Basics
- Type: Porsche 968 CS Club Sport (nen echte !)
- Vraagprijs: 17.500 Euro (te bespreken voor de wagen)
- Bouwjaar: 1995
- Kleur: Iris Blauw (veel mooier dan op de foto's)
- Interieur: Lichtgewicht Recaro's (code 381/382)
- Kilometerstand: 190.000 (doch als ik 90.000 moest zeggen, geloof je mij meteen)
- Historie: Facturen / OH boekje (OPC + specialisten)
Historiek: Het betreft een origineel Belgische geleverd exemplaar (blijkbaar 1 van de 5 echte!?) , welke ik in maart 2013 heb gekocht van een dame van 67 jaar (eerste eigenaar!). Ik had toen heel wat problemen om mijn andere (ingevoerde) 968 CS gehomologeerd te krijgen, maar dit is intussen zo goed als opgelost (9 maanden later). Vandaar dat ik een van de twee verkoop. In dit geval de blauwe.
Deze dame, een apothekeres, heeft de wagen zelf in 1995 gekocht en sindsdien vertroeteld alsof het haar laatste wagen was. Haar vorige wagens waren 924’s en ze wou absoluut niets anders dan een transaxle. Ze heeft deze CS dan ook dagelijks – behalve in de sneeuw - gereden tot aan haar pensioen. Alzo de mooi opgebouwde km-stand van 189k kms alsook de volledige en zeer uitgebreide onderhoudshistoriek welke net als ALLE andere boekjes + origineel factuur + 2 sleutels e.d. aanwezig is.
Exterieur: Het spreekt vanzelf dat de wagen geen meter op circuit gereden heeft. Behoudens wat parkeersporen op de velgen (dame 67 jaar
) is de wagen eveneens ongeval vrij. Uitzonderlijk voor een CS! De grotendeels eerste lak nog in zeer goede staat: geen sporen van steenslag of krassen. Deze Iris Blauw Exclusiv(e) kleurige Club Sport heeft steeds in verwarmde garage gestaan waardoor hij nog volop glanst. Met andere woorden: van de traditionele dofheid van de normale (niet-metaal) CS kleuren, is hier niets te merken. Ramen en rubbers perfect (eveneens uitzonderlijk).
Interieur: Een demonstratie van de 968-bouwkwaliteit alsook de zorg waarmee de wagen behandeld is. Moeilijk ander te omschrijven als nieuw-waardig (originele radio aanwezig).
Techniek/Mechaniek: Alle technieken werken 100%, zonder aarzelen; zeker ook de koplampen (nooit gehaperd, geen krassen). Bij aankoop (mei 2013) nog volledig in orde gezet; de gekende probleemzones nagelopen en zelfs pro-actief aangepakt: versnellingsbak revisie; motor opengelegd en kettingnokkenas vervangen; zweten stuurhuis opgelost; spanner balans-as-riem vervangen, alsook remmen in/uit gebouwd (nieuwe olie& plaatjes vervangen) en vele kleine andere zaken. Distributie riem, waterpomp, batterij recent vervangen.
Enzoveder.
Uitrusting:
Voor de freaks: geen M030/220, wel natuurlijk de normale CS sportophanging (-2 cm); rijdt super strak doch comfortabel genoeg om als daily driver te dienen
In optie achterbank (originele accessoire op origineel factuur 1995; verwijderbaar);
Verder het comfort pakket met elektrische ruiten, centrale vergrendeling alsook de elektrische achterklep.
Doch geen ‘verzwarende’ / ‘makkelijk-stukgaande’ opties zoals airco of open dak.
PS: ben nog niet handig met de fotootjes, dus als je meer wil weten of zien, aarzel niet mij te contacteren.
PS2: wegens plaatsgebrek kan ik eventueel wel overwegen de zwarte weg te doen maar deze zit in een andere prijsklasse (120kkms / M030-M220 / net voor 13k euro alles vernieuwd e.d.)