Te koop, 944 Turbo van 07-10-1985, MY 1986.
Na 2 jaar weer toe aan wat anders, zodoende te koop.
Het is een USA uitvoering, die toen ik hem kocht 10 jaar opgeslagen was geweest. Zodoende heeft de auto na mijn aanschaf groot onderhoud gehad, alle riemen en rollen vervangen bij 944 kenner Jan Bierens, en andere zaken zoals de koppeling is gecheckt, en was zo goed als nieuw. Vermoeden was dat deze niet lang voor de opslag was vervangen.
De stuurbekrachtiging is nu op basis van pentosin olie, bekende update.
Verder is de update van de veerpootlagers doorgevoerd (S2/968 type).
Ook de twee DME computers zijn vervangen door een Motron afgesteld setje.
De auto rijdt en schakelt en remt dus heerlijk. En met 220 + pk kom je aardig vooruit...
Het interieur is in creme (leer, optie 946), en is in goede staat. De bestuurdersstoel heeft wel de bekende slijtage op 1 wang, maar verder zijn de stoelen mooi (en elektrisch aan bestuurderszijde).
De auto is origineel geleverd met deze Fuchsvelgen (395) aldus de info die ik bij Porsche heb opgevraagd.
Verdere opties o.a:
- Sportschokdempers (474) KONI
- Elektrisch targadak (650)
- Cruise control (454)
- leren sportstuur (431)
- centrale vergrendeling (341)
Negatieve punten (want ja, de auto is 29 jaar oud!)
- cruisecontrol en airco niet aangesloten
- banden hebben veel profiel, maar zijn wel oud
- kleine olielekkage in buurt oliefilter, niet echt ernstig, maar vermeld het liever wel.
- dagteller is er een paar weken geleden mee gestopt. Geen idee of het mechanisch danwel elektronisch is, geen tijd gehad om in te duiken.
- radio niet aangesloten (is niet de originele)
Positieve punten
- fuchsvelgen!
- Motor in zeer goede staat, zeer gezonde oliedruk en prestaties. Riemen en rollen vervangen circa 5000 km geleden.
- lange tijd binnen gestaan, en USA afkomst hebben bijgedragen aan het feit dat deze auto geen roest heeft. En dat zie je nog wel eens anders bij een 944!
- net weer een nieuwe apk bij Erpa
Vraagprijs € 8.450,-
Laatst bijgewerkt door
Robbe op 14 jun 2014 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.