Vrijwel volledig originele
Porsche 911 Carrera 2 Cabrio met Design 90’s en flaporen.
IMG_2334 by
PeperPakhuis, on Flickr
Eerste toelating: Duitsland 05/1991
Versie van na modificatie met airbagstuur.
Kilometerstand: 171.000 aantoonbaar dmv onderhoud en NAP
APK: wordt vernieuwd, augustus 2014
Handgeschakeld
Indisch rood
Zwart leer
Nieuwe zwarte kap + rubbers + kabels + satteliet (Rovako 2010)
Windscherm
Tonneaucover
Compressor
Gereedschapsset
Druppellader
Design 90 wielen (gestraald en gepoedercoat 2011 met goede winterbanden)
Extra set Cup 1 wielen (niet origineel en in nieuwstaat, banden voor redelijk, achter geen)
Cuprohr
Alle stickers aanwezig
Complete set boekjes
Flink wat onderhoudsfacturen
Recent gedaan:
- nieuwe startmotor
- nieuwe originele Porsche accu
- reserve DME in het dashboardvak
- nieuwe slangen stuurbekrachtiging (bij Porsche Florence
)
In 1996 door Wittebrug geïmporteerd met 110.000 km en gekocht door een goede vriend van me die 13 jaar op de auto gepast heeft. Vier jaar geleden kocht ik de auto met 151.000 km en ik heb er dik 20.000 km van mogen genieten op zwoele zomeravonden en tijdens vakantiereizen.
Deze 911 is gekoesterd, heeft in ieder geval vanaf 1996 altijd binnen gestaan en vrijwel geen regen gezien.
De auto is in hele goede staat. Geen concoursconditie maar wel gewoon echt mooi. De carrosserie is goed, zonder schadeverleden, zonder roest (raamomlijsting is in het verleden al eens aangepakt) en de lak is nog prachtig diep rood. Wel hier en daar een krasje of wat steenslag. Met een uitgebreide detailing is dat waarschijnlijk grotendeels op te lossen. Het interieur ziet er goed uit. De instapbeschadiging onderaan de berijdersstoel is vakkundig gerepareerd door Rovako. Het leer is mooi soepel en zit nog steeds geweldig.
Toen ik de auto kocht, heb ik deze laten keuren door PSH. Zij constateerden wat gebreken die verholpen zijn (remmen, koplampglazen, airbagsensor, uitlijning, servo verwarming). Verder merkten zij op dat de koppeling versleten was en dat er olielekkage was via de distibutiedekselpakkingen. Deze zaken zijn nog niet aangepakt. De koppeling werk nog steeds maar moet wel op den duur vervangen worden (maar dat zeg ik dus al twintigduizend kilometer) en er liggen altijd wat druppels olie op de garagevloer. De motor verbruikt vrijwel geen olie, loopt soepel in het hele toerenbereik en klinkt geweldig.
Is er dan verder niets op aan te merken? Jawel hoor. Vooral een rijtje dingetjes die de auto nog beter zouden maken maar over het algemeen niet noodzakelijk zijn: een van de wijzerplaten is niet zo mooi meer, de veren van de kofferklep moeten vervangen worden, het Carrera 2 logo op de motorkap ontbreekt, na een lange rit gaat de links rechts beweging van de schakelpook stroef, een mistlampglas is gebroken, rubber tussen rechter voorscherm en paravan is beschadigd. Eventueel kunnen deze zaken in overleg verholpen worden maar in de prijs is rekening gehouden met deze punten.
Een keuring van de auto bij een specialist is mogelijk.
Prijs € 24.964
Ik heb nog niet echt goede foto's gemaakt voor de advertentie maar hier staat een heel rijtje foto's van de Porsche met de verschillende wielen:
http://www.flickr.com/photos/peperpakhuis/sets/72157622874883148/of hier een mooi weekeind naar ondermeer Zuffenhausen:
http://www.flickr.com/photos/peperpakhuis/sets/72157624216689392/