Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
23 nov 2011 17:13
Hoi,
was eigenlijk benieuwd waarom deze 996 zo belachelijk laag geprijsd is?
http://www.target-cars.eu/cars/porsche- ... -blue.htmlOk, rechts gestuurde wagens verkopen zowieso niet goed, komt nog eens bpm bij in Nederland
en er zijn waarschijnlijk de syncro's van de versnellingsbak door,
maar voor een Belg die goedkoop een 996 wil rijden is dit mss toch wel een optie?
*hint* (zocht eigenlijk dit weekend eens te gaan kijken)

Groetjes,
Johan
23 nov 2011 17:19
Hellraiser schreef: voor een Belg die goedkoop een 996 wil rijden is dit mss toch wel een optie?
Zeker weten een optie.... en een goede opvolger van je 964 3.2 S.
23 nov 2011 17:22
What you see is what you get, je mag het terrein niet af, dus neem iemand mee met verstand van porsches. Soms staan er voor een kenner leuke koopjes tussen.....
23 nov 2011 17:23
2ND GEAR IS HARD TO ENGAGE ABOVE 1500RPM.
FOR THE REST IN GOOD CONDITION.
Prijs is op zich wel reeel denk ik. Tenminste: in de UK zou dit ongeveer de vraagprijs zijn voor een 996 met een probleem(pje).
23 nov 2011 17:24
Ik zou zelf nooit een auto met het stuur rechts kopen. Behalve als ik naar een land zou emigreren waar ze links rijden.
23 nov 2011 17:27
Helemaal mee eens, liever een Corrado met links stuur dan een Porsche met rechts stuur in ons land.
Heb je eindelijk een auto met het vermogen dat je lekker kunt inhalen, kun je niet eens zien of je er langs kunt....
23 nov 2011 17:29
Was eigenlijk eerder rond de 12-14k een project 911 aan het zoeken maar
kwam deze toevallig tegen en verwonderde me over de lage vraagprijs.
Mss zou het iets leuks zijn om deze winter mee rond te bollen en daarna terug door
te verkopen. Volgens mij moet hij z'n prijs in onderdelen zelf toch al waard zijn.
23 nov 2011 17:35
't is ook lachen voor de omstanders bij de ingang van een parkeergarage of de Mcdrive
Ik weet ook niet hoeveel het probleem(pje) je nog gaat kosten.
Maar zoals Erwin ook al zegt, het inhalen is wel een stukje problematischer.
23 nov 2011 19:31
Inhalen moeilijk? Hebben al die links gestuurde snelle jappen hier op het eiland geen last van.
Die doen aan een soort van Russische roulette; gewoon gaan en we zien wel!
23 nov 2011 19:43
Misschien een vreemde vraag, maar is ombouwen naar linksgestuurd niet haalbaar? (ik weet dat Saab-liefhebbers van de classic 900 Turbo in NL dat wel doen nml omdat die in de UK voor heel weinig te koop zijn).
23 nov 2011 19:48
Lijkt me wel een beetje waar de 996 naar toe gaat.
en No Free Lunch.
23 nov 2011 20:00
Ik houd zowieso al een 4.5k in m'n achterhoofd voor de versnellingsbak
en onderhoud.
Dan zit ik nog op 15.5k en een beetje 996 in belgie zit rond de 18k.
Vroeg het me gewoon af, als je al een tijdje tussen rotte Elfertjes zit
ziet zo'n waterkoker voor de prijs van een krokante 911 er toch best wel
aantrekkelijk uit
23 nov 2011 20:06
Johndc schreef:Misschien een vreemde vraag, maar is ombouwen naar linksgestuurd niet haalbaar? (ik weet dat Saab-liefhebbers van de classic 900 Turbo in NL dat wel doen nml omdat die in de UK voor heel weinig te koop zijn).
Ombouwen is niet haalbaar, tenzij je een donorwagen hebt en veel tijd
en zin om alles over te zetten. Uiteindelijk had je dan evengoed meteen een rechtsgestuurde kunnen kopen.
Er staat zo nog iets bij Vankessel.
http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... ice&soL=10
23 nov 2011 20:10
Halverwege ombouw. Da klinkt nie positief
23 nov 2011 20:12
Maarten schreef:Halverwege ombouw. Da klinkt nie positief

Sommige mensen vergeten gewoon dat het net wat meer is dan een
stuurhuis en dashboard wisselen. En het feit dat het een tip is maakt
het er ook niet eenvoudiger op.
23 nov 2011 20:28
Maarten schreef:Halverwege ombouw. Da klinkt nie positief

Halverwege

nu alleen nog maar even afbouwen
23 nov 2011 20:35
Een E30 M3 uit Engeland is nog wel te berijden hier.
23 nov 2011 21:06
Stuur aan verkeerde kant zou ik niet eens overwegen; onpraktisch en gevaarlijk.
En zie er maar weer es vanaf te komen.
23 nov 2011 23:15
Zolang je links blijft rijden is er toch niets aan de hand
23 nov 2011 23:46
En de mcdrive en die parkeergarage is prima op te lossen door er achteruit in te rijden...
24 nov 2011 0:05
Ik vind de vraagprijs helemaal niet zo laag (ik zeg niet dat ik 'm hoog vind). 996 MkI, probleem met versnellingsbak, 176.000km, rechts stuur. Nee, ik vind de prijs niet zo laag.
horn schreef:En de mcdrive en die parkeergarage is prima op te lossen door er achteruit in te rijden...

24 nov 2011 0:19
horn schreef:En de mcdrive en die parkeergarage is prima op te lossen door er achteruit in te rijden...

24 nov 2011 12:36
Hellraiser schreef:Johndc schreef:Misschien een vreemde vraag, maar is ombouwen naar linksgestuurd niet haalbaar? (ik weet dat Saab-liefhebbers van de classic 900 Turbo in NL dat wel doen nml omdat die in de UK voor heel weinig te koop zijn).
en zin om alles over te zetten. Uiteindelijk had je dan evengoed meteen een rechtsgestuurde kunnen kopen.
Ombouwen is perfect mogelijk hoor

Althans technisch, weet niet hoe dit verder gaat via de keuring...
Mn pa is momenteel aan een ombouw bezig voor een kennis (wel een 996 4S die nog wat ingewikkelder is door de benzinetank en dergelijke)!
Altijd welkom voor wat uitleg en een leuke babbel in Mol (België)
24 nov 2011 13:38
Bo Gevers schreef:Hellraiser schreef:Johndc schreef:Misschien een vreemde vraag, maar is ombouwen naar linksgestuurd niet haalbaar? (ik weet dat Saab-liefhebbers van de classic 900 Turbo in NL dat wel doen nml omdat die in de UK voor heel weinig te koop zijn).
Ombouwen is perfect mogelijk hoor

Althans technisch, weet niet hoe dit verder gaat via de keuring...
Mn pa is momenteel aan een ombouw bezig voor een kennis (wel een 996 4S die nog wat ingewikkelder is door de benzinetank en dergelijke)!
Altijd welkom voor wat uitleg en een leuke babbel in Mol (België)

Hoi Bo,
technisch gezien is alles haalbaar, maar het moet natuurlijk financiëel gezien interessant blijven.
Heb je toegevoegd op facebook trouwens
24 nov 2011 15:31
IK zou zelf ook niet snel een rechtsgestuurde auto kopen in NL. Echter heb ik in Schotland 6.5 jaar met linksgestuurde auto's gereden inclusief mijn huidige 993. Het practische probleem is veel kleiner als men vaak denkt...en heel goed mee te leven.
waarom dan wel een linksgestuurde auto in Schotland en niet andersom is weer een ander verhaal met weinig logica behalve voor de porsche omdat ik die BPM vrij heb gekocht toen ik al wist dat ik terug zou gaan, maar daar hadden we het hier niet over....