Bij deze zet ik de 993 in de etalage.
Algemeen:
• 01/1995 – 134k kms
• C2 - 272pk – handgeschakeld
• 134k kms - boekje (Raes) & facturen
• Juiste kleurstelling: zilver/zwart – kleur op staal: een iets ‘witter’/’jonger’ zilver dan standaard
• AF FABRIEK opties: soundpakket (binnen en buiten) / M030 chassis / open dak / originele cup2’s enz
• Turbo bumper & aangepaste lichtblokken; verduisterde achteruit; recente radio & 18” (optioneel)
• VP: 37.000 euro
Extra:
Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben, is de wagen net volledig in orde gezet door Walter Verellen (Geel) o.a.:
1) nieuwe koppeling
2) nieuwe dichtingen distributie (volledige kit)
3) nieuw hitteschild
4) nieuwe kabelboom
5) hele doos boutjes, rubber, riempjes, klemmen e.d.
6) groot onderhoud met filters, bougies e.d.
7) (vers) chroom op de uitlaten
8.) pompjes motor klep vervangen
9) schakelaar elektrische raam passagier
10) nieuwe delcokappen & rotor
11) nieuwe DME relais
12) nieuwe V-riemen
13) nieuwe spanners uitlaat,
14) nieuwe pompjes op de kofferklep, alsook nieuwe koffer kabel
15) nieuwe glaasjes op de koplampen
16) nieuwe batterij
17) herstelling chauffage
18) alsook nieuwe weerstand voor de airco & hergast
19) nieuwe stofhoes
20) nieuwe spoilerbekleding
21) nieuwe wiellager & stuurdempers
Kostprijs: net geen 10k euro (facturen aanwezig)
Interessant detail: zonder bovenvermelde werken wel technische keuring goed doorstaan. Ophanging in goede staat, evenals de banden.
Buiten zijn normaal onderhoud heeft de vorige eigenaar enkel kosten gehad aan stuurhuis (gekend probleem bij de 993, maar vervangen dus al opgelost).
Foto's
Wat historiek:
De lage km-stand wordt voornamelijk verklaard door het feit dat de vorige eigenaar er slechts 25k mee gereden heeft op 10 jaar.
Lak is nog uitzonderlijk goed, in feite geen steenslag. De wagen is wel rond 2003/2004 herspoten geweest (waarom is niet bekend, geen sporen van significante schade, alle zogenaamde ‘panel gaps’ zijn zeer strak). Belangrijk is dat er vandaag 10 jaar later, geen spoortje is van roest te vinden is, ook niet op de ‘gekende’ plaatsen. De wagen heeft nog geen sneeuw gezien (ex. Madrid; Spaanse facturen aanwezig) – ingevoerd door Raes Racing) en heeft daarna steeds binnen gestaan (hobby wagen). Ophanging deuren is nog 100% correct.
Interieur eveneens in goede staat.
Reden van verkoop:
Ja, ik heb de wagen nog maar net en nu al wegdoen., na al die kosten te doen? Ik moet wel gek zijn.
Neen, er is niets mis mee de wagen. Een perfectionist zal nog wat kleine zaakjes willen aanpassen, maar volgens mij zijn alle 993 zwaktes (en meer) waar nodig reeds (proactief) aangepakt en staat de wagen dus in orde.
Ik wens wat centjes vrij te maken voor een upgrade in DD (testrit over 2 weken) en/of moet bekennen dat achterwiel aangedreven 911-jes niet passen bij mij rijstijl (& capaciteiten – zekers)
en/of ik ben te nieuwsgezind.
Kortom: bovengemiddelde 993 met ondergemiddelde kilometerstand.
Mocht u geïnteresseerd zijn, geef maar een seintje.