Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

(niet meer) Te Koop: Porsche 911 3.2 Carrera WTL Cabrio

13 apr 2011 23:14

Te Koop Aangeboden:

Porsche 911 3.2 Carrera WTL Cabrio

Bouwjaar: 1986 (recent belastingvrij)
Kleur: Blauw
Interieur: Blauw Leder
Kap: Blauw

Bijzonderheden:

Het betreft een originele WTL verkocht in Duitsland op 19 februari 1986. De auto heeft circa 215.500 km gereden en is altijd zeer goed onderhouden. De auto is in 1996 in Nederland ingevoerd en heeft 3 Duitse eigenaren gehad. De eerste Nederlandse eigenaar heeft de auto circa 14 jaar in zijn bezit gehad, ik ben de tweede Nederlandse eigenaar.

De auto heeft circa 3.000 km geleden een grote beurt gehad, in 2010 is door Rovako de volledige cabriokap en het gehele interieurtapijt vervangen en 1.000 km geleden is de gehele koppeling, inclusief drukgroep en het vliegwiel vervangen door PS Haaglanden. Verder zijn de achterbanden circa 5.000 km geleden gemonteerd en zijn de voorbanden nieuw.

Voor de volledigheid, het betreft hier dus een originele fabrieksgeleverde WTL, dus een Turbo brede auto met Turbo assen, schijven en remmen en de Turbo stoelen. Het betreft modeljaar 1986, dus wel al de grotere ventilatiesleuven in het dashboard, maar niet de G50 versnellingsbak (dus de 915 versnellingsbak).

De reden van verkoop is de bruikbaarheid. Ik heb de auto pas sinds februari 2010, maar ben in het bezit van nog een klassieke cabrio en wil de auto meer zakelijk gaan gebruiken. Ik zoek derhalve een goede 993, waar ik ook zakelijke kilometers mee kan rijden. Er zijn vast puristen die vinden dat je ook met deze auto prima dagelijks kan sturen, maar voor een zakelijke rit van 150 km in je pak is deze auto gewoonweg niet zo geschikt.

Voor vragen ben ik natuurlijk altijd bereikbaar, maar vanwege drukte kan het zijn dat ik niet altijd even adequaat reageer.

Mijn vraagprijs is € 33.500,-, de auto heeft geen schade gehad. De lak betreft nog grotendeels de originele lak, wel op een paar plaatsen bijgewerkt. Ik beschik over alle facturen vanaf 1996 en tevens over de originele boekjes (gestempeld), sleutels, gereedschapset, pomp etc. De auto is verder uitgerust met een klasse 3 alarm met keuring. In de auto zit nu nog een van de laatste Becker Cascade's Pro, maar die zal ik overzetten in de 993.

Inruil op een 993 is dus bespreekbaar, danwel inruil van een 993. Vanwege mijn wens de auto zakelijk te gaan gebruiken, zoek ik bij voorkeur een coupe, maar ik sluit een cabrio niet geheel uit.

Ik beschik over verschillende taxatierapporten en een aankoopkeuring, maar bij serieuze interesse kan een koper, na het bereiken van overeenstemming, voor zijn rekening, natuurlijk een aankoopkeuring laten verrichten. Dat juich ik zelfs toe, dan weet je in ieder geval wat je koopt.

Ik heb ook geen haast, het is geen straf om met het weer van de laatste dagen leuke ritjes met deze auto te maken. De auto is overigens vanaf 1996 altijd garagegestald ...

Als laatste nog dit, de foto's in mijn album zijn van voordat ik de auto aankocht. Daar zit nog het originele tapijt in en de originele kap op, ik heb natuurlijk ook foto's met de nieuwe kap, maar ik kon slechts 3 foto's bijvoegen, dus die zijn op verzoek.
Bijlagen
Foto 05.JPG
Foto 03.JPG
Foto 02.JPG
Laatst bijgewerkt door Rom Zwart op 14 apr 2011 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Te Koop: Porsche 991 3.2 Carrera WTL Cabrio

14 apr 2011 15:26

Prachtige cabrio, succes met de verkoop :salut:

14 apr 2011 16:32

Je bedoelt een 911 denk ik.. 991 duurt nog effe.. ;-)

14 apr 2011 20:01

Prachtige auto! Ik zou hem echt niet weg doen, maar een mooi dieseltje erbij kopen. :wink:

14 apr 2011 22:52

Zo, dat is beter ... ik heb het boekje er nog eens op nageslagen, blijkt toch geen 991 te zijn. :wink:

Wel optie L999, dat houdt in dat de fabriek zijn gang mocht gaan. Overigens heeft mijn auto niet alle denkbare opties, het is een handbediend cabriodak (gaat echter niet zo snel kapot ...) en ik heb ook geen airco, maar daarom kan het dak open ...

Het idee van een dieseltje is niet zo gek, maar ik heb een nog niet zo'n oude Passat, een 130 I CUP en een mooie Spider. Maar toch is de aantrekkingskracht van Porsche zo groot dat ik er vaker in wil rijden dan nu, vandaar de 993. Maar, mocht ik hem niet kunnen verkopen, dan moet hij nog maar een paar jaartjes bij me blijven, tot mijn kids zo oud zijn dat ze hem zelf mee willen nemen. Tja, ik weet het, het is vervelend, maar het is niet anders ook ... :D

15 apr 2011 21:58

Very nice.....

15 apr 2011 22:30

erg mooi onderhouden. Succes ermee

15 apr 2011 23:29

Niet wegdoen, super 911. DAAR KRIJG JE SPIJT VAN :cry: .

15 apr 2011 23:47

+1
Wat een schitterende auto, houen dus :cheers:

17 apr 2011 7:36

Mooie auto hoor! Ik vraag me wel af of een 993 zoveel meer praktische bruikbaarheid geeft, al is een coupe uiteraard wat rustiger. Zelf heb ik overigens heel weinig moeite met lange ritten 8) ; voor mij is het meer de zuinigheid, niet te veel KMs willen maken, niet overal achterloos kunnen parkeren (in mijn perceptie dan) en heel weinig baggageruimte. Een 993 heeft wel stuurbekrachtiging en airbags natuurlijk. Maar een 996 of 997 (of Boxter) zijn voor mij dan eerder echte daily drivers. In elk geval mooi plan om een Porsche als dagelijkse auto te gaan gebruiken!
Veel succes met de verkoop.

Re: Te Koop: Porsche 911 3.2 Carrera WTL Cabrio

14 mei 2011 13:40

Beste Ron,

Ik ben op zoek nara een mooie & goede Porsche 911.
Ik zie al een tijdje je auto op dit forum staan. Zou je aan kunnen geven of de auto geheel in orde is?
Is de motor al eens gereviseerd? Zou je nog enkele foto's van de auto kunnen naar mijn mailadres kunnen sturen?

Bedankt,

Mvg wgos

11 jun 2011 19:56

Zag ik deze Porsche donderdag rond 16 uur bij Hazeldonk de grens overgaan op een autoambulance (verkocht?)

18 jun 2011 21:33

Beste Chelsea,

Het kan best zijn dat je me de grens tussen Frankrijk en België over zag gaan, maar dan op 9 juni en niet op een autoambulance! Maar wel met de kap open, op weg naar Le Mans ... En dat was weer dusdanig genieten, dat ik besloten heb hem voorlopig nog maar even te houden.

We waren met een 997 TURBO, een 996 4S, een Boxter en nog wat ander materiaal. Mijn auto trok net als vorig jaar weer meer dan voldoende bekijks en ik reed (met mijn kap open) in ruim 6 uur naar huis, ca 730 km. Hij reed weer alsware nieuw ... Ik heb dus echt weer enorm genoten en ga hem dus voorlopig nog maar even vertroetelen. Ik heb hem dus maar weer even laten poetsen en hij staat nu weer trots te glimmen in mijn garage.

Er mag wat mij betreft dan ook een slotje op deze advertentie ... en kan ik in het vervolg berichten over leuke tochten ipv verkoop.

Steven
Gesloten onderwerp