Ik was het eigenlijk niet van plan... Maar een hééééle mooie Porsche 993 uit 1995 heeft me doen besluiten toch eens een gokje te wagen en mijn 3.2 te koop aan te bieden. Hierbij de advertentie:
Mooie originele Porsche 911 Carrera 3.2 Coupe in Pruissisch Blauw.
Datum eerste toelating: 4 juli 1986. De auto is dus al 25 jaar oud en dus wegenbelastingvrij! Het betreft een origineel Nederlands geleverde 911 (Porsche Centrum Eindhoven sticker zit nog op de achterruit). Ik heb de auto zelf sinds november 2009 in mijn bezit en er sindsdien bijna 12.000 kilometer mee gereden. Ikzelf ben de zesde eigenaar van de auto. Historie is niet compleet. Ik mis de tweede en derde eigenaar.
Carrosserie;
Hieraan heb ik niets gedaan. Ik heb de auto gekocht om lekker mee te rijden en had voor mezelf een jarenplan opgesteld waarbij over 3 à 4 jaar de buitenkant zal worden opgeknapt. Enkele aandachtspunten aan de buitenzijde;
- Aanpakken roestplek op de deurstijl van de bijrijderkant.
- Nieuwe kofferdeksel; deze sluit niet geheel naar wens. Ligt aan de kofferdeksel.
- Kleine krasjes over de achterschermen en op het dak.
Motor;
Motorisch is de auto 100% in orde. Gebruikt erg weinig olie en laat geen drupjes onder de auto achter. Ook met de power van deze auto van 25 jaar oud is niets mis. De motor levert nog gewoon 231 hele paardenkrachten. 260 km/u op de Duitse autobahn is op 7 november 2010 gehaald. GPS snelheid was iets langzamer
Interieur;
Interieur ziet er goed uit. Alleen heeft de bestuurdersstoel slijtageplekken aan de linkerwang. Verder is het donkerblauwe interieur volledig origineel.
De auto;
Uitgerust met originele 15" Fuchs wielen is de Porsche 100% origineel. Weliswaar niet in concoursstaat maar gewoon een lekkere rijders auto. Deze auto heeft in ieder geval wel de mogelijkheid om 100% te worden gerestaureerd.
- Datum eerste toelating: 4 juli 1986 (is wegenbelastingvrij)
- Origineel Nederlands geleverde Porsche
- Kenteken PT-28-YR
- In goede staat van onderhoud, rijdt, remt, schakelt zoals het hoort.
- Kleur: Prussian Blue Metallic (33X)
- Interieur: Donkerblauw halfleder
- 915 versnellingsbak, schakelt erg goed. Koppeling verdient wel enige aandacht.
- Elektrisch schuifdak, ramen, spiegels en bestuurderstoel
- Kilometerstand: 219.651
- APK tot 29 september 2011.
- Boekjes en documentatie aanwezig.
- Fuchs 15"
- voor 7J met Pirelli P5000 Drago 195/65 R15 91 V;
- achter 8J met Pirelli P6000 215/60 R15 94 W N1;
Vraagprijs € 16.500,00
Laatst bijgewerkt door
Marc op 12 aug 2011 9:30, in totaal 3 keer bewerkt.