Wegens aankomende gezinsuitbreiding en het feit dat ze veel te weinig uit de garage komt wil ik bij deze mijn zeer mooie (veel opties) Porsche 911 (996) Carrera 2 verkopen.
Vraagprijs: € 19.000
(Update 31/07, zie hieronder)Algemene kenmerken:Bouwjaar: 1998
Kleur: Zwart
Interieur: Zwart leder (volledig, inclusief dashboard)
Kilometerstand: 174.700 km
Historie: Dealer onderhouden, alle beurten/onderhoud gehad, taxatierapport, boekjes en facturen zijn aanwezig
Opties:M030 sport onderstel
ABS & Tractioncontrol
Xenon koplampen
Originele lichtmetalen Turbo velgen, 18”
Rode Porsche remklauwen
GT3 skirt/voor- & achterbumpers
Schuifkanteldak
Wit instrumentarium
Porsche radio/cd-speler + cd-wisselaar
Cruise-control
Navigatiesysteem (PCM)
Stoelverwarming
Climat control/Airco
Groene baan in voorruit
Originle sleutels aanwezig
Deze zeer complete 996 is in 2004 geimporteerd uit Duitsland (originele eigenaar is bekend) en door mij bij Porsche centrum Twente in september 2009 gekocht. Sindsdien is hij daar ook onderhouden. De laatste (grote) onderhoudsbeurt heeft hij gehad bij 171.600km.
Onderhoud afgelopen paar jaar (totaal voor meer dan 11.000 euro):• Draagarmen allemaal vervangen
• Schokbrekers/lagers allemaal vervangen
• Remblokken & schijven
• Nieuwe radiatoren & condensors
• Kleine zaken
Taxatierapport juli 2011, eindconclusie: “Deze Porsche 911, Carrera, type 996, is een fraai, origineel en oorspronkelijk exemplaar, dat zich in een uitstekende staat bevindt. De auto is goed onderhouden”.
En dat klopt, toch zijn er nog wat zaken die onderhoud behoeven:
Lichte lekkage krukaskeerring: niet ongewoon bij dit type Porsche, een veel voorkomend problem dat binnen nu en aan jaar wel gemaakt moet worden (kosten bij een officiele dealer: ~ 1100 euro);
Elektronische storing in ABS/TC (waarschijnlijk sensor of iets dergelijks). Ik rijd er zelf al 2 jaar mee, volgens de dealer is er in iedergeval niets mis met de remmen ☺
Open/dicht knopje bijrijdersraam is ingezakt, moet even hersteld worden.
Ik kies er bewust voor de kosten hiervoor niet te maken, die zijn dus voor de nieuwe eigenaar. Hier is uiteraard rekening mee gehouden bij het bepalen van de vraagprijs.
Meer foto's zijn te vinden in m'n album.
- Bijlagen
-
-
-