DIT IS DE IDEALE 911: STRAK RIJDEND OERMODEL MET MODERNE LUXE: SUPERSPORTIEF, MAAR NIET SPARTAANS...
Tijd voor een volgende stap (met bloedend hart). Iemand anders mag met een 'silly grin' gaan rondrijden met mijn superstrakke 964 Carrera 2. Door mij nauwkeurig en met zeer veel plezier bereden en uitstekend onderhouden, is deze jonge klassieker helemaal klaar om nog vele jaren andere liefhebbers rijgenot te verschaffen. Ik verkoop hem in verband met ernstige ziekte van mijn vrouw. Met een bloedend hart gaat de Porsche weg , maar ik moet echt een wat hogere auto (SUV bv) hebben om mijn vrouw goed te kunnen vervoeren. Het liefst zou ik hem houden, maar twee auto’s is financieel voor mij niet haalbaar.
De auto:
Porsche 911 Carrera 2 Coupe van september 1989, dus 964 en modeljaar 1990
Marineblauw metallic
Interieur Donkerblauw full-leder bekleding
3,6 liter 6 cilinder boxermotor, 250 PK
Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km-stand: 250000
Full-opties:
Thermostatische airco (goed werkend)
Sportonderstel (verlaagd)
Sportstoelen (ook bekend als turbo stoelen, extra zijwaartste steun): elektrisch verstelbaar en verwarmd
Elektrisch schuifdak
Achterruitwisser
Elektrisch verstelbare zijspiegels
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Cup 3 lichtmetalen velgen (met Continental Sportcontact banden, voor 80%, achter 60%)
Extra 996 lichtmetalen velgen met Pirelli winterbanden
Klasse 3 alarm (Getronics, met certificaat)
Cup uitlaat (voor die hele volle en diepe Porsche roffel)
Becker Pro radio/cd speler met Bluetooth voor telefoon en Ipod aansluiting (keurig in handschoenenkastje) en volledige iPod/iPhone interface via de radio, dus handsfree bellen met je iPhone in je zak.
Geen bonus punten voor het Spee Commando !
RS koppeling en vliegwiel (2.000 km geleden, voor gretiger gasreactie)
De historie:
Deze Porsche is in 1989 op kenteken gezet door een Duits Porsche centrum en halverwege 1990 verkocht aan een Duitse particulier. in 1997 is er bij 115.000 een coulance motor ingezet. De huidige motor heeft dus pas 135.000 km gelopen. Dit is dus de jongere, gemodificeerde motor! De auto is kort daarna naar Nederland gehaald door Theo Jansen. Ik heb de auto gekocht met 198.000 km op de teller, na een positieve aankoopkeuring door Robert Visser (‘Dit is een frisse auto’). In de afgelopen jaren heb ik kosten noch moeite gespaard en zeer nauwkeurig al het noodzakelijke (en trouwens ook het minder noodzakelijke) onderhoud laten uitvoeren door Wim de Mooij van Garage Gmund. Hij is lekvrij en gebruikt geen olie, oliedruk is maximaal.
De huidige staat van onderhoud is dan ook zeer goed. Afgelopen zomer is ie vier weken de brug op geweest. De motor is eruit geweest en waar nodig gereviseerd en aangepakt. Daarbij zijn allerlei kleine en grote maatregelen genomen om te zorgen dat het blok weer vele tienduizenden km's verder kan. Omdat de auto toen toch 4 weken stil stond, heb ik hem toen gelijk helemaal opnieuw laten spuiten. Steenslag, verbleking, krasjes, streepjes, niets meer. De auto ziet er uit als nieuw! Ook de voorruit is vervangen. Daardoor is de auto nu ongelooflijk strak. De lage km-stand van het blok, het recente onderhoud en de verse laklaag maken er een top 911 van.
De werkelijk geïnteresseerde koper krijgt natuurlijk volledig inzicht in de hele onderhoudshistorie en alle facturen en gaat fijn met mij proefrijden
Alle papieren vanaf 1989 zijn erbij, en ook de onderhouds rekeningen vanaf het begin. Zelfs het originele aankoop bewijs.
Begin 2010 is de auto getaxeerd voor de verzekering (all Risk) en de verzekerde waarde is 27000 euro.
Januari nieuwe 70AH accu
April 2011 een nieuwe startmotor gemonteerd
Mei 2011 achterremmen nieuwe blokken, tevens olie ververst met nieuw Mahle filter
Diverse reserve delen , V snaren, bougies (12 stuks) signaal zenders voor remslijtage, nieuwe remblokken voorremmen Pagid. Enz enz ook het Streather 911 boek krijg je erbij.
Prijs: € 20.000,-
http://www.youtube.com/watch?v=n9sLgI62 ... detailpage
- Bijlagen
-
-