Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 1:27

Iemand bekend met deze Porsche (zonder motor) en waar moet ik om denken. en is dit goede basis voor R-gruppe ombouw?

http://link.marktplaats.nl/423169384

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 8:49

zonde om een auto te gaan ombouwen die iemand anders net heeft getracht te restaureren. je betaalt toch voor dat buttugly witte leer, nieuwe spuitwerk etc... tenzij dat nou net precies naar je zin is.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 10:45

Die is van een van de redacteuren van RS Magazine....

Heeft die auto pas gekocht in Friesland, kwam er toen achter dat er een van de 232 stuks '64 motoren in lag volgens mij en volgens mij heeft ie de losse motor toen voor 14K verkocht aan een Belg.....
Laatst bijgewerkt door M a r c op 19 feb 2011 11:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 10:51

Er waren helemaal geen S motoren in '64...

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 10:55

Dit proeft in ieder geval niet als zuivere koffie...
:(

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 11:10

Kwam laatst op early S wel een Nederlander voorbij die een 901 blok in zijn auto had gevonden. Dus dat zal deze meneer dan wel zijn geweest.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 11:22

turbocruiser schreef:Dit proeft in ieder geval niet als zuivere koffie...

ach, als je een auto koopt waarvan de motor meer waard is dan wat je voor het hele ding betaald hebt? zou ik hetzelfde doen wellicht. En ls je de papieren erbij hebt - niks aan het handje toch?

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 11:46

Maarten schreef:Kwam laatst op early S wel een Nederlander voorbij die een 901 blok in zijn auto had gevonden. Dus dat zal deze meneer dan wel zijn geweest.


Dat zal 'm wel zijn. Staat een verhaaltj van deze meneer en de auto in de Nederlandse editie 1/2011 van RS Magazine.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 12:02

Mooi dat dit soort praktijken uiteindelijk toch aan het licht komt op dit forum.
:thumleft:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 12:11

Als de koets hard is, het spuitwerk goed gedaan is - en het onderstel mechanisch in orde is het toch eigenlijk geen geld voor alleen de koets :wink:

Ik heb geen verstand van 68'er SWB's - maar vraag me af of de brede rand aan de voorschermen, de achterbumper en picknick-tafel origineel zijn :roll:

Dan rest nog de vraag of je 'n SWB wilt hebben - om 'n R-gruppe wagen van te bouwen :idea:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 12:35

turbocruiser schreef:... dit soort praktijken ...

wat doe je nou negatief? wat voor soort praktijken? Iemand koopt een auto met een motor die er niet in hoort. vervolgens blijkt die motor bijzonder te zijn en veel waard te zijn. als motor, niet in de betreffende auto. Is het dan vreemd dat iemand die motor uit de betreffende auto haalt en hem los verkoopt? :scratch:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 12:43

Olaf schreef:Ik heb geen verstand van 68'er SWB's - maar vraag me af of de brede rand aan de voorschermen, de achterbumper en picknick-tafel origineel zijn :roll:


Voorschermen waren ook het eerste wat mij opviel en waarvan ik dacht dat ze niet kloppen. :scratch:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 13:08

Wat zijn jouw basis specs. om 'n R-gruppe te bouwen :?:

Voor rond de 12K staan er ook nog wel wat oudere 11jes te koop met motor :idea:

Bijv. deze of voor 'n duizendje of 3 meer deze :idea:

Voordeel van 'n auto te kopen met o.a. 'n wat beter in de markt liggend interieur etc etc is dat wat je niet nodig hebt, nog te verkopen is :wink:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 13:37

horn schreef:
turbocruiser schreef:... dit soort praktijken ...

wat doe je nou negatief? wat voor soort praktijken? Iemand koopt een auto met een motor die er niet in hoort. vervolgens blijkt die motor bijzonder te zijn en veel waard te zijn. als motor, niet in de betreffende auto. Is het dan vreemd dat iemand die motor uit de betreffende auto haalt en hem los verkoopt? :scratch:

"praktijken" hebben voor mij geen negatieve connotatie.
:salut:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 15:58

:scratch: fijnbesnaard ineens iedereen... :scratch:

Ik schrijf: :thumleft: = positief dus.

En daarmee zeg ik; Leuk om te lezen hoe deze 911 via verschillende routes aan de man gebracht wordt.

Have fun luitjes! :D

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 16:49

Dank voor de reacties. Ik heb het verhaal in RS gelezen en twijfelde al aan de uitbouw van de voorschermen. ik laat deze maar even staan (alhoewel het interieur wel erg gaaf is :flush: )

@olaf: specs liefst conform de regels van de R-gruppe, dus een pre-impact van voor 1974. basis moet goed zijn (dus liefst roestvrij) ik wil hem zo ombouwen dat ik (of een eigenaar na mij) hem weer kan terugbouwen naar origineel. een nieuwer model backdaten kan ook wel maar dan zou ik persoonlijk voor een 3.2 gaan (is dat goede keus?) maar eerste voorkeur is een pre-impact bumper.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 16:55

Krimson schreef:.. een nieuwer model backdaten kan ook wel maar dan zou ik persoonlijk voor een 3.2 gaan (is dat goede keus?)


Die vraag moet je natuurlijk niet aan mij stellen :mrgreen: zie avatar

Jeroen914 is 'n 911SC aan het backdaten/customizen ... :idea:

De vraag is hoe ver je in detail wilt gaan .. ik heb het hele front van de Porsche aangepast - inclusief accubakken etc etc .. dat kost naast veel tijd, ook wat meer geld.
De keuze voor mij om 'n Carrera 3.2 te nemen was o.a. het behoud van die motor en de aanschafprijs van de donor-Porsche .. 'n goede pre-impact-bumper is MI te duur om als project te gebruiken --- maar moet zeggen dat in de 4 jaar dat ik de (ex) 3.2 in mijn bezit heb, de prijzen van deze (in goede staat) ook aanzienlijk zijn gestegen ...


Je moet je (zoals ik eerder al tussen de regels door schreef) goed afvragen WAT je wilt en HOE VER je wilt gaan :arrow: neem bijvoorbeeld het onlangs aangeschafte project van Wouter (WM550Spyder) die 'n 912 als basis heeft gekozen :thumleft:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 17:02

dat is ook beetje probleem. de 3.2's zijn inmiddels ook al prijzig geworden. draadje van wouter hou ik al in de gaten. had ook een mooie 912 zien staan bij Hofman in Leek (uit 1976 dat dan wel). Het liefst een pre-impact maar deze worden schaars (in betaalbare klasse en ander zijn ze te mooi om te verknippen zeg maar....)

wellicht toch maar backdaten.... die van jou is erg mooi.....

Ik blijf gewoon zoeken en sluit op voorhand nog geen opties uit. budget totaal (uitgaande van het project en looptijd van ca. 1 tot 1,5 jaar) zo'n 25 tot 35K

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 18:08

Buiten het feit dat ik het erg mooi aan het vinden ben al die projecten :res:
en heeft het ook echt mijn aandacht,lijkt me zelf ook wel wat ,blijft toch mijn vraag wanneer spreken we nu van een "kelly" ? Ik bedoel als je een 3.2 omzet naar een 964 look tadaaa Kelly , dus de vraag is bijv. Olaf is dat nu een kelly of een perfect nagebouwde rs ? Blijft wel mooi om te zien dat de "echte" modellen zo mooi worden nagebouwd ,maar het wordt nooit een "echte"
Iemand daar een goede uitleg voor of doet de persoon het puur voor zichzelf ?

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 18:12

pre 1980----> vet cool.
post 1980---> Kelly.

:twisted: :mrgreen:

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 18:35

Krimson schreef: budget totaal (uitgaande van het project en looptijd van ca. 1 tot 1,5 jaar) zo'n 25 tot 35K


... van dat standpunt ging ik zo'n 4 jaar geleden ook uit :| ...... :cheesy:

Richard schreef:Iemand daar een goede uitleg voor of doet de persoon het puur voor zichzelf ?


Of je nu update of backdate -- In theorie zijn het natuurlijk allemaal Kellies ... en bouw je zo'n Porsche MI voor jezelf.

Voor mij ligt de kunst echter daar dat de repro zo goed nagemaakt is dat'ie niet zomaar van 'n echte is te onderscheiden ..
zo heb ik al 2 keer meegemaakt dat er 'n echte RS naast 'n kloon stond en het publiek in beide gevallen de kloon als echte aanwees :shock:

.. van 2 van de bovengenoemde 4 staan zelfs foto's op dit forum :wink:

Afbeelding Afbeelding

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 19:25

The proof: klik.

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 20:50

Voor zover ik zie is er al redelijk veel gesleuteld aan deze auto. Spatschermen horen vlak te zijn bij een SWB, dus dat is alniet origineel. Zonde van een echte 2.0 S.

Als je echt een R-gruppe auto wilt bouwen (Als in een 911 R of gelijkwaardig) zou ik op zoek gaan naar een SWB die nog helemaal gedaan moet worden ,maar wel solide is voor minder geld. Je zult namelijk ook best nog wat moeten lassen om de auto te verstevigen.

Ik zou deze laten varen......

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 20:54

een kelly is wat mij betreft niet per definitie negatief. ook een geupdate 3.2 naar 964 of later niet. ik krijg altijd een beetje kriebels van iemand die zijn auto er nieuwer wil laten uitzien in het kader van 'ik wil wel maar ik kan niet'. Maar iedere sjaak zijn eigen smaak en wie betaalt bepaalt. backdaten zoals bijv die van Olaf vind ik erg cool, maar voornamelijk omdat ik het model waarnaar gebackdate wordt erg mooi vind. Die clockwork orange van 58GT vind ik ook briljant evenals vele originele oudjes. Volgens mij krijg je de investering nooit meer terug, dus doe je dergelijke projecten uit liefde en voor jezelf. Deste mooier 8)

Re: wie kent deze Porsche 1968 SWB (en is het wat?)

19 feb 2011 21:24

M a r c schreef:Die is van een van de redacteuren van RS Magazine....

Heeft die auto pas gekocht in Friesland, kwam er toen achter dat er een van de 232 stuks '64 motoren in lag volgens mij en volgens mij heeft ie de losse motor toen voor 14K verkocht aan een Belg.....


Klopt, om precies te zijn Erik van Kouwenhoven.....
Leuke bijkomstigheid lijkt me..... nu weer een passend blok erin lepelen...... die polyester spullen eraf...... blik er weer op...... andere wieltjes.... en je hebt toch weer een leuke S dunkt me......
Plaats een reactie