg.
Hopelijk zit er wat bruikbare info voor jullie bij !
09 okt 2010 20:48
@Marc,
Las zojuist in je andere draadje t.a.v. de 85-er coupé dat je destijds de auto eigenlijk vanaf de foto's gekocht zou hebben áls het allemaal door was gegaan. Ik hoop voor je dat ik met mijn bovenstaande post een beetje heb aangegeven dat je dus eigenlijk niet rouwig hoeft te zijn dat het allemaal niét door ging.
11 okt 2010 12:42
Beste porsche@911 en rest van reagenten,
Dit bespaarde me mooi een ritje naar groningen, ben blij dat jullie zo duidelijk dingen beschrijven! Zal jullie nog wel een lastig vallen met andere gevonden zaken!
J
11 okt 2010 22:01
@junggg,
Tot je dienst
11 okt 2010 22:13
@porsche@911;
Erg leuk om met terugwerkende kracht jouw verhaal te lezen... Daarnaast bespaar je junggg ook weer een ritje naar Groningen...
Ik had de auto idd vanaf de foto beoordeeld en bij Renntech zou ik na een goede AKK besluiten... Op dit moment ben ik toch blij dat ik in mijn huidige 911 kan toeren!
11 okt 2010 22:21
Ook voor jou, Marc, geldt ... graag gedaan !
18 okt 2010 19:19
Zo heren,
De zoektocht gaat maar door:
Nu nieuw project op het oog:
http://dijkstrabedrijfsautos.nl/persone ... orsche-911Ziet er fraai uit, maar staat al paar jaar nauwelijks gebruikt te wezen. Geimporteerd uit Zwitserland in 2004. Ervoor alles onbekend van wagen. Daar wel een keer overgespoten. Loopt en start in mijn lekenogen prima. Ben nu overgegaan tot een AKK bij vd Berg uit Apeldoorn....
Graag jullie reacties en opmerkingen!
18 okt 2010 19:23
Een 2.7 die een paar jaar stilstaat (met waarschijnlijk geen historie) voor bijna 16k? Lekker laten staan!
18 okt 2010 19:24
Zo van de plaatjes een leuke porsche, wanneer akk positief geen verkeerde
18 okt 2010 19:25
Sorry maar voor dat geld heb je echt een nette SC (en die is altijd aantrekkelijker dan het lelijke eendje in Porscheland: de 2.7)!
18 okt 2010 19:27
Dat ben ik met je eens
maar een akk zal een en ander aan het licht brengen. Als het gewoon een goeie is vind ik die 16k niet teveel.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.