Vanwege een nieuw luchtgekoeld project wil ik mijn onlangs aangeschafte 911-964 alweer verkopen. Betreft:
Porsche 911 - 964 Carrera 2
Bouwjaar: 1991
Kleur: Zwart
Kleur interieur: Zwart
Kenteken: XG-GR-46
Km-stand: +/- 309.000 km.
Boekjes etc: Afgestempeld aanwezig
Prijs: € 16.750,-
Meerdere foto's volgen!
De 964 is origineel nieuw in Duitsland geleverd en in 1998 op Nederlands kenteken gezet. Betreft een handgeschakelde Carrera 2 uitgevoerd in het zwart en voorzien van een zwart lederen Turbo interieur (Origineel). De historie is bekend en onderhoudsfacturen vanaf 2003 aanwezig, boekjes ingevuld etc.
Voorzien van een schuifdak, boordcomputer , turbo interieur en airco. De airco functioneert niet. De auto heeft een behoorlijk hoge kilometerstand (op moment ergens tussen de 308-309.000Km). Er wordt nu gewoon dagelijks mee gereden. De auto rijd goed en alles werkt naar behoren. Geen gekke kraakjes, piepjes etc.
De carrosserie heeft gebruikssporen, maar is vrij van grote en/of slecht herstelde schades, beschadigingen en/of andere gekke oneffenheden. Alle originele puntlassen zijn aanwezig evenals de sticker onder het kofferdeksel. In het verleden zijn enkele delen gespoten. De auto heeft dus wat gebruikssporen, maar ziet er toch heel verzorgd uit! De onderzijde van de voorkant heeft slijtagesporen/ kleine beschadiginge als gevold van een te hoge verkeersdrempel. Verder gewoon goed.
Het interieur is netjes en niet afgeleefd. Alleen het stuur veraad een hoger kilometerstand. De Turbo stoelen zijn elektrisch verstelbaar en hebben stoelverwarming. Verder in nette conditie.
De techniek is goed. In het verleden zijn diverse slijtagedelen (draagarmen, koppeling, complete remmerij etc.) vernieuw en is goed terug te zien in de aanwezige onderhoudsfacturen. De motor is bij 200.000 kilometer gedemonteerd en volledig nagelopen, getuige de factuur van ruim 11.500 Euo in 2003. De motor lekt echetr wel een beetje olie. Wanneer de auto 3-4 weken stil heeft gestaan, liggen er hooguit 4-5 duppels olie onder het blok. In mijn ogen dus niet verontrustend, maar helemaal droog is hij dus niet.
Helaas heb ik de originele CUP I velgen er niet bij en de auto staat nu op nette en onbeschadigde 18" Speedline replica velgen met redleijke- tot goede Continental banden.
De auto heeft net een nieuwe APK en er zijn diverse kleine onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd door een goed bekend staande Porsche specialist. In ieder geval een algehele technische controle uitgevoerd en is een electronica storing verholpen. Bij deze beurt (25-7-2011) een nieuwe APK, aandrafashoes rechts vervangen, linker stuurhuishoes vervangen, Cup uitlaat goed vastgezet, auto uitgelijnd, massaverbindingen gecontroleerd, ontsteking gecontroleerd en afgesteld, Dynamo gereviseerd en bedrading gecontroleerd, startmotor nagelopen en bedrading herzien etc. In november 2010 heeft de vorige eigenaar een 40.000km, beurt laten uitvoeren bij de kilometerstand van 305.335km. De rest van de facturen kunnen uiteraard gewoon ingezien worden!
De auto heeft dus enige gebruikssporen, maar heeft gewoon een verzorgde uitraling. Geen " afgeleefd hok" .......
Het was de bedoeling dat ik wat langer ging genieten van de auto, maar vanwege een ander project wat ik heb gezien gaat hij toch weer weg. Voor iemand die geen perfecte, maar wel een mooie basis zoekt om optisch en technisch verder te detailleren is dit een mooie auto,of voor degene die een RS replica en/of racer wil maken (maar daar is de auto eigenlijk te goed voor. De hogere kilometerstand was bij de aanschaf wel even slikken, maar alles is goed gedocumenteerd en onderhouden (met NAP overigens). Hierdoor ook een vriendelijke prijs van 16.750 Euro.
Voor verdere info, kan er altijd contact met mij worden opgenomen;
Dennis Rietveld
info@rietveldtaxaties.nl06-48084557.