Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Verkocht: 964 c4 uit 1990

20 sep 2011 14:42

Hi,

Ik bied mijn 964 te koop aan. Het plan om 'm als daily driver te gebruiken is niet van de grond gekomen en ik heb meer in mijn Volvo T-5 gereden.

Type: Porsche 911 964 Carrera 4
Vraagprijs: € 21.000
Bouwjaar: (10 mei) 1990
Kleur: venezianisch blau metallic
Interieur: donkerblauw volleder
Kilometerstand: 193.000

Bijzonderheden:
- 17" Cup-velgen en -spiegels
- Cup rohr uitlaat
- Schuifdak
- Achterwisser
- Becker Indianapolis met navigatie
- alarm klasse 3
- Design 90 velgen (evt. voor winterbanden)

De auto is in 1990 verkocht in Neuss, Duitsland en op 20 december 2004 is het elfje naar Nederland geëxporteerd. Op 15 juli 2006 heeft de vorige eigenaar de auto gekocht.

De vorige eigenaar heeft het volgende aan onderhoud uit laten voeren (gespecificeerde rekeningen aanwezig)
sept. 2006 - km-stand 172.000 - o.a. nieuwe koppeling (plaat, drukgroep, druklager en vliegwiel), remleiding, olieleidingen, motor kachelbediening, caterontluchtingsslang, kachelslangen, achterschokbrekers, olie, filters en bougies, revisiemotor (Porsche specialist J. Inzinger in Eindhoven)
okt. 2006 - vervanging olie en filter, voorraadbol remsysteem, remolie, (J. Inzinger)
aug. 2007 - km-stand 182.201 - speakers vervangen, accu vervangen
sept. 2007 - km-stand 182.953 - onderhoudbeurt, stabilisatoreinden voor en achter vervangen, DME relais (J. Inzinger)
april 2008 - km-stand 186.162 - onderhoudsbeurt, uitlijning, oliekoeler en leidingen vervangen, lambdasonde, Cup rohr
mei 2008 - km-stand 186.202 - getaxeerd bij Gratama

Ik heb 'm gekocht bij ca. 190.000 op 23 december 2010. De vorige eigenaar was een autoliefhebber die ook een paar Alfa's en een Maserati in zijn bedrijfsloods had staan. De Porsche is vakkundig overgespoten zonder factuur. Dit is gebeurd door de spuiterij die zijn bedrijfswagens onderhoudt. Ik had geen reden om aan te nemen dat er een en ander te verduisteren viel en ben zelf erg blij met de in nieuwstaat verkerende laklaag. Ik heb de auto in de winter gestald en in het voorjaar uit zijn slaap ontwaakt.

In juni dit jaar (km-stand 191.106) heb ik bij Johan van de Gugten de remslangen en -leidingen laten vervangen, evenals een aandrijfhoefhoes rechts achter en de draagarmrubbers. Ook zijn de geleiders van de windvanger van het dak vervangen. Twee nieuwe achterbanden Bridgestone Potenza S02 met Porsche-goedkeuring (N4).

Al met al een piekfijn verzorgde 964 die erg fijn rijdt en waar niet op is bezuinigd.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Meer foto's te vinden op http://www.mijnalbum.nl/Album-XK8SBGUT

Re: 964 c4 uit 1990

20 sep 2011 20:47

Zeer mooie blauwe 964, succes met de verkoop :salut:

Re: 964 c4 uit 1990

20 sep 2011 22:27

Mooie 964 uitgebreide advertentie.
Vraag : lees ik goed dat de laatste onderhoudsbeurt april 2008 is geweest?

Re: 964 c4 uit 1990

20 sep 2011 22:43

elloy schreef:Het plan om 'm als daily driver te gebruiken is niet van de grond gekomen en ik heb meer in mijn Volvo T-5 gereden.


Mooie auto, mooie advertentie. Wat hield je tegen om 'm als daily driver te gebruiken?

Re: 964 c4 uit 1990

21 sep 2011 13:57

heb je wel onderhoudsboekje van 1990 tot 2006?

Re: 964 c4 uit 1990

21 sep 2011 14:45

Bedankt voor de reacties.

@James, onderhoud van vóór 2006 is niet bekend. Gezien de lijst van aantoonbaar onderhoud worden de eerdere jaren voor mij persoonlijk steeds minder van belang.

@Ivo, laatste beurt dateert van april 2008, oftewel 7.000 km geleden. Daar heb ik het nog met V.d. Gugten over gehad, maar een beurt kon bij de volgende gelegenheid. En ik weet het, olie etc. veroudert beslist, maar het lijkt me geen halszaak.

@Erwin, naast de 964 had ik een Volvo 850 T-5 (op het rechte stuk véél sneller :P) maar de reden is dat ik de Porsche te zonde vond om van Den Haag naar centrum Amsterdam te rijden, of voor een stuk van 20 km enkele reis in te zetten (net te kort voor mijn gevoel om de boel op bedrijfstemperatuur te laten komen).

Re: 964 c4 uit 1990

21 sep 2011 16:05

T5 origineel?
Laatst bijgewerkt door charles964 op 24 okt 2011 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 964 c4 uit 1990

24 okt 2011 13:26

Mooie advertentie. Staat deze nog te koop, wordt er nog in gereden?

Re: 964 c4 uit 1990

24 okt 2011 19:18

:mrgreen: T5-R "origineel" is best snel, maar zeker niet sneller dan 964, ook niet op het rechte eind,.... ik kan het weten ;-)

Maar T5-R is makkelijk te tunen, dus wie weet... :mrgreen:

Re: 964 c4 uit 1990

24 okt 2011 19:27

Wil je zeggen dat je al eens een 'challenge' hebt gewonnen met een 6-cylinder of verloren met een 5-cylinder tujbo?

Re: 964 c4 uit 1990

25 okt 2011 16:01

:mrgreen:

beide beweringen zijn waar, ga ik nu naar de volgende ronde :lol:

Re: 964 c4 uit 1990

23 dec 2013 21:31

Zo gentlemen, de Porsche is voor €22.750 verkocht aan een Belgische ex-Porsche monteur.

Heb een enorm dubbel gevoel moet ik bekennen.

Re: 964 c4 uit 1990

23 dec 2013 21:47

Gefeliciteerd, het heeft even geduurd, maar dan toch voor € 1750,- meer dan je er voor vroeg!.

Het dubbele gevoel kan ik mij goed voorstellen, zeker omdat je er ondertussen 2 jaar langer in gereden hebt en daardoor meer aan het Porsche gevoel gehecht bent geraakt.
Gesloten onderwerp