Omdat ik mijn Porsche 912 nog niet officieel te koop had staan hier op het Forum bij deze de "advertentie".
De Porsche 912 is reeds 6,5 jaar in mijn bezit.
De vorige eigenaar, de directeur van Vacantsoleil, heeft de auto hiervoor ook zo'n 7 jaar in zijn bezit gehad.
Hij wilde de auto aanvankelijk gebruiken voor Amsterdam - Beijing maar hij heeft zich op het laatst bedacht en een Ford Escort Mexico klaargemaakt.
De restauratie van de Porsche 912 was toen al bijna gereed.
Toen ik hem een kleine 7 jaar geleden kocht hoefde ik slechts metalen bumpers bij de auto te zoeken en alle sierstrips te plaatsen.
In de tussentijd heeft de auto nog wat extra's gekregen i.e. Fuchs velgen en een Bursch uitlaat.
Het gaat dus om een Porsche 912 uit 1965.
Het is een SW met 3 klokken in het dashboard.
Het interieur is nog origineel op het hemeltje na, deze is vervangen.
De auto is destijds heel netjes gespoten en nagenoeg alle rubbers zijn vervangen.
Hoewel de auto in 1966 op kenteken is gekomen geeft het chassisnummer aan dat hij uit 1965 komt.
Ik ben er recentelijk achtergekomen dat de auto niet met deze motor uit de fabriek is gerold.
Er zit namelijk een 1600S motor in uit een Porsche 356.
Deze motor is recentelijk helemaal uit elkaar geweest omdat er een kleine olielekkage onder cilinder 4 zat.
De motor is tijdens deze reparatie geinspecteerd en optisch opgefrist.
Uiteraard heeft de motor een grote beurt gehad.
De remmen zijn recentelijk gereviseerd en de remslangen zijn vernieuwd.
Twee weken geleden is de auto zonder op of aanmerkingen door de keuring gekomen.
De auto rijdt, loopt en schakelt perfect en de motor maakt een meesterlijk geluid.
De reden van de verkoop is dat ik ruimte nodig ben in mijn schuur en portemonnee voor een RSR project.
De vraagprijs voor de auto is .....
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 17 dec 2012 11:13, in totaal 1 keer bewerkt.