Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

993 x51

07 maart 2013 11:34

Beste medeforummers,

iemand die deze 993 x51 kent: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

stond een tijdje geleden ook op porschevrienden; info is welkom ivm interesse mijnerzijds

(PS hoop dat ik mijn vraag wel in het goede topic heb gezet :| )

Re: 993 x51

07 maart 2013 11:47

jammer dat er nog geen foto's bij de advertentie staan. Auto is niet bij me bekend. Alleen wel vreemd dat het laatste onderhoud in 2008 was.

Re: 993 x51

07 maart 2013 12:57

Foto's staan wel porschevrienden.nl bij aangeboden occasions

Re: 993 x51

07 maart 2013 13:08

Advertentie van Dominicus van anderhalf jaar geleden :roll:

Je zou hem natuurlijk eens kunnen bellen :popcorn:

Re: 993 x51

07 maart 2013 14:41

Datum eerste toelating 14 december 1995
Datum eerste tenaamstelling 31 december 2002
Datum laatste tenaamstelling 19 mei 2005
Soort eigenaar PARTICULIER
Volgnummer eigenaar 2
Wijze invoer Individuele import
APK
APK melddatum nog geen APK
APK vervaldatum 5 juni 2013
MOTOR
Motorcode M64/05 OF M64/0
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3600 cc
Vermogen 200 kW (272 pk)

Re: 993 x51

07 maart 2013 15:20

272 pk, zou af fabriek toch 285 moeten zijn?

Heb Dom. net gemaild,..

Re: 993 x51

07 maart 2013 15:25

285 voor een non-varioram X51 .... waarom dan niet verder zoeken naar een varioram (met of zonder X51) :?:

Re: 993 x51

07 maart 2013 15:31

Mijn te koop staande 993 heeft net zo veel PK's. Wat is dan het verschil (of een foutje in de advertentei)?

Re: 993 x51

07 maart 2013 15:35

Was dit niet die auto waarbij op een foto de achterbumper niet helemaal goed zat? Is volgens mij ergens in een draadje besproken destijds...

Re: 993 x51

07 maart 2013 17:05

Ik ken de auto. Ik kon hem begin 2005 kopen voor 35.000 euro. Perfect onderhouden door een echte liefhebber, ergens in de buurt van Eindhoven. Echts niets op aan te merken. Proefrit was ook heel goed. Volgens mij stond er toen 65.000 kilometer op de teller. Ik heb het toen niet gedaan omdat mijn vrouw dwars ging liggen: één Porsche was voldoende. Nu nog spijt dat ik toen heb geluisterd.

Paar jaar daarna stond de auto ineens op MP. Voor bijna 45.000 euro geloof ik. Heb nog gemaild met de eigenaar maar die reageerde me iets te popi jopi. Was een handelaar.

De foto's van toen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: 993 x51

07 maart 2013 17:59

911RO schreef:Paar jaar daarna stond de auto ineens op MP. Voor bijna 45.000 euro geloof ik. Heb nog gemaild met de eigenaar maar die reageerde me iets te popi jopi. Was een handelaar.

Klopt.... bij Bossen&Bakker in Langedijk.Zijn niet goed die gasten... :roll:

Re: 993 x51

07 maart 2013 19:25

Klopt.... bij Bossen&Bakker in Langedijk.Zijn niet goed die gasten...


???

Re: 993 x51

07 maart 2013 20:13

Het begint een steeds informatiever draadje te worden

Voor een andere fraaie 993 houd ik me natuurlijk ook aanbevolen ;-)
Laatst bijgewerkt door Arien op 07 maart 2013 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 993 x51

07 maart 2013 20:16

911RO schreef:
Klopt.... bij Bossen&Bakker in Langedijk.Zijn niet goed die gasten...


???
Als het over die handelaar gaat was het bossen en bakker.
Auto is van een vriend van me geweest.Ik denk dat je een prima auto koopt alleen klopt de advertentietekst bij dit bedrijf niet helemaal.Met name het onderhoud.Dit is er wel geweest(vanaf 2005) maar niet bij Theo Jansen.Ben benieuwd hoe ze dat kunnen aantonen.

Re: 993 x51

08 maart 2013 8:54

Waarom zou je eigenlijk een X51 willen? Wat ik begrijp is dat het destijds een dure fabrieksoptie was, die nauwelijks meer pk's oplevert dan de latere Vario. Die - met de langere versnellingsbak - ook al niet veel sneller was dan de non-Vario.

Lijkt me dat X51 anno 2013 vooral extra risico betekent qua onderhoudskosten, en nauwelijks extra fun.

Re: 993 x51

08 maart 2013 9:32

Kan ik me wel wat bij voorstellen hoor! Ten eerste is het een leuke exclusieve optie, waar je vandaag dus weinig extra voor hoeft te betalen. Meer pk's zijn altijd meegenomen, zeker in combinatie met die kortere bak. Daarnaast zal je het vast ook wel merken tijdens het rijden, bv. meer koppel bij lagere toerentallen, dus lijkt me best ok.

Re: 993 x51

08 maart 2013 10:29

Klopt marino, met die kortere bak denk ik dat dit wel een erg leuk wagen gaat zijn. Zo'n X51's gaan naar mijn vermoeden later een hoge verzamelwaarde hebben...

Maar in dit geval zou ik zelf voor deze 993 gaan, die schijnbaar in perfecte staat is:
http://occasions.autostharde.nl/Porsche/911-993/3.6-carrera---1551124/3029/1/11/details.aspx?zoek=&so=gallerij

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:16

Goede vondst,.. thanks! Ook zeker de moeite van het nagaan waard; heb geinformeerd. Andere tips zijn van harte welkom,.. :D

Aan de andere kant,.. iets bijleggen en je gaat al richting een 4s die op het forum hier te koop staat :wink:

Persoonlijk koop ik danook het liefste van een P-enthousiast,..
Laatst bijgewerkt door Arien op 08 maart 2013 18:35, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:26

ik zou dan ook voor de 4S gaan :wink:


Godspeed schreef:Maar in dit geval zou ik zelf voor deze 993 gaan, die schijnbaar in perfecte staat is.


Ik betwijfel het ... maar het is vast toch de moeite waard om te gaan kijken :wink:

  • vermoed immitatie (en daarmee loodzware) turbo-look velgen
  • motorkap zit niet geheel netjes
  • witte knippers voor - en rode achter is niet origineel (toch?)

KRKB'tje en je weet 't :popcorn:

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:33

Zijn die M-413 nu eigenlijk met holle spaak of niet? :oops:

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:34

Graag gedaan Arien, kwam deze onlangs tegen en beviel me op het eerste zicht wel.

@ Olaf
Klopt zullen waarschijnlijk imi's zijn net als niet originele knipperlichten voor een Carrera... maar haast alle 993's zul je dan moeten schrappen. Zijn zaken die nog wel eenvoudig te verhelpen zijn (zelfs met twee linkerhanden). De wagen leek me alvast erg netjes (ook details als de reflector achteraan of uitlaten die vaak dof zijn)...

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:38

Voor de verlichting zou ik 'm dan ook niet laten staan ;)

Arien schreef:Zijn die M-413 nu eigenlijk met holle spaak of niet? :oops:


Nee - de holle spaak zijn optie M408.

Maar M413 is qua gewicht iig beter dan immitatie.

M413 velgen hebben "ribben" aan de achterzijde - daar is dus minder materiaal.
M408 heeft geen ribben, net als de immitatie, maar zijn hol van binnen ... dus lichter ;) Immitaties zijn massief - en hebben ook een dikkere rand waar de band aansluit, vandaar mijn vermoeden (maar OK, een plaatje zegt niet altijd alles 8) )

M413 vs M408 scheelt iets van 2,5 Kg per velg

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:41

Wordt je de 15de eigenaar :wink:

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:43

Leg uit,.. :roll: hehe,.. over welke auto heb je het?
Laatst bijgewerkt door Arien op 08 maart 2013 18:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 993 x51

08 maart 2013 18:46

Je weet wel, eerste eigenaar - tweede eigenaar - enz :wink:
Plaats een reactie