Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
07 jul 2011 22:32
porsche 911 uit 67, compleet originele wagen.
Deze is 1 keer herschilderd in de originele mooie kleur, heeft zen originele 6 cilinder motor (2liter dacht ik) lek beetje olie maar niets ernstig, een 4 versnellingsbak die wat kraakt in derde bij vlug schakelen.
Mooi origineel interieur.
originele deep 6 fuchsen.
Wagen is geimporteerd uit het droge califoria en staat ingeschreven in belgie als oldtimer.
Vraagprijs: 27500euro
Meer info 0472/397262 of
daxken@hotmail.be is men broer zen auto
- Bijlagen
-
- IMG_0049[2].jpg (32.75 KiB) 5553 keer bekeken
07 jul 2011 22:41
Mooie auto
Succes met de verkoop
07 jul 2011 23:26
Als het de originele motor is, moet het wel de 2.0 zijn. Vanaf '70 werd m.i. de 2.2 geïntroduceerd. Beetje magere advertentie ! Meer info maakt het wellicht aantrekkelijker voor potentiële kopers.
Suc6 met verkoop
07 jul 2011 23:43
porsche@911 schreef: Vanaf '70 werd m.i. de 2.2 geïntroduceerd.
Ik meen me te kunnen herinneren dat ik met een 69er 2.2 heb gereden, met de 1 links naar achteren. Long time ago
08 jul 2011 7:01
wat voor meer info had je graag geweten kan dit er altijd bijzetten he
alvast bedankt
08 jul 2011 7:30
- km stand
- algehele staat
- staat lak
- matching numbers ?
- Type wagen (T, S kan ook nog een L zijn)
Daar hij een 902 bak heeft (4 versnellingen) moet het motornummer ergens tussen 911001-911190 liggen en chassis tussen 307351-308522. Maar dan ga ik er vanuit dat er niet origineel een 901 bak in lag want deze heeft 5 versnellingen (@bully, idd met de 1 links onder. gedachte hierachter was dat opschakelen van 2 naar 3 en 4 naar 5 sneller zou gaan door één vloeiende beweging)
08 jul 2011 8:34
Wat meer picas helpt ook met de verkoop.
08 jul 2011 8:44
Indien hij een originele 901 motor en bak heeft en de carroserie goed is dan is de vraagprijs een beetje aan de lage kant niet? Eerste generatie '11 jes in goede staat met matching numbers van bak en motor is aanzienlijk meer waard.
08 jul 2011 9:21
@JorisLoet: Ik denk dat de huidige eigenaar er geen probleem mee heeft wanneer jij meer aftikt voor de auto
08 jul 2011 12:18
hallo, bedankt voor de vele reacties al.
We zullen hem morgen eens van stal halen en zal dan meer foto's nemen en motornnr enzo kontroleren.
Is een compleet originele wagen normaal, komt van derde eigenaar, de lak is echt goed op een paar krasjes na maar dat is normaal als je er mee rijd he.
Dat is de prijs, kan naar de lage kant zijn maar dit is wat hij hem kost, hij verkoopt deze niet graag maar gaat beginnen bouwen en kan wat extra cash gebruiken.
indien iemand extra foto's wenst stuur gerust een mailke
Tim
08 jul 2011 18:34
'60's 911's are starting to grow on me......' Maar ik ben niet in de markt. Heb met een maand geleden een perfecte 3.2 cabrio gekocht en direct 5 mille in gestoken om hem helemaal perfect te krijgen. Ga daar eerst eens van genieten.
09 jul 2011 15:02
nummers die ik gevonden op de motor
901/06
7322
*911195*
boite nummer 200229
chassienummer 30723x
weet er iemand een site waar ik deze nummers kan opzoeken met de leeftijd?
Alvast bedankt
09 jul 2011 15:17
http://www.elferhelfer.de/fzident/fzident64-67.htm1967 911 Coupe 901/05 130/6100 174/4200 305101-307350 907001-909000
Motor is van een targa maar wel uit hetzelfde jaar. Ergo: helaas niet matching!
09 jul 2011 16:14
Tot zover de prijs. Jammer.
09 jul 2011 16:19
denk toch dat deze gegevens op die site niet 100% correct zijn.
Als je kijkt naar de nr 911195 komt dit overeen met targa dat wel maar targa is 901/05 en ik heb 901/06 of heb ik het mis???
Tim
09 jul 2011 16:26
Vandaar niet matching.
Heb nog even de bijbel geraadpleegd. Zie hieronder:
09 jul 2011 16:30
kun je mij dan eens uitleggen waarom ik code 901/06 heb en niet 901/05??
Zijn ze zeker dat deze gegevens kloppen of kunnen deze wat afwijken want dan is dit perfect mogelijk 901/0 gaat tot 911190 als ik mij niet vergis
09 jul 2011 17:07
Blok ooit gereviseerd geweest?
Is de history bekend? Geen passend antwoord op de 901/06 vraag maar revisie waarbij meerde motoren gebruikt zijn lijkt me voor de hand liggen. Wellicht dat anderen hier een verklaring voor hebben.
Als ik me niet vergis zou, gezien het chassisnummer, er een 901/05 motor in moeten liggen en een 901/01 versnellingsbak (5-Bak)
Wil je het zeker weten, vraag een geboorte certificaat op.
09 jul 2011 17:22
ok zal dit doen dan zijn we zeker he
weet er iemand hoe je dit doed
09 jul 2011 18:57
Volgens mij kan dat bij iedere Porsche garage voor zo'n 50 euro.
16 jul 2011 14:29
50 euro, als je toch geld te veel hebt... ok..
Maar PON kan je gratis bevestigen of ontkennen indien een set nummers matching is of niet.
Ze gaan je niet vertellen wat ze dan wel moeen zijn om matching te zijn, maar als je de nummers geeft, zeggen ze wel gratis ja oder nein.
22 jul 2011 20:57
Het 901/06 blok uit het modeljaar '67 is hetzelfde als het 901/05 blok, mar met de nieuwere types warmte wisselaars. Kan dus prima het juiste blok zijn.
Qua motor, ik zou ook niet voor 100 % de gegevens van Porsche vertrouwen. Mijn chassis en motor zijn matching, maar de bak kon porsche niet bevestigen. Maar ik weet zeker dat oook de bak matching is gezien de hele staat van de auto en matching bak type.
Jouw bloknummer is maar 5 naast de originele reeks. Kan dus best matching zijn, maar om dit zeker te weten is om bij porsche dit na te vragen dmv een geboorte certificaat of PON bellen (Of d'ieteren in belgie) en vragen of ze kunnen bevestigen of deze nummers matching zijn.
Maar wees gerust, ik denk dat de meeste 911-jes van voor 1973 niet meer matching zijn, zeker de US wagens niet. Vroeger was dit ook helemaal geen probleem en werden er gewoon andere blokken en bakken ingehangen. Zie je nu tochook met de 996 gevoelige IMS Lager.... Matching is leuk, maar niet essentieel voor een goede verkoopprijs.
22 jul 2011 21:29
hallo,
kan iemand nu ook uitleggen wat het uitmaakt?
deze motor kwam misschien 5 motoren later van de band.
het enige verschil is een nr in het blok,wat maakt het uit zolang het
een zelfde motor is?
ik zou er niet mee zitten in elk geval.
rijd ook bijna niet een 996 meer met zijn zelfde blok en dat zal bij de 997
het zelfde zijn.
anton964
22 jul 2011 21:45
Je kunt je ook afvragen wat de kans is dat precies die 911 een ruil blok kreeg met als serie nummer 5 blokken verder. Ik denk dat dit best het originele blok zou kunnen zijn. Navragen dus...
23 jul 2011 21:17
was dus matching number compleet bevestigd door porsche dealer in drogenbos brussel
is nu ook al verkocht zal der schoon staan in showroom
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.