Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
05 feb 2012 22:13
Wat zou ik het beste kunnen kiezen als ik dagelijks met een P ga rijden, een 964 of een 993. Ik zit nu zelf te kijken naar een 993-4
maar vindt ze wel een beetje duur. Ik heb zelf een 3-serie cabrio 2008 75000 die ik wil inruilen.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag
Gr Arnoud
05 feb 2012 22:17
Beter duur dan niet te koop
05 feb 2012 22:21
Beide types zijn uitermate geschikt.
ik lees alleen wel een klein probleempje bij je (allebei een beetje duur), als je één van deze twee dagelijks gaat rijden koop dan aub wel een goede (= niet het goedkoopst)
of een niet al te beste en versleutel daar dan "wat" aan.
komt dus eigenlijk op hetzelfde aan.
ik heb zelf 3,5 jaar dagelijks met mijn 964 gereden, en één ding is zeker: elke dag plezier!!
05 feb 2012 23:02
+1
964 5 jaar dagelijks gebruikt, blijft kicken!
06 feb 2012 12:42
Ga er eerst maar eens even in rijden. Nogal een verschil een moderne BMW 3-serie of een nogal ouderwetse 911. Ook zullen de kosten voor het onderhoud fors hoger kunnen uitvallen. Besef dat je in een meer dan 15 jaar oude wagen rijdt, daar kunnen zomaar dingen stuk aan gaan, ook wanneer de aankoopkeuring positief was. Je moet niet schrikken van reparaties van meer dan 2000 euro..............ja mijnheer.......het stuurhuis lekte en de schijven en blokken zijn aardig ver heen.............en houd rekening met een nieuwe koppeling.
06 feb 2012 12:55
Peter 993 schreef:Ga er eerst maar eens even in rijden.
.. en dan inderdaad 'ns in 'n 964
en 993.
Een 964 voor dagelijks vervoer kan gerust ..
- KLIK -De kosten vallen en staan natuurlijk met hoe hoog je jaar-kilometrage is
... en ik gok dat 'n OH beurtje aan zo'n Beemer ook niet echt goedkoop is .. de 993 is iets goedkoper in onderhoud - maar daarintegen mss weer wat duurder in aanschaf.
'n 911 is niet te vergelijken met een BMW - en dat is maar goed ook
06 feb 2012 15:19
Olaf schreef:Een 964 voor dagelijks vervoer kan gerust ..
'n 911 is niet te vergelijken met een BMW - en dat is maar goed ook
2x
en 1x +
06 feb 2012 21:04
Ik rijd ongeveer 20.000 km per jaar. Ik wilde eerst een 996 turbo kopen (nog geen 997 portemonnee), maar ik kan toch niet aan die koplampen wennen en
een luchtgekoelde klinkt toch veel mooier. Is een 4 beter om te kopen, waardevaster?
*Olaf* is die km stand van jouw auto?
06 feb 2012 21:12
verschil qua waardevastheid tussen een 2 en een 4 is totaal irrelevant, verschil qua rijgedrag merk je alleen als je wat meer op de limiet rijdt.. maar bespeur wel een beetje een "op je centjeslet-mentaliteit" .. niet om je af te schrikken maar een oude 911 rijd je voor de fun en wees bereid om daar ook (soms flink) voor te moeten betalen.. afschrijven daarentegen doen ze eigenlijk niet mits je ze goed onderhoudt.
06 feb 2012 21:19
Gewoon een goeie kopen, wel iets duurder maar dat verdien je wel weer terug op het onderhoud in de loop der jaren.
06 feb 2012 21:45
ik rij ook al weer 7 jaar dagelijks mijn 964.c4,
idd elke dag plezier maar reken ook op het dubbele in onderhoudskosten en een gemiddeld verbruik voor mij van 1 op 7
06 feb 2012 21:48
brian951 schreef:afschrijven daarentegen doen ze eigenlijk niet mits je ze goed onderhoudt.
Met dit jaarkilometrage ga je ook op een 964 of 993 afschrijven. Hoe goed je die ook onderhoudt.
06 feb 2012 22:08
Met 20K km per jaar moet je toch met signif. onderhoudskosten en zoals gezegd wat afschrijving rekening houden. Wellicht kan iemand hier neerschrijven wat hij/zij spendeert bij 20K km/jr. Zit zelf onder de 5000 km/jr
Ik voorspel je dat de Total cost of ownership echt hoger uitvalt dan je die van je BMW3, maar dan heb je ook een Porsche! Dus laat je niet afschrikken!
Zoals gezegd; koop een goeie met AKK, bekende historie en evt garantie. Let niet teveel op de km-stand. Ik zou een C2 nemen: simpeler dus onderhoudsvriendelijker.
06 feb 2012 22:18
brian951 schreef:verschil (...) tussen een 2 en een 4 is totaal irrelevant, verschil qua rijgedrag merk je alleen als je wat meer op de limiet rijdt..
TS wil er dagelijks mee gaan rijden en dus ook onder winterse omstandigheden neem ik aan. In dat geval is het verschil tussen een "2" en een "4" wel degelijk relevant aangezien die limiet afhankelijk van de (weers)omstandigheden héél ergens anders ligt
06 feb 2012 22:26
sebastian schreef:Met 20K km per jaar moet je toch met signif. onderhoudskosten .
Mmm gewoon elk jaar een grote beurt.
06 feb 2012 22:36
Carrera 4 met leuke km stand voor 33k op marktplaats.
lijkt me ideaal for everyday commuting!
06 feb 2012 23:08
Ben je een echte man met stijl, flair, visie en combineer je een bovengemiddelde intelligentie met een goddelijk lichaam waar de dames hun ogen niet vanaf kunnen houden, dan is een 964 carrera 2 de auto voor jou.
Herken je jezelf niet in dit profiel kun je altijd nog een carrera 4 nemen
of een 993 natuurlijk
06 feb 2012 23:42
wat doe ik dan in een C4?
06 feb 2012 23:59
Arnoud Klein schreef:*Olaf* is die km stand van jouw auto?
Nee, die van Thomas Ohm uit Bonn
Foto is van afgelopen December - inmiddels is de teller de 510.000 ruim gepasseerd
07 feb 2012 0:25
20K km = 2K€ gok ik zo eens, aan onderhoud, per jaar, en als je een goeie hebt gekocht.
07 feb 2012 7:20
Om een 964 rijdend te houden moet je gemiddeld inderdaad zo'n 2000,- apart leggen. Maar dan moet je geen fratsen uithalen aan vernieuwing/revisie/tuning e.d.. Dan kan 10K nog niet eens genoeg zijn.
07 feb 2012 8:22
ik wilde net zeggen. bij 20K km's is 2K euri de ondergrens.
07 feb 2012 9:59
donkey schreef:Ewout schreef:Ben je een echte man met stijl, flair, visie en combineer je een bovengemiddelde intelligentie met een goddelijk lichaam waar de dames hun ogen niet vanaf kunnen houden, dan is een 964 carrera 2 de auto voor jou.
Herken je jezelf niet in dit profiel kun je altijd nog een carrera 4 nemen
of een 993 natuurlijk
wat doe ik dan in een C4?
Tja
, en waarom in dat geval Ewout een 964C2C heeft
07 feb 2012 18:33
Heb zelf mn 325i E90 geruild voor de 993 4S en ik moet zeggen dat ik in het begin erg moest wennen aan de de wegligging en remmen.
Je kunt aan alles merken dat de 993 14 jaar oud is, BMW rijdt veeeeel beter (moderner)
Als DD heb ik nu een V70, kan ook niet tippen aan de BMW, maar kost nix/km.
Onderhoudskosten in 2,5 jaar BMW rijden nog geen 1k.
Onderhoudskosten 993 inmiddels 4k (nieuwe remmen, shocks, grote beurt en nog wat klein spul)
Zou zelf nooit met de 993 als DD gaan rijden, dan gaat het speciale ervan af, voor mij.
Vind het super om af en toe een rit van een paar honderd km te maken of n keer naar de Nordschleife.
En naar mn klanten ga ik lekker comfortabel in de V70.
07 feb 2012 22:57
Ewout schreef:Ben je een echte man met stijl, flair, visie en combineer je een
bovengemiddelde intelligentie met een goddelijk lichaam waar de dames hun ogen niet vanaf kunnen houden, dan is een 964 carrera 2 de auto voor jou.
Herken je jezelf niet in dit profiel kun je altijd nog een carrera 4 nemen
of een 993 natuurlijk
Ewout.... WIJ zijn vrienden
Echte mannen kiezen voor
ECHTE auto's
hahahaha
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.