Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

te koop voormalig politie porsj

13 feb 2014 21:52

ter info

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... LSO_EXPORT

Re: te koop voormalig politie porsj

13 feb 2014 22:21

wow stevige prijs en ook nog een Festpreis.

13 feb 2014 22:28

Vind alleen de kilometerstand verdacht voor een ex-rijkspolitieauto uit 1992...

Weet iemand of deze auto's mogelijk zo beperkt zijn gebruikt?

13 feb 2014 22:36

km sind abgelesen und nicht genau nachzuvollziehen

13 feb 2014 23:53

volgens mij gingen die dingen er pas bij 300-350k uit.

die stand is dus volledig onbetrouwbaar
zie ook niks over scheckheft gepflegt enzo

dus geloof het niet

en voor 50k kun je iets veel bijzonderder (is dat een woord?) kopen

14 feb 2014 1:49

Eerste vraag als het "vroegah" om een targa ging: "ut is toch geen Plisie Pors?"

14 feb 2014 8:38

Botz Staat bekend om zijn stevige prijzen. Om het allemaal wat spannender te maken, wordt vermeld, dat er slechts 8 Exemplaren in gebruik waren bij de rijkspolitie/KLPD. Dat waren er echter ca 40 (964 Targa). Daarenboven nog ca 20 types(964) in Cabriolet uitvoering.
Nog zo'n aardige opmerking: "Auto scheint unfallfrei zu sein". Het lijkt mij, dat fa Botz de expertise in huis heeft om eenduidig vast te stellen of een auto al dan niet ongevalvrij is...

14 feb 2014 8:50

Belachelijke prijs.
Maar goed je moet maar één koper hebben die de historie zo belangrijk vindt dat ie het dubbele wil betalen

14 feb 2014 11:23

Wat is dat toch met die ex-KLPD Porsches? Tot voor een paar jaar terug verguisd als afgetrapt en nu geliefd. Het kan raar lopen... :roll:

14 feb 2014 12:22

Ach ja. Vroeger waren ex racers ook niet te slijten :wink:

15 feb 2014 2:09

Ben de auto deze week gaan bekijken.
Is overgespoten. Met name de rechterdeur beviel me niet, zat r erg slecht in (gapende onderkant). Was denk ik ook niet de oorspronkelijke deur want spiegel zat op de gewone plek (RP's hadden een engelse deur met dito spiegel). Vervalst stempelboekje (993), met een nagemaakte typesticker, hetgeen Botz ook meteen meldde toen ie zag dat ik er ietwat in thuis ben. hij twijfelde zelf ook aan de km stand. Niet de juiste zonnekleppen, enfin alles gewoon standaard gemaakt, inc typeaanduiding op de motorklep.
Is wel een echte Alex, heb een kopie van het oude NL-kenteken FD SJ 18 meegenomen; kopiebrief van Porsche Duitsland gezien met authenticiteitsbevestiging. Sticker onder de klep zag er origineel uit en had de juiste codes. Zou ook matching numbers zijn volgens Botz, maar geen bevestiging gezien.

Botz weet eigenlijk erg weinig van deze autos, helaas wel wat ze waard zijn :evil:
Had m 2 weken geleden gezien voor 42.964€, maar vorige week ging ie naar de 50k€.

Niet gereden want ik had r geen zin meer in toen ik m zag, heb je zo wel eens :wink: , hoewel ik bijna een dag onderweg was en net voor aankomst een Geschwindigkeitskontrollewagen met 180/130 ingehaald had...... :drive: Had geen idee dat die jongens in 6 jaar oude 5-series rondrijden en ook nog slingerend terugstuurden toen ik voorbij kwam, omdat ze net wilden gaan inhalen zonder te kijken :scratch:
Er had n belletje moeten gaan rinkelen toen ze na een km of wat opeens achter me zaten, maar ik dacht dat ie wat geirriteerd was omdat ie van me geschrokken was. 39 te hard na aftrek, dat is 120 € plus 25€ Gebuehr. Ik dacht nog, is de moeite waard, ik ben wel wat anders gewend!

Botz had trouwens wel een hele mooie 993c2 staan die was omgebouwd naar een GT2. 40k€ aan rekeningen gezien voor de originele P onderdelen. Auto komt van de Gallerie in Brummen, staan nog op NL papieren. import via TUV kost m teveel (door modificaties hebben alle onderdelen afzonderlijk een Gutachten nodig, zou m 5k€ kosten), zoekt n koper in NL. Behalve t stuur dat mij niet zou bevallen zag t allemaal erg mooi uit. Ik vind de geclaimde PK's wat onwaarschijnlijk, maar goed, kan eenvoudig getest worden.
Wie-o-wie?

15 feb 2014 12:14

Het nieuwtje van de politieporsche is er wel een beetje af. Verder moet de aangeboden auto nog teruggebracht worden naar de "Politie"- uitvoering, wat ook nog boven op de prijs komt. Verder is de historie dus onbekend.

Klopt dan ook dat het alleen voor liefhebbers is, voor anderen is deze auto € 25k te duur!

15 feb 2014 15:34

een 964 is alleen voor liefhebbers :cheers:

15 feb 2014 18:52

Mijn Boxster kwam daar vandaan. Auto heeft het altijd goed gedaan. Geen klachten maar Botz was wel even bijdehand tijdens het afrekenen.
Op de "factuur" stond een bedrag wat behoorlijk wat minder was dan de overeengekomen "handje contantje" prijs. Hij dacht dat ik daar wel "verstandnis" voor zou hebben :shock:

15 feb 2014 19:27

Altijd weer interessant om te zien en te lezen hoe de beschrijving van, in dit geval Botz, wordt genuanceerd door een forumlid (ps) met enig verstand van zaken. Word ik enthousiast van Botz? Nee, maar misschien zit ik er wel naast.

15 feb 2014 23:29

Hij doet zich voor als verzamelaar, en dat ie ze niet allemaal kan houden, valt m zwaar er afstand van te doen. Toen ik er aankwam kwam t me anders voor. Rare verzamelaar.
Wat is er mis met een eerlijke handelaar?

16 feb 2014 11:10

ps schreef:... hoewel ik bijna een dag onderweg was en net voor aankomst een Geschwindigkeitskontrollewagen met 180/130 ingehaald had...... :drive: Had geen idee dat die jongens in 6 jaar oude 5-series rondrijden en ook nog slingerend terugstuurden toen ik voorbij kwam, omdat ze net wilden gaan inhalen zonder te kijken :scratch:
Er had n belletje moeten gaan rinkelen toen ze na een km of wat opeens achter me zaten, maar ik dacht dat ie wat geirriteerd was omdat ie van me geschrokken was. 39 te hard na aftrek, dat is 120 € plus 25€ Gebuehr. Ik dacht nog, is de moeite waard, ik ben wel wat anders gewend!

Ja ik werd toen ook ingehaald door een oudere 5 serie. Ze wisten niet hoe hard ik precies reed. Maar ik kon 30€ betalen en de rest zou ik nog thuis zien. Maar heb nooit meer iets gezien. Ik dacht al die tijd dat ik was opgelicht. Of is dat normaal? Is dat de Gebuehr waar jij het over hebt?

Grtjs Leander

16 feb 2014 14:03

Oude Audi A6, dat vierkante model, paars metallic, rijden ze ook in, geblindeerde achterramen want tussen de stoelen staat een camera.
Reed 's morgens terug van wintersport ideale lijn over doorgetrokken streek, zwaait er plots een lollipop met stop politie uit het raampje
ter plekke naar de ATM gereden en afgetikt.

16 feb 2014 14:56

Unieke auto...

17 feb 2014 18:51

ps schreef:Ben de auto deze week gaan bekijken.
Is overgespoten. Met name de rechterdeur beviel me niet, zat r erg slecht in (gapende onderkant). Was denk ik ook niet de oorspronkelijke deur want spiegel zat op de gewone plek (RP's hadden een engelse deur met dito spiegel). Vervalst stempelboekje (993), met een nagemaakte typesticker, hetgeen Botz ook meteen meldde toen ie zag dat ik er ietwat in thuis ben. hij twijfelde zelf ook aan de km stand. Niet de juiste zonnekleppen, enfin alles gewoon standaard gemaakt, inc typeaanduiding op de motorklep.
Is wel een echte Alex, heb een kopie van het oude NL-kenteken FD SJ 18 meegenomen; kopiebrief van Porsche Duitsland gezien met authenticiteitsbevestiging. Sticker onder de klep zag er origineel uit en had de juiste codes. Zou ook matching numbers zijn volgens Botz, maar geen bevestiging gezien.

Botz weet eigenlijk erg weinig van deze autos, helaas wel wat ze waard zijn :evil:
Had m 2 weken geleden gezien voor 42.964€, maar vorige week ging ie naar de 50k€.

Niet gereden want ik had r geen zin meer in toen ik m zag, heb je zo wel eens :wink: , hoewel ik bijna een dag onderweg was en net voor aankomst een Geschwindigkeitskontrollewagen met 180/130 ingehaald had...... :drive: Had geen idee dat die jongens in 6 jaar oude 5-series rondrijden en ook nog slingerend terugstuurden toen ik voorbij kwam, omdat ze net wilden gaan inhalen zonder te kijken :scratch:

Botz had trouwens wel een hele mooie 993c2 staan die was omgebouwd naar een GT2. 40k€ aan rekeningen gezien voor de originele P onderdelen. Auto komt van de Gallerie in Brummen, staan nog op NL papieren. import via TUV kost m teveel (door modificaties hebben alle onderdelen afzonderlijk een Gutachten nodig, zou m 5k€ kosten), zoekt n koper in NL. Behalve t stuur dat mij niet zou bevallen zag t allemaal erg mooi uit. Ik vind de geclaimde PK's wat onwaarschijnlijk, maar goed, kan eenvoudig getest worden.
Wie-o-wie?

Hee, das mn ex! Heeft ie toch aan tijdreizen gedaan gezien de km-stand........... Had hem ook nooit weg moeten doen..... :mrgreen:

17 feb 2014 19:04

nur für Sammler + Kenner

Alleen die zijn gek genoeg blijkbaar :mrgreen:

17 feb 2014 22:52

Jaco schreef:
ps schreef:Ben de auto deze week gaan bekijken.

Wie-o-wie?

Hee, das mn ex! Heeft ie toch aan tijdreizen gedaan gezien de km-stand........... Had hem ook nooit weg moeten doen..... :mrgreen:

Bedoel je de targa? Hoeveel had ie toen jij m verkocht?

Ik hoorde nu dat de 964's rond 300kkm door de politie werden teruggegeven aan Porsche.
Omdat de Politie tot 1996 met P reed, zou ik vermoeden dat een 964 van 1992 minstens 300 kkm moet hebben gehad, omdat ik zou denken dat ze toch wel 75 kkm per jaar moeten hebben gedaan, = slechts 300 km per werkdag.

Wie weet hier meer van?

17 feb 2014 23:48

Had hem 10 jaar geleden verkocht met volgens mij 160Dkm (gekocht met een 140 Dkm 3 jaar eerder), hang me er niet aan op...... Helaas heb ik er toen geen 50 K voor gekregen..... :mrgreen: Zat toen bij de verkoop nog wel gewoon de Engelse rechter deur in en chromen doppen in de voorschermen waar de antennes hadden gezeten. Had toen wel de targabalk vervangen ivm dicht geplamuurde gaten die uitzakte. Ook een andere chip en cuprohr, nieuwe wang in de bestuurdersstoel en verder gewoon onderhoud. Zat een kopie van een geschreven onderhoudshistorie bij :roll: Maar goed, had hem laten keuren.... technische staat was toen goed....
Toch wel zonde dat er zoveel gerotzooid wordt :evil: Ben benieuwd of hij weer terug naar Nl komt.

17 feb 2014 23:51

txs, ik ook!

09 apr 2015 15:02

Afgelopen weekend vroeg een vriend van mij om een kenteken te checken van een Porsche 911 die hij te koop heeft.
Blijkt dat het om een ex klpd targa gaat van 1983 .

Mocht er iemand op dit forum interesse hebben in deze wagen dan graag even een pb.

:salut: :salut: :salut:
Plaats een reactie