Te koop:
Een werkelijk unieke matching numbers Bahama Yellow 912 met tal van modificaties en extra's.
Geen tweede te vinden en met geen enkele andere 912 te vergelijken.
Deze 912 is in diverse autobladen gepubliceerd, recentelijk in PUUR Porsche magazine, en speelt de hoofdrol in een cinecars film.
De lijst met, tijdsconforme, modificaties is te lang om op te noemen, een kleine greep wil ik wel doen.
Een speciaal geprepareerde naar 134 PK opgevoerde motor met full flow oliefilter systeem en veel meer, compleet gereviseerd afgelopen februari. Natuurlijk met een RVS "Turbo Thomas" uitlaatsysteem. Deze motor is zeer snel maar ook betrouwbaar gebleken.
Een bijbehorend onderstel en ge-upgrade remmerij (vooraan 911S specs).
Gele mistlampen (de juiste, kijk maar eens wat die kosten) en koplampen. S trim op de dorpels.
Veel smaakvolle modificaties aan het interieur maar met behoud van bijvoorbeeld de originele, onbetaalbare kaartenbakken, de originele schakelaars en de functionerende origineel geleverde radio.
Recaro S (replica's) zijn 2 jaar oud net als de ook in pepita stof beklede achterzitjes.
De 4 aanwezige gordels zijn de originele, voor 3 punts.
Alles werkt perfect, dus ook het klokje en de snelheidsmeter in kilometers per uur (meeste zijn in Miles). Er zit ook een gecombineerde oliedruk en temperatuur meter in uit een 911 (beide gegevens vind ik belangrijk). Hetzelfde bouwjaar dus in dezelfde stijl. Nardi stuur.
De 912 staat op zeer gewilde "deep six" Fuchs met Bridgestone banden.
Waarom dan nu verkopen???
Het project is afgerond, de 912 wordt in mijn opinie niet beter van verdere mods en rijdt perfect. Tijd dus voor een nieuwe uitdaging.
Waarom € 67.500 ???
Deze 912 laat zich eerder vergelijken met een 911 T of E wat betreft rijcapaciteiten en uitvoering dan met een andere 912 uit dit jaar. Daarnaast is de LWB 912 maar 1 jaar geleverd. Ik en enkele kenners met mij vinden hem de vraagprijs waard maar sta open voor serieuze biedingen die enigszins in de buurt komen.
De 912 staat ter bezichtiging en startklaar thuis in Almkerk.
Serieuze reacties gaarne per PB of op
porsche912.1969@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door
felix bahama 912 op 19 okt 2015 16:31, in totaal 3 keer bewerkt.