Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Te Koop: ZGAN Cayman S Zilver/Zwart - Porsche Approved

15 feb 2011 12:24

Wegens aanschaf van 993 C4S (viewtopic.php?f=11&t=30440) gaat mijn zeer geliefde Cayman S in de verkoop. Ik heb er 4 jaar een prachtige tijd mee gehad en zal hem vreselijk missen. De Cayman S gaat bij Porsche Service Centrum Twente in de consignatie verkoop zodra de 993 er is. PSCT zal er nieuwe banden op zetten (nu nog circa 4,5 mm) en wat steenslag laten bijwerken waardoor hij inclusief hun marge een aanzienlijk hogere prijs zal hebben dan wat ik er voor wil hebben. Het duurt nog enkele weken voordat mijn 993 waardoor het voor een eventuele koper gunstiger is de auto nu prive van mij te kopen. Ik wil jullie deze buitenkans :cheers: dan ook niet onthouden:

- Type: Porsche Cayman S in perfecte staat
- Bouwjaar: April 2006, gekocht bij Porsche Centrum Leusden (Nederlandse auto)
- Kleur: Zilver Metalic
- Interieur: Zwart Leder
- Kilometerstand: 150.700 (enkel zakelijke snelweg kilometers)
- Onderhoud: Altijd op tijd alle onderhoud gehad. Gisteren heeft hij zijn laatste 150K grote beurt gehad bij Porsche Service Centrum Twente!
- Historie: Volledig gedocumenteerd, alle facturen aanwezig en vanzelfsprekend het boekje netjes afgestempeld.
- Garantie: na afloop van fabrieksgarantie heb ik deze verlengd met Porsche Approved garantie. Deze heeft hij nog steeds en kan indien jaarlijks worden verlengd (geen enkel risico dus)
- Schade: Buiten een kras op het RV scherm nooit iets gehad. (Ik zag bij het wegrijden een paaltje niet dat er al 10 jaar staat :bang: ) Deze schade is bij Porsche Service Centrum Twente vakkundig gerepareerd (nieuw scherm)
- Opties: Handgeschakeld, Leder, Xenon, Audio Pakket, PCM DVD navigatie, Boxer S velgen, Clima, Elektrische verstelbare en verwarmde sportstoelen, Regenspakket, etc. etc.
- Bijzonderheden: KW V3 Inox Gewindefahrwerk (volledig instelbaar). Originele dempers (nagenoeg ongebruikt worden meegeleverd)
- Prijs: 32.950 Euro (LET OP, als hij straks bij PSCT staat zal dit zeker 5 - 7K meer zijn)
Bijlagen
CaymanS_1.JPG
CaymanS_2.JPG
KM_KW_Navi.jpg
Laatst bijgewerkt door mac_nl op 27 feb 2011 17:55, in totaal 4 keer bewerkt.

Re: Te Koop: ZGAN Cayman S Zilver/Zwart - Porsche Approved

15 feb 2011 13:46

Handgeschakeld of Tiptronic?

15 feb 2011 13:51

Lijkt me een hele redelijke prijs voor zo te zien een perfect exemplaar. Intrigerende vraag, waarom weer "terug" (qua tijdsgeest) naar een 993....?

15 feb 2011 13:53

Kun je op de foto van de tellers zien: handbak. 8)

15 feb 2011 14:12

Marcel schreef:Lijkt me een hele redelijke prijs voor zo te zien een perfect exemplaar. Intrigerende vraag, waarom weer "terug" (qua tijdsgeest) naar een 993....?

En rij-eigenschappen... :wink:

15 feb 2011 14:31

Handgeschakeld, enne ik ga minder rijden en heb er nog een andere auto naast. De 993 ga ik zakelijk rijden (max 15000 km per jaar) en wil niet de enorme bijtelling van een 997. De 993 is een prachtige auto waarin jw minimaal net zoveel plezier hebt als de 997 en 'maar' 35% bijtelling over de taxatiewaarde. Vandaar....

15 feb 2011 14:34

Wat rijeigenschappen betreft is er niets beters dan de Cayman. Echt subliem! Maar zoals jullie wellicht al hadden gezien heb ik ook een super7 dus ietwat spartaanse rijden vind ik prima! Een 993 C4S rijdt overigens ook geweldig!

15 feb 2011 14:40

mac_nl schreef:Een 993 C4S rijdt overigens ook geweldig!

Need a say more :?:

15 feb 2011 15:24

erg mooie auto en mooie prijs

succes met de verkoop :drive:

15 feb 2011 16:18

mac_nl schreef:Wat rijeigenschappen betreft is er niets beters dan de Cayman. Echt subliem! Maar zoals jullie wellicht al hadden gezien heb ik ook een super7 dus ietwat spartaanse rijden vind ik prima! Een 993 C4S rijdt overigens ook geweldig!

Zelf ooit een Caterham Superlight gehad.
Als 3e auto prima.
Sorry voor het off-topic gaan.

9934S is natuurlijk een sublieme vervanging, zeker in die staat zoals jij hem gaat krijgen.
Succes met de verkoop.

15 feb 2011 17:00

Mooie P,suc6 met de verkoop :thumleft:

15 feb 2011 19:27

Super 7 is prachtig maar eerlijk gezegd vind ik de Porsche leuker en een stuk veiliger....

15 feb 2011 23:22

Veiliger zeker (ook praktischer :mrgreen: )-en nu ga ik me hier veel kritiek op de hals halen- mijn donkervoort blijft mijn grootste liefde!

15 feb 2011 23:57

Harm neem maar van mij aan liefde maakt blind, 911 is de ware :mrgreen:

16 feb 2011 1:08

Ik had echt die Cayman gehouden, toppertje!

16 feb 2011 17:33

Als aangegeven, wil besparen op de bijtelling door een auto van 15 jaar te gaan rijden.

16 feb 2011 21:16

verrader :wink:

16 feb 2011 22:42

Denk dat een 993 C4S heel dicht bij een Cayman komt :-)
Maar eerlijk is eerlijk de Cayman is een geweldige auto!

16 feb 2011 23:42

we agree. De 993 is zeker een hele mooie auto, rijgedrag weet ik niet (geen ervaring- zal vast prima zijn) maar klinkt iig ook erg goed :thumleft:

17 feb 2011 13:28

Nog enkele foto's, ook staat de auto nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/423763935
Bijlagen
CaymanS_5.JPG
CaymanS_4.JPG
CaymanS_3.JPG

20 feb 2011 0:26

Aparte overstap.... Cayman S is voor mij >> 993. De Cayman op bijna elk front beter dan een 993. Bijna, want er is 1 weerbarstig front... "porsche emotie". Niets met logica te maken... :-).

20 feb 2011 0:32

Er zijn wel meer punten waar de 993 het beter doet al merk je daar tijdens het rijden niks van, wat dacht je bv van afschrijving.

20 feb 2011 0:46

Beiden super auto's.
:mrgreen:
Waar doet de 993 het beter, Joost?

20 feb 2011 1:05

Zoals bovenstaand vermeld emotie en afschrijving, waar emotie natuurlijk wel een belangrijke is.
Heb nooit in een Cayman gereden maar qua rijplezier zullen ze elkaar toch niet zoveel ontlopen? Jij kunt het weten....
Cayman lijkt me wel velen malen makkelijker te rijden en dus ook sneller.

20 feb 2011 1:21

Klopt, Cayman is een stuk eenvoudiger snel te rijden.Emotie bij 993 is inderdaad een stuk hoger.
Alleen al de geur en het geluid van de auto.
Moet zeggen dat ook de emotie-factor van de Cayman top is. Elke keer weer is het een feest om ' m van stal te halen
Gesloten onderwerp