Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

996 nwe mot. , gerev. bak, sportond, big reds, verkocht

04 okt 2011 21:37

Te koop aangeboden, mijn Porsche 996 C2 bj 1999
Ik heb deze auto sinds begin 2010 met erg veel plezier gereden.
Het is een zeer sportieve uitvoering, met de o.a. fabrieksopties 2cm lager sportonderstel ( code 030) en sperdifferentieel (220), en het driespakige stuur en 18" velgen (en nog een flink aantal opties in het interieur zoals groot scherm, schuifdak etc, vol leer (zwart). En natuurlijk handgeschakeld, logisch bij een speruitvoering.
De 996 is in zeer goede staat van onderhoud, met een gigantische stapel rekeningen van de afgelopen 5 jaar twv meer dan 25000 euro (!).
Alle dure zaken zijn achter de rug.
Onder meer:
- Vervangen van de motor in 2009 twv ruim 9000 euro. Er is toen een ruilmotor (bj 2000 meen ik te herinneren) met 40.000 km geplaatst. Sindsdien is er circa 10.000 km met de auto gereden. De motor is droog, maar dat mag dan ook wel na slechts 50.000 km…
De nieuwe motor is gezien het motornummer van 2001 of van 2002, bepaalde 1-nen in het nummer zouden ook 2-en kunnen zijn, zodoende.
De motor heeft dus alle verbeteringen die er op de 3.4 zijn doorgevoerd.
- In 2010 is de versnellingsbak compleet gereviseerd met nieuwe prise-as, lagers en synchro’s, twv meer dan 3000 euro.
- achternaaf + lager vervangen tijdens de APK.
- De auto is voorzien van de 996 Turbo remmen (big reds), zeer goede staat
- nieuwe rvs sportuitlaat (beschaafd).
- K & N inlaatsysteem. Dit schijnt niet ieders smaak te zijn, maar het geluid is echt een verbetering tov een standaard filterhuis.
- Van de donkere 18"GT3 velgen heb ik geen rekening (overgenomen van een forumlid). Orgineel had de auto als optie de sport classic 2 18" velgen, nu dus vervangen door de GT3 18".
- ik heb de originele set velgen BBS Sport classic II erbij gekocht, met semi slicks.
De koper kan kiezen welke set hij er onder wil.

Alle boekjes zijn er natuurlijk bij.
De auto is ingevoerd vanuit Duitsland in 2006, rekeningen vanaf begin 2006 van Porsche centrum Leusden (niet afgestempeld in boekje) en PCG (wel afgestempeld in 2007), laatste stempel in 2011 door Erpa.
In de tussentijd heb ik nog een beurt laten doen bij Paul Aarts, en de eigenaar voor me heeft een specialist in Doetinchem divers onderhoud laten doen (niet aangetekend in boekje, wel veel rekeningen). Km stand is nu 190.000, maar de bak heeft circa 7000 km gereden na complete revisie, en de motor is circa 50.000km oud.
Het interieur is in mooie staat, overal zwart leer, zonder scheuren oid. Voorzien van groot navigatiescherm en CD-wisselaar. Schuifdak werkt uitstekend.
De lakkleur is zwart, neigend naar donkerbruin. Om de buitenkant van de auto te verbeteren, zou de voorbumper overgespoten moeten worden. Deze heeft een beschadiging van een trekhaak. Ik heb een andere bumper er al bijgekocht, deze moet nog gespoten worden.
2 nieuwe airco radiatoren zijn zojuist gemonteerd.

Een prachtige 996 met de juiste (sportieve) opties, in de meest gezochte kleur.
En een maand of 2 geleden weer een verse apk gehaald bij Erpa.
Vraagprijs is minder dan de rekeningen van de afgelopen 5 jaar, namelijk € 20.000
Nu 17500!!!!
Reacties graag per PB.
Bijlagen
996-001.jpg
996-3.jpg
996-1.jpg
Laatst bijgewerkt door Robbe op 04 sep 2012 12:15, in totaal 15 keer bewerkt.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

04 okt 2011 21:38

Hierbij nog wat extra foto's:
Bijlagen
996-6.jpg
996-5.jpg
996-4.jpg

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

08 okt 2011 0:49

Mooie auto met mooie sportieve opties (m030, 220). Succes met de verkoop.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

08 okt 2011 7:40

Nice :shock:

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

13 okt 2011 21:31

Hierbij nog wat extra foto's:
(K&N set kan eenvoudig weer teruggebouwd worden naar standaard)
druppels op de motor is water van het autowassen...
Bijlagen
996-9.jpg
996-8.jpg
996-7.jpg

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 0:48

Vraagprijs is minder dan de rekeningen van de afgelopen 5 jaar, namelijk € 23.500


Dat geeft twijfels. Klinkt als 5K per jaar aan problemen. Kan natuurlijk ook zijn dat de wagen nu helemaal top is. I.i.g. mooie wagen. Succes met de verkoop.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 11:21

en zit er nu weer een 3.4 in of de betere 3.6?

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 11:52

Zo, die ziet er verdacht veel uit als die van mij....zelfde opties qua onderstel e.d. Al heeft die van mij geen nieuw motorblok en nog wat extra opties. Voor die prijs zou IK heb in ieder geval niet wegdoen.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 12:59

Mooie kleur. Zeker in combi met de velgen!
Succes met de verkoop.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 13:58

Even wat antwoorden:
-er zit een 3.4 in. Bij serieuze interesse duik ik er wel onder om het nummer te checken. Deze werden per jaar verder verbeterd. Een 3.6 plaatsen ipv een 3.4 vergt veel aanpassingen in motormanagement en dergelijke, is veelal niet aan te raden. En qua betrouwbaarheid schijnt het niet veel uit te maken aldus de engelse bladen. De originele heeft het overigens wel 170k uitgehouden, reden van vervanging is mij niet bekend.
- qua opties is het een hele waslijst, ik heb niet alles genoemd, alleen de belangrijke
- 25k aan rekeningen is inderdaad veel. Hiervan is 9000 de motor, 3500 de bak, dan diverse onderhoudszaken door PCG en Leusden, die niet het goedkoopst zijn. "Verbeteringen" zoals GT3 velgen, Turbo remmen, sportuitlaat en K & N zijn puur een keuze geweest van de eigenaar, en moet je niet meetellen als je kijkt naar "running costs". En de kosten van de bak zitten er voor iedereen een keer aan te komen, die komen de eerste 150.000 km logischerwijze niet meer terug. De motor is hetzelfde verhaal, met 50.000 km heeft een 996 motor een levensverwachting in deze auto van 120.000 km. Oftewel, vergelijkbaar met een revisie.
Daarnaast warm ik de motor eerst op, alvorens boven de 3000 toeren uit te komen. En de radiatoren worden ook schoon gehouden. Zeker van belang voor een alu motor.
En over de prijs, ik zou hem ook liever wegdoen voor meer dan 23.500, maar de werkelijkheid is waarschijnlijk dat het minder wordt...

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

14 okt 2011 18:30

Goed verhaal en mooie wagen. Die heeft vast snel een nieuwe baas.

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, nu 2

19 okt 2011 15:12

Prijs verlaagd, nu € 22.500

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, nu 2

26 okt 2011 22:43

Dat is zeker niet duur!

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, nu 2

21 nov 2011 20:10

en nu nog goedkoper , ********voor de snelle beslisser.
Ik denk niet dat een dergelijke 996 ergens voor zo'n lage prijs te koop is.
Dus profiteer ervan...
Laatst bijgewerkt door Robbe op 25 nov 2011 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU19

21 nov 2011 20:55

nou jongens. nwe motor nwe bak, boekjes, harde knalpiep, etc, lijkt me een koopje.

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU19

21 nov 2011 21:00

Ja, nog ff wachten en dan haal ik 'm op voor 17 :mrgreen:

Nee, net ding en een zeer nette prijs. Jammer dat de markt niet echt mee wil op dit moment. Nogmaals succes :thumleft:

Re: 996 nwe motor , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU19

21 nov 2011 21:03

bij ebay gaat de prijs omhoog, hier omlaag....... 15k mss :scratch:

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

21 nov 2011 21:30

bij mijn weten is er hier nog nooit een 996 verkocht voor 15k, en deze gaat zeker niet de eerste worden. Wel even reëel blijven aub.!

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

21 nov 2011 21:45

Wat is dat met Porsche tegenwoordig? Je geeft ze bijna weg en nog wil niemand ze hebben! :scratch:

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

21 nov 2011 22:19

Heeft niks met Porsche te maken. Markt ligt redelijk op z'n gat. De tijd van het jaar helpt ook niet echt.

@ Robbe, geen zorgen, prijs is echt scherp. Kwestie van geduld.

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

21 nov 2011 22:26

dank jullie voor het vertrouwen. Heb ik ook wel, gelukkig. Ik heb alleen niet eeuwig de tijd, vandaar...

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

21 nov 2011 23:49

Dat is het nadeel, hoe sneller je er vanaf wilt, hoe minder je ervoor krijgt! Mijn advies, en zeker voor een goede
is gewoon veel reklame maken en geduld op te brengen. Het steeds verlagen van je bedrag geeft geen goede indruk!
Uiteindelijk komt de juiste liefhebber wel.

Re: 996 met nieuwe motor , gereviseerde bak, 030 sportonders

22 nov 2011 8:56

Robbe schreef:Even wat antwoorden:
De motor is hetzelfde verhaal, met 50.000 km heeft een 996 motor een levensverwachting in deze auto van 120.000 km.


Tis toch eigenlijk triest met die Porsche motoren. De eerste de beste diesel met evenveel peekaas draaien moeiteloos 2x zoveel.

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

22 nov 2011 10:13

Afbeelding

Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19

22 nov 2011 11:21

Overigens neemt de levensverwachting wel toe, aangezien ik er verstandig mee om ga, en het een nieuwere variant van de motor is die beter is dan de originele uit 99. Daarnaast zijn er ook 3.4 blokken die wel hele hoge kilometerstanden hebben, dus misschien gaat deze nog wel 250.000 mee, wie zal het zeggen.
Daarnaast zijn niet alle diesels van 10 jaar oud en > 300 pk even probleemvrij.
Google vindt voldoende problemen...
En om toch die discussie aan te pakken, hoeveel luchtgekoelde motoren zijn met 180.000 km toe aan revisie van eenzelfde bedrag als een 3.4 reparatie door LN Enginering van 3000 euro?
Een gescheurde cilinder vervangen klinkt ernstiger, maar is niet ingrijpender dan een nieuwe cilinder bij een luchtgekoelde. Het ene karwei is losschroeven en vervangen, en het andere afdraaien en een nieuwe inpersen...

En nu het laatste woord, als de auto niet verkocht wordt deze week, gaat deze uit de verkoop. Dan rij ik hem liever zelf nog een paar jaar door. Ik weet wat ik heb.
Gesloten onderwerp