Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

BUBA 356 Speedster Replica

21 apr 2013 8:37

Ik bied deze 356 Speedster replica aan namens een 356 Speedsterclub lid die zelf geen internet heeft:

Bouwjaar: 1967, laatste tennaamstelling: 2008, afgelezen kilometerstand: 35.000 km, APK tot medio 2014.
Vermoedelijk hebben we het hier over een vroege CMC Speedster oorspronkelijk geleverd naar Japan en in 2007 naar Nederland gehaald.
Aangezien de auto ongeveer 30 jaar oud is vertoont de fraaie lichtblauw metallic kleur hier en daar wat sporen van gebruik en heeft de passagierstoel wat aandacht nodig.
De motor (v.v. dubbele Solex/ Kadron carburateurs) loopt goed maar zweet (niet spannend) op twee plaatsen wat olie.
De kap is uitgevoerd in PVC en heeft geen beschadigingen. Fraaie chromen velgen voorzien van mooncaps.
De eigenaar heeft weinig met de auto gereden en voor mooi zou hij eigenlijk een servicebeurt kunnen gebruiken.
Service beurt en reparatie van de stoel kan ik eventueel verzorgen.
Zoek je een betaalbare Speedster waar je lekker mee kan rijden? Dan is dit misschien een hele leuke!
Bij belangstelling zal ik je in contact brengen met de verkoper zodat jullie verder eventueel afspraken kunnen maken.
Vraagprijs: 16.950 euro.
Ronald de Jong
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Porsche 356 Speedster Replica

25 apr 2013 13:24

Ik weet inmiddels iets meer. Blijkt een "BUBA" Speedster te zijn. Relatief onbekende fabrikant die gebruik maakte van CMC mallen. Identificatieplaatje aanwezig met vermelding van chassisnummer (matching met het onderstel) en bodynummer. Bodynummer 0034.
Auto is in 1989 dus in Japan gebouwd op een onderstel uit 1967.
Qua vorm zeer goede replica gemaakt uit de mallen van CMC. CMC nam destijds de operatie in Amerika over van Intermeccanica. De mallen van de Amerikaanse Intermeccanica Speedsters zijn gemaakt van een originele 356 Speedster.
Qua maatvoering is deze Speedster dus net als de vroege CMC's en Intermeccanica's exact gelijk aan het origineel.
Met een beetje liefde, aandacht en detaillering is hier dus een hele mooie Speedster van te maken.

Re: BUBA 356 Speedster Replica

13 mei 2013 0:08

Is en blijft een droomauto....enkel technisch ben ik een nul :cry:

13 mei 2013 0:18

Ik ken ze door en door dus hij kan bij mij gewoon in onderhoud blijven mocht je dat willen. Dat geld overigens ook voor mijn eigen Speedster die te koop staat.

15 mei 2013 22:13

Leuk ding voor een leuke prijs..... :thumleft:

17 mei 2013 15:42

Mooie lichtblauwe Kever Cabriolet '76 (Karmann) inruilbaar...?
Plaats een reactie