Te Koop Aangeboden:
Porsche 911 3.2 Carrera WTL Cabrio
Bouwjaar: 1986 (recent belastingvrij)
Kleur: Blauw
Interieur: Blauw Leder
Kap: Blauw
Bijzonderheden:
Het betreft een originele WTL verkocht in Duitsland op 19 februari 1986. De auto heeft circa 215.500 km gereden en is altijd zeer goed onderhouden. De auto is in 1996 in Nederland ingevoerd en heeft 3 Duitse eigenaren gehad. De eerste Nederlandse eigenaar heeft de auto circa 14 jaar in zijn bezit gehad, ik ben de tweede Nederlandse eigenaar.
De auto heeft circa 3.000 km geleden een grote beurt gehad, in 2010 is door Rovako de volledige cabriokap en het gehele interieurtapijt vervangen en 1.000 km geleden is de gehele koppeling, inclusief drukgroep en het vliegwiel vervangen door PS Haaglanden. Verder zijn de achterbanden circa 5.000 km geleden gemonteerd en zijn de voorbanden nieuw.
Voor de volledigheid, het betreft hier dus een originele fabrieksgeleverde WTL, dus een Turbo brede auto met Turbo assen, schijven en remmen en de Turbo stoelen. Het betreft modeljaar 1986, dus wel al de grotere ventilatiesleuven in het dashboard, maar
niet de G50 versnellingsbak (dus de 915 versnellingsbak).
De reden van verkoop is de bruikbaarheid. Ik heb de auto pas sinds februari 2010, maar ben in het bezit van nog een klassieke cabrio en wil de auto meer zakelijk gaan gebruiken. Ik zoek derhalve een goede 993, waar ik ook zakelijke kilometers mee kan rijden. Er zijn vast puristen die vinden dat je ook met deze auto prima dagelijks kan sturen, maar voor een zakelijke rit van 150 km in je pak is deze auto gewoonweg niet zo geschikt.
Voor vragen ben ik natuurlijk altijd bereikbaar, maar vanwege drukte kan het zijn dat ik niet altijd even adequaat reageer.
Mijn vraagprijs is € 33.500,-, de auto heeft geen schade gehad. De lak betreft nog grotendeels de originele lak, wel op een paar plaatsen bijgewerkt. Ik beschik over alle facturen vanaf 1996 en tevens over de originele boekjes (gestempeld), sleutels, gereedschapset, pomp etc. De auto is verder uitgerust met een klasse 3 alarm met keuring. In de auto zit nu nog een van de laatste Becker Cascade's Pro, maar die zal ik overzetten in de 993.
Inruil op een 993 is dus bespreekbaar, danwel inruil van een 993. Vanwege mijn wens de auto zakelijk te gaan gebruiken, zoek ik bij voorkeur een coupe, maar ik sluit een cabrio niet geheel uit.
Ik beschik over verschillende taxatierapporten en een aankoopkeuring, maar bij serieuze interesse kan een koper, na het bereiken van overeenstemming, voor zijn rekening, natuurlijk een aankoopkeuring laten verrichten. Dat juich ik zelfs toe, dan weet je in ieder geval wat je koopt.
Ik heb ook geen haast, het is geen straf om met het weer van de laatste dagen leuke ritjes met deze auto te maken. De auto is overigens vanaf 1996 altijd garagegestald ...
Als laatste nog dit, de foto's in mijn album zijn van voordat ik de auto aankocht. Daar zit nog het originele tapijt in en de originele kap op, ik heb natuurlijk ook foto's met de nieuwe kap, maar ik kon slechts 3 foto's bijvoegen, dus die zijn op verzoek.
- Bijlagen
-
-
-
Laatst bijgewerkt door
Rom Zwart op 14 apr 2011 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.