Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 13:51

Omdat ik na 2 jaar 911 rijden, toch weer eens aan het rondkijken ben naar een andere leuke auto, bij deze dus mijn 911 te koop.

Heb er toendertijd een aardig tijdje naar gezocht om de voor mij juiste 911 te vinden. Mijn eisen waren toendertijd, geen zilveren buitenkant, geen automaat, en geen grijs interieur. Dat is aardig gelukt... Een schitterende donkerblauw 911, met zwart lederen interieur. Dit gecompleteerd met een originele set GT3 velgen in 8J & 10J breed.

De auto is verder ook voorzien van zo'n beetje alle opties. Het enige wat de eerste eigenaar (in duitsland) niet heeft aangevinkt, zijn het schuifdak, cruisecontrol, en de duurdere stoelen. Echter, memory seats, stoelverwarming, regensensor, parkeersensoren, alcantara hemel, en een lederen dashbord (een HEEL stuk mooier dan die standaard plastic dashes in een basis model) zijn allemaal wel aanwezig. Evenals een 6cd wisselaar, en het bijbehorende (8bit nintendo) navigatie systeem.

Verdere bijzondere van deze auto is, dat het voorzien is van het X51 performance pakket wat een vrij zeldzame optie is. Dit houd in dat door middel van andere cylinderkoppen (met hogere compressie), en een aluminium inlaatspruitstuk (net als de GT3), een vermogen van 320pk ipv 300pk aanwezig is. Het X51 pakket heeft verder ook een andere carterpan, om zo in bochtwerk de motor beter van olie te voorzien. (anti klots schotten).

Deze motor is ook bij 143.000km vervangen door een nieuwe bij de dealer (facturen aanwezig)

De modificaties/verbeteringen die ik zelf heb uitgevoerd, zijn RVS dempers van het merk Dansk, en ik heb alle rubbers vervangen door powerflex rubbers. Deze slijten nagenoeg niet, en zorgen voor een extreem strakke wegligging. Verder heb ik de auto verlaagd met H&R veren. De originele veren heb ik uiteraard ook nog.

Al het onderhoud heb ik zelf uitgevoerd (olie & filter wissels met Mobil1 0w40), en van alles zijn facturen aanwezig. Onderdelen die gebruikt zijn, zijn originele Porsche onderdelen, aantoonbaar met alle facturen van de dealer. Alles is gedocumenteerd in een losse map. Toen ik de auto kocht heb ik ook eerst het achterstallige onderhoud weggewerkt, wat dus inhield een partij draagarmen vervangen, remmen en banden rondom ook vervangen.

Nog even een overzichtje met specificaties:
- 258.000km
- 4wd (carrera 4)
- 6bak
- X51 performance pakket ( dus 320 ipv 300pk)
- GT3 velgen
- HR verlaagd (originele veren aanwezig)
- alcantara hemel + lederen dash
- memory seats
- navi + 6 cd wisselaar
- regensensor + parkeer sensoren
- xenon
- Dansk RVS dempers
- Alle rubbers in het onderstel zijn vervangen voor powerflex rubbers
- Michelin banden met N3 codering (voorbanden 4mm, achterbanden bijna op, maar heb al nieuwe klaar liggen)

Prijs: 16.500
Email: maarten.moerman@gmail.com
Tel: 0655122247



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mgm op 09 jul 2015 13:22, in totaal 4 keer bewerkt.

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 15:48

Mooi hoor.
Wat is de km stand?

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 15:53

Goeie... 256.000km op het moment (rijd er niet iedere dag mee, maar wel bijna iedere dag)

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 17:16

Is de X51 af fabriek geleverd en overgezet op het nieuwe blok?

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 17:28

Ja, af fabriek X51, en vervangings motor is ook X51

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

14 apr 2015 21:40

Mooi auto hoor, met de juiste extra's en net een tik bijzonderder door het X51 pakket. De auto staat mooi op zijn wielen. Moet een liefhebber kunnen aantrekken!

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

16 apr 2015 19:11

Correctie voor km.standen. Even de historie erbij gezocht, originele blok is bij 143.000km vervangen, en de huidige km.stand is 258.000

En even 2 foto's van het interieur erbij.

*edit* nog even een foto er ook bij van alle boekjes, zoals je ziet:

- alle sleutels aanwezig
- meerdere CD's voor de navigatie.
- uitgebreide onderhouds historie

In de map met onderhoudshistorie map zitten alle facturen vanaf dat de auto naar Nederland is gekomen. De tijd in Duitsland is ongetwijfeld via de dealer op te vragen. Het service boekje is volledig afgestempeld totdat de auto in Nederland is gekomen, toen is onderhoud door dealers en specialisten in Nederland gedaan.

De losse facturen die je ziet zijn er in totaal 34 (mijn facturen, van vorige eigenaren zijn nog meer facturen), met een totaal waarde van zo'n 6000 euro. Dit om ongeveer een indicatie te geven wat het kost om 2 jaar in een 911 te rijden.
Bijlagen
IMG_7840.JPG
IMG_7836.JPG
IMG_7837.JPG

Re: TKA: 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 13:20

Update:
- huidige km. stand is 263.000 (ik rijd er ondertussen gewoon lekker mee door)
- remlampje is aan gegaan, van de week komen er nieuwe blokken achter op
- airco is opnieuw gevuld

Vraag:
- ben ik te duur?

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 13:44

Vraagje aan de fiscalisten hier,......
Valt deze auto onder de youngtimer regeling? Maw, ik koop hem zakelijk en krijg bijtelling over de aanschafwaarde???

:popcorn:



Wel een hele mooie hoor!

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 14:00

Wat is het bouwjaar?

Indien ouder dan 15 jaar, zeker.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 14:14

Vanaf 14 oktober dus. :wink:

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 14:17

Schermafbeelding 2015-07-09 om 14.15.37.png
Schermafbeelding 2015-07-09 om 14.15.37.png (25.67 KiB) 8768 keer bekeken
Wacht effe. Hoe oud is hij nu?

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 14:28

eerste toelating 13-10-2000

Nog even wachten dus voor de youngtimerregeling....

35% over WEV is ongeveer € 5.000 bijtellen op jaarbasis.

Als je een eenmanszaak hebt is de bijtelling sowieso nooit hoger dan de kosten (incl. afschrijving), dus je kunt je geen buil vallen op dat vlak.

Als DGA geldt dat niet, en kun je meer bijtelling hebben dan er kosten zijn.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 16:39

Waar kan ik dat opzoeken? Ik heb er nooit iets over gezien op de belasting site?

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 16:47

Youngtimer regeling. Auto ouder dan 15 jaar. André, je kan niet halverwege het jaar wisselen. Dus vanaf 1 januari 2016 zou je deze auto binnen de youngtimer regeling kunnen rijden.
35% over de dagwaarde plus BTW forfaitaire regeling

Als een auto op naam van de zaak staat geregistreerd dan kan alle aan het bedrijf in rekening gebrachte BTW worden teruggevorderd bij de maand- of kwartaalaangifte. Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de BTW op onderhoud, reparaties en brandstof en als u een BTW-auto heeft gekocht dan kan bovendien ook de BTW op aanschaf van de auto worden teruggevraagd. Ondernemers die hun zakenauto ook privé gebruiken, hebben voor dat deel privégebruik ten onrechte het voordeel van die BTW-verrekening en de fiscus stelt zich dan ook op het standpunt dat dit gecorrigeerd moet worden.

Om de administratieve lastendruk beperkt te houden kan de ondernemer gebruik maken van een forfaitaire maatregel, maar als die ongunstig voor hem uitvalt, kan hij er natuurlijk ook voor kiezen om af te zien van dat forfait en het in werkelijkheid ten onrechte genoten BTW-voordeel te corrigeren.

De forfaitaire regeling is bedoeld om de administratieve lastendruk te verlichten. U als ondernemer bepaalt natuurlijk zelf of u er al dan niet gebruik van wilt maken. Mocht u van mening zijn dat de forfaitaire regeling voor u onvoordelig is dan kunt er ervoor kiezen om de BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik te berekenen. U moet dan het werkelijk genoten privévoordeel “aannemelijk” maken.
U dient hiervoor de werkelijk teruggevorderde BTW ten behoeve van het specifieke voertuig inzichtelijk te maken. Dit kan eenvoudig door in uw administratie een aparte regel aan te maken voor de BTW op de autokosten.
De belastingdienst gaat verder van de standaardregel uit dat 25% van de gereden kilometers zakelijk is en 75% privé. Woon-werk verkeer valt ook onder privé.
Als u van mening bent dat deze verhouding in uw specifieke geval anders ligt, dan moet u ook dit “aannemelijk” maken. Een sluitende kilometerregistratie is hiervoor de beste methode.

Voorbeeld:
Een Youngtimer met een economische waarde van € 10.000,- en een oorspronkelijke cataloguswaarde van € 50.000,- levert met de forfaitaire regeling een BTW-correctie op van € 750,- (1,5% x € 50.000.-).

Op basis van uw administratie kunt u echter aantonen dat u ongeveer € 795,- BTW op de autokosten terugvordert. Laten we er hier verder vanuit gaan dat 75% van de gereden kilometers voor privé bestemd zijn, dan krijgt u te maken met een BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik van:
75% x € 795,- = € 596,25

Als u aannemelijk kunt maken dat niet 75% van de gereden kilometers voor privé bestemd is maar bijvoorbeeld 35%, dan krijgt u te maken met een BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik van:
35% x € 795,- = € 278,25

Het kan dus interessant zijn om een sluitende administratie bij te houden. Wij adviseren u altijd goed na te rekenen welke methode voor u het meest voordelig is

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 16:57

Maar als je hem koopt als ie 15 jaar en een dag is, kun je natuurlijk direct vanaf aanvang de regeling toepassen.

Tot enige jaren geleden was er nog een besluit voor marge auto's waarbij de fiscus er van uitging dat juist 75% van het gebruik zakelijk was. Dit was gebaseerd op een bewijsvermoeden. Waarom dat nu ineens is gedraaid is mij niet bekend (budgettaire redenen waarschijnlijk.)

Overigens hoef je geen sluitende km registratie te hebben om iets aannemelijk te maken voor de BTW. Dat kan ook op andere manieren.

Let ook goed op dat de regelingen voor de BTW en de inkomstenbelasting nogal van elkaar verschillen!

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 19:25

de Fiscalist schreef:Maar als je hem koopt als ie 15 jaar en een dag is, kun je natuurlijk direct vanaf aanvang de regeling toepassen.

Niet als je de maanden van dit jaar voor die dag je zakelijke auto niet bijtelt obv km registratie of gewoon je leaser bijtelt. Dat is wat ik bedoel met 'je mag niet zomaar midden in het jaar switchen'. Kilometerregistratie wil wel eens helpen, maar schijnt niet altijd afdoende te zijn.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 20:01

Dat midden in het jaar switchen heb ik nog nooit gehoord. Heb meerdere jongtimers op de zaak gereden en die wisselde ik echt niet op 1 januari.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 20:23

als je van youngtimer naar youngtimer switcht is het geen probleem. Evenals dat je midden in het jaar een andere leaser krijgt. Met bijtelling volgens dezelfde regels.

Maar als jij tot 22 april Leaser 1 niet bijtelt op basis van een kilometeradministratie, kan je niet op 23 april leaser 2 gaan rijden en daar bijtelling over gaan betalen.

http://www.oliemans-accountants.nl/wiss ... vegebruik/

Dus wat je wel kan doen is over je reguliere leaser de volle bijtelling betalen tot en met 12 oktober dit jaar. En vanaf 13 oktober deze 996 te gaan rijden als youngtimer en daar vervolgens 35% van de dagwaarde over bij te tellen, eventueel verhoogd met bovengenoemd BTW forfaitering.

Ikzelf tel mijn leaser niet bij en rij deze dus ook niet privé. Heb nu de Jag voor in de youngtimer regeling gekocht, maar die kan ik pas vanaf 1 januari in die regeling gaan rijden. Omdat ik mbt de regeling van mijn leaser niet meer dan 500 km prive mag rijden in een auto van de zaak. Dus ook niet in de youngtimer. Wat ik dus moet doen als ik overschakel op de Jag is doorgaan met een kilometer registratie bijhouden en daarmee bewijzen dat ik het hele jaar 2015 niet meer dan 500 km privé heb gereden.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 20:27

Youngtimer of niet:
Eerste deel van het jaar niet bijtellen en km's bijhouden en daarna (bijv. een bijtellingsgunstige auto) gaan bijtellen ivm prive rijden mag niet.
Dat is "de regel van max 499km prive per jaar". Als je op een moment in het jaar de 500 km zal overschrijden moet je het hele jaar bijtellen, over elke auto die gereden is. Dus niet allen die gunstige youngtimer of die auto met 0, 7, 14% maar ook die met 25% die je de eerste maanden evt. gereden hebt.

Tel je al bij, wil je daarna een youngtimer of een ander gaan bijtellen is er niks aan de hand.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

09 jul 2015 20:28

Horn kan sneller typen zie ik net.... :lol:
(En 499km prive rijden in 1 maand mag ook niet helaas...)

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

10 jul 2015 13:50

edit: iedereen moet het maar zelf uitzoeken....het is best een wirwar aan administratie!

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

25 jul 2015 11:25

Ik rij een C70 uit '98, een 996 uit '99 en een fabia ui '12. Allemaal op de zaak en dat bevalt mij uitstekend. Hou niets bij en reken netjes af met de fiscus. Effect, altijd een grijns bij het rijden en nimmer gedoe met de fiscus.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

25 jul 2015 15:36

Tja, dan tel je drie auto's volledig bij en hoef je nergens naar te kijken. Dat geeft sommige mensen ook rust :cheesy: werkt prima, kan ik me voorstellen.

Re: TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500

26 jul 2015 12:34

Hij is nog steeds te koop trouwens... en blijkbaar heel interessant voor de zakelijke belastingontwijker!
Plaats een reactie