Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
01 nov 2012 11:29
Ik ga m'n 997 4S automaat uit maart 2006 inruilen voor 991. 115k schadevrije kilometers en onderhouden bij PC Rotterdam.
Vrijwel alle opties:
-schiefergrau / zwart leer
-schuifdak
-sport chrono
-sportuitlaat
-BOSE
-navi/telefoon
-park assistent
-electr. stoelen
Dealer biedt 47k inruil (nieuwprijs 160k). Iemand interesse?
01 nov 2012 20:25
Nou Joseph, daar zou toch iemand snel op moeten happen!
Wat meer foto's zou leuk zijn!
01 nov 2012 21:21
Hmm, dit zijn van die berichten waardoor ik denk: "Als ik nu mijn 964 en BMW E30 M3 had verkocht afgelopen zomer, had ik het geld hiervoor liggen..."
Maar ja... Ik heb ze niet verkocht...
02 nov 2012 9:45
voor 47k zou ik toch nog even verder onderhandelen.......
02 nov 2012 10:48
of gewoon nog even doorrijden. Wel een mooi vooruitzicht zo'n 991
02 nov 2012 11:16
D.D. schreef:voor 47k zou ik toch nog even verder onderhandelen.......
Het is toch een hele beste inruilprijs hoor. De dealer zet 'm met een vraagprijs van 54.950 in de showroom
http://www.porschecentrumleusden.nl/porsche-approved-occasions/aanbod-occasions/porsche-911/details-4467438.html
02 nov 2012 11:58
Lijkt mij ook. Paar k van de vraagprijs en hun marge is echt marginaal. Ik zou het wel weten als ik in de markt was.
02 nov 2012 12:13
Er is natuurlijk ook nog korting op de 991 te halen natuurlijk. Toen ik mijn 5 touring inruilde eerder dit jaar, kreeg ik daar meer voor dan dat de volgende koper moest betalen, scheelde al 3k. DAt kwam dus allemaal uit de marge van mijn nieuwe 3 serie...
hoeveel korting krijg je op de 991 zonder inruil?
02 nov 2012 13:23
Tja dat zal hij wel niet (mogen) melden en gaat natuurlijk in procenten over de netto prijs.
Zal ook schelen of hij in de showroom staat of moet bestellen
Zat er ook wel in he dat de 4 S jes nu volop op de markt komen.
Een aantal jaren terug was ik met Theo Jansen in de weer met een fraaie 4 S maar het wilde niet lukken en ff later stopte hij er mee.
Wou het bedrag wat ze nu voor de 4 S vragen bij betalen op mijn 2 S, en ben nu wel in mijn nopjes dit niet gedaan te hebben
02 nov 2012 13:27
erwin996 schreef:D.D. schreef:voor 47k zou ik toch nog even verder onderhandelen.......
Het is toch een hele beste inruilprijs hoor. De dealer zet 'm met een vraagprijs van 54.950 in de showroom
Of drukken em door voor minder naar de handel
02 nov 2012 16:10
Die 47k is nog niet onderhandeld. Had het er maar bij gezet om richting te geven aan de prijs die ik ongeveer wil hebben. Ik weet niet hoe veel korting op nieuw zonder inruil je kunt krijgen. Volgens mij valt er bij Porsche nooit zo veel te onderhandelen. Klanten willen natuurlijk gewoon te graag kopen (ik wel tenminste)
02 nov 2012 18:22
Mag er toch echt wel vanuit gaan dat dit op een aanschaf van 140/160k fors zal schelen. Zou me verbazen als je niet minimaal 5k korting kan krijgen. Op een BMW kan je heel wat meer krijgen, in die prijsklasse....
En dan zou je met mijn voorbeeld nog maar 42k terug krijgen....
02 nov 2012 21:37
erg mooie auto een van de mooiste kleuren combinaties
succes met de verkoop
p.s. is de auto van eerste eigenaar????????????
03 nov 2012 9:46
niet erg netjes om een auto die bij de dealer ingeruild is(hij schrijft ïk ga hem inruilen)om die hier uit te gaan melken met de inruil prijs er bij?
03 nov 2012 10:00
Hij zal vast nog niet ingeruild zijn. Ik vermoed dat deze prijs in een oriënterend gesprek genoemd is door de dealer. Ik heb dit ook al een paar x gedaan. Je kan beter iemand anders blij maken met een lage aanschafprijs en zelf nog korting op de nieuwe wagen krijgen. De dealer zit niet altijd te wachten op inruil.
03 nov 2012 10:21
Had niet verwacht dat de dealer er 47k voor geeft.Staan toch alweer een hoop km op.
Ik had verwacht dat ze 40k geven.
03 nov 2012 10:42
Wow, 4S in super kleur. Ruil de mijne in. Neem ik die van jou over. Moet zeggen dat ik de inruilprijs niet verkeerd vind.
Mooie vooruitzichten, 991. Die zou ook niet verkeerd staan op mijn oprit.
Alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ben benieuwd naar de foto's.
03 nov 2012 11:51
addie schreef:niet erg netjes om een auto die bij de dealer ingeruild is(hij schrijft ïk ga hem inruilen)om die hier uit te gaan melken met de inruil prijs er bij?
Ik was me er niet van bewust iets verkeerd te doen. Gewoon gevraagd wat de dealer biedt als ik inruil. Als ik 'm inruil, poetsen ze de auto op en staat-ie 2 weken later voor 8.000 euro meer in de showroom. Ik dacht dat iemand hier wellicht geïnteresseerd zou zijn. Porsche zal er niet van wakker liggen vermoed ik. Dus òf ik verkoop 'm zelf aan een liefhebber òf aan de dealer.
03 nov 2012 12:00
Delnoy schreef:Ruil de mijne in. Neem ik die van jou over. Moet zeggen dat ik de inruilprijs niet verkeerd vind.
En weer een mooie deal via het PF gemaakt
03 nov 2012 12:04
Joseph schreef:...Volgens mij valt er bij Porsche nooit zo veel te onderhandelen. Klanten willen natuurlijk gewoon te graag kopen (ik wel tenminste)
Zeker wel. Het zijn ook gewoon autoverkopers.
Het is een spel van gunnen en bluffen.
03 nov 2012 12:05
Joseph schreef:addie schreef:niet erg netjes om een auto die bij de dealer ingeruild is(hij schrijft ïk ga hem inruilen)om die hier uit te gaan melken met de inruil prijs er bij?
Ik was me er niet van bewust iets verkeerd te doen. Gewoon gevraagd wat de dealer biedt als ik inruil. Als ik 'm inruil, poetsen ze de auto op en staat-ie 2 weken later voor 8.000 euro meer in de showroom. Ik dacht dat iemand hier wellicht geïnteresseerd zou zijn. Porsche zal er niet van wakker liggen vermoed ik. Dus òf ik verkoop 'm zelf aan een liefhebber òf aan de dealer.
Als je er een win/win situatie uit kan halen heb ik daar geen problemen mee.
Net even een waardebepaling via Autoweek gedaan......Volgens hun zou je 34500,- inruil moeten krijgen
03 nov 2012 12:37
Joseph het is een prima idee om een PF-er en jezelf een kans op een voordeel te geven
03 nov 2012 21:06
2000 gtv schreef:Joseph schreef:addie schreef:niet erg netjes om een auto die bij de dealer ingeruild is(hij schrijft ïk ga hem inruilen)om die hier uit te gaan melken met de inruil prijs er bij?
Als je er een win/win situatie uit kan halen heb ik daar geen problemen mee.
Net even een waardebepaling via Autoweek gedaan......Volgens hun zou je 34500,- inruil moeten krijgen
Verkocht voor 34.500!
04 nov 2012 22:37
Lol, FrankV
Het is natuurlijk als grap bedoelt maar de meeste auto's schrijven doorgaans 20% per jaar af.
Het eerste jaar 20% dus nog 80% restwaarde.
het tweede jaar 16% dus nog 64% restwaarde.
het derde jaar 12,8% dus nog 51,2% restwaarde.
het vierde jaar 10,24% dus nog 40,96% restwaarde.
het vijfde jaar 8,19% dus nog 32,67% restwaarde.
het zesde jaar 6,55% dus nog 26,21% restwaarde.
het zevende jaar 5,24% dus nog 20,97% restwaarde.
Alleen gaat dit niet voor Porsche op, die hebben een zeer rare kurve.
Het eerste jaar gaat er procentueel veel af om daarna bij een bodem te stagneren.
Ik hoop alleen dat onze verkoper niet van zijn korting op de 991 gaat moeten inleveren omdat hij zijn auto elders verkoopt.
Goed informeren.