Te Koop: mijn eerste Porsche, een Boxster 2.5 uit 1997Voordat de vragen gaan komen; ik heb in mijn eerste berichten op het forum al aangeven eigenlijk een 911 cabrio (996 of 997) of een Boxster S (987) te willen maar eerst op een voordelige manier aan een Porsche wilde proeven.... "'t smaakt naar meer!". Maar voordat ik iets anders ga zoeken of kopen eerst mijn Boxster verkopen...
Even heel algemeen; 't is een erg nette Boxster, hij rijdt heerlijk; is, zeker voor een auto van 15 jaar oud, erg luxe uitgevoerd; alle boekjes zijn aanwezig en afgestempeld en vanaf 2007 is alles gedocumenteerd met facturen. Voor mij niet onbelangrijk; hij is helemaal (op een RVS einddemper na) in originele staat.
de gegevenstype: 986 2.5 6-cilinder boxer (watergekoeld)
bak: handgeschakelde 5-bak
kleur: artic silver
interieur: volledig "Boxsterrood" leren interieur (ook dashbord en aandrijftunnel)
kilometerstand: ongeveer 90.000 (NAP certificaat van 15 oktober 2012 aanwezig, er wordt nog wel mee gereden, als het lekker weer is uiteraard)
APK: t/m 15 oktober 2013, zonder op/aanmerkingen goedgekeurd
opmerkingen:-vanaf 2007 (jaar van import uit Duitsland) alle onderhoud gedocumenteerd en facturen aanwezig
-keuringsrapport van Porsche Amsterdam begin 2012 aanwezig
-achterbanden en remblokken achter zijn goedgekeurd zonder aanmerking maar zitten er wel een keer aan te komen
-in augustus Diamondbrite lakbehandeling en verzegeling gehad
-linnen kap en ruitje is nog erg netjes dankzij binnenstalling, hardtop en ademend afdekzeil
belangrijkste opties:-automatische airco
-Becker Grand Prix met bluetooth handsfree (Originele Porsche radio nog aanwezig, maar dit is er een met cassette en zonder handsfreefunctie)
-audio systeem (versterker en extra speakers) fabrieks-af
-regensensor
-koplampsproeiers
-stoelverwarming
-automatisch dimmende binnenspiegel
-in augustus Diamondbrite lakbehandeling en verzegeling gehad
-spiegels elektrisch te verstellen en verwarmbaar
-hardtop in juiste kleur en zeer goede staat aanwezig en is over te nemen voor €500
-maatwerk afdekzeil aanwezig en is over te nemen (past namelijk ook over een 987 die ik wellicht ga kopen)
-af-fabriek sportonderstel
-af-fabriek 17" velgen
-tractiecontrole
-cruise-control
Vaste en volgens mij prima prijs: €13.500
Laatst bijgewerkt door
CommanderHamilton op 23 okt 2012 13:38, in totaal 2 keer bewerkt.