Deze, van oorsprong Amerikaanse 356, is al geruime tijd in Nederland. In 1998 is de auto opnieuw gespoten in de originele kleur: Irish Grun. Ik heb de onderhoudshistorie vanaf 2011: een pak facturen ter waarde van 12K. Ik heb ook een kopie van de Kardex bij de auto.
De versnellingsbak is matching, de motor niet. De 90 PK motor loopt mooi en trekt goed. Ik kreeg complimenten over mijn snelheid tijdens de laatste Tunnelchallenge Antwerpen. Het zijn inderdaad negentig vurige paardjes onder de motorklep
Ik heb de 356 sinds dit voorjaar. Na aankoop heb ik een beurt bij Porschespecialist Haaglanden laten doen. Hierbij zijn de spanningsregelaars en carburateurs opnieuw afgesteld. Tevens zijn de remblokken voor, contactpunten, bougies en bougiekabels vervangen. Verder heeft Marco van Beek Carcleaning de auto cosmetisch aangepakt.
De originele voorstoelen zijn vervangen door twee Sparco kuipstoelen. Erg period zijn ze niet. Omdat ze zo lekker zitten en nog in nieuwstaat verkeren, heb ik ze (nog) niet vervangen. De rest van het interieur is nog origineel.
Ik zocht meer beleving toen ik de overstap maakte van de 997 4S naar de 356C. En deze auto biedt een fantastische beleving! Ik gebruik de auto veel zakelijk en maak daarbij bijna uitsluitend snelwegkilometers. En dat zijn nou net niet de wegen waarop een 356 tot zijn recht komt. Verder dacht ik in de winter wel zonder een Porsche te kunnen maar ik merk nu dat ik graag het hele jaar doorrij. De inruil van een 997 Turbo of Cayman R is daarom bespreekbaar.
Forumprijs 52.356,-
Laatst bijgewerkt door
997 4S 2006 op 20 okt 2015 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.