Hi,
Ik bied mijn 964 te koop aan. Het plan om 'm als daily driver te gebruiken is niet van de grond gekomen en ik heb meer in mijn Volvo T-5 gereden.
Type: Porsche 911 964 Carrera 4
Vraagprijs: € 21.000
Bouwjaar: (10 mei) 1990
Kleur: venezianisch blau metallic
Interieur: donkerblauw volleder
Kilometerstand: 193.000
Bijzonderheden:
- 17" Cup-velgen en -spiegels
- Cup rohr uitlaat
- Schuifdak
- Achterwisser
- Becker Indianapolis met navigatie
- alarm klasse 3
- Design 90 velgen (evt. voor winterbanden)
De auto is in 1990 verkocht in Neuss, Duitsland en op 20 december 2004 is het elfje naar Nederland geëxporteerd. Op 15 juli 2006 heeft de vorige eigenaar de auto gekocht.
De vorige eigenaar heeft het volgende aan onderhoud uit laten voeren (gespecificeerde rekeningen aanwezig)
sept. 2006 - km-stand 172.000 - o.a. nieuwe koppeling (plaat, drukgroep, druklager en vliegwiel), remleiding, olieleidingen, motor kachelbediening, caterontluchtingsslang, kachelslangen, achterschokbrekers, olie, filters en bougies,
revisiemotor (Porsche specialist J. Inzinger in Eindhoven)
okt. 2006 - vervanging olie en filter, voorraadbol remsysteem, remolie, (J. Inzinger)
aug. 2007 - km-stand 182.201 - speakers vervangen, accu vervangen
sept. 2007 - km-stand 182.953 - onderhoudbeurt, stabilisatoreinden voor en achter vervangen, DME relais (J. Inzinger)
april 2008 - km-stand 186.162 - onderhoudsbeurt, uitlijning, oliekoeler en leidingen vervangen, lambdasonde, Cup rohr
mei 2008 - km-stand 186.202 - getaxeerd bij Gratama
Ik heb 'm gekocht bij ca. 190.000 op 23 december 2010. De vorige eigenaar was een autoliefhebber die ook een paar Alfa's en een Maserati in zijn bedrijfsloods had staan. De Porsche is vakkundig overgespoten zonder factuur. Dit is gebeurd door de spuiterij die zijn bedrijfswagens onderhoudt. Ik had geen reden om aan te nemen dat er een en ander te verduisteren viel en ben zelf erg blij met de in nieuwstaat verkerende laklaag. Ik heb de auto in de winter gestald en in het voorjaar uit zijn slaap ontwaakt.
In juni dit jaar (km-stand 191.106) heb ik bij Johan van de Gugten de remslangen en -leidingen laten vervangen, evenals een aandrijfhoefhoes rechts achter en de draagarmrubbers. Ook zijn de geleiders van de windvanger van het dak vervangen. Twee nieuwe achterbanden Bridgestone Potenza S02 met Porsche-goedkeuring (N4).
Al met al een piekfijn verzorgde 964 die erg fijn rijdt en waar niet op is bezuinigd.
Meer foto's te vinden op
http://www.mijnalbum.nl/Album-XK8SBGUT