Hallo
Ik heb beslist om mijn 944 turbo cup te verkopen.
De auto is een originele fabrieks CUP uit 1986, het allereerste jaar dat Porsche besliste om te starten met een CUP serie. Later evolueerde dit in de Carrera CUP, die tot vandaag nog steeds gereden wordt. De autos zijn gebouwd door Porsche Motorsport en er zijn er exact 50 van gemaakt ! (en nog een stuk of 6 voor USA geloof ik, maar die hebben geen race historie).
De basis is een 944 turbo met 220PK, voorzien van diverse extras en veel weggelaten uitrusting ifv de racerij.
De autos werden daarbij wel zo standaard mogelijk gehouden, motor en remmen zijn standaard en de autos hebben een bijna compleet interieur. Het was de eerste raceserie waar motoren met katalysator werden gebruikt ! Porsche beschouwde de cups dan ook als een testcase om duurzaamheid en andere parameters bij het intensief gebruik van motoren met katalysator te onderzoeken.
- Boite met sperdiff en externe oliekoeler
- Magnesium inlaatcollectors en magnesium carter (ipv alluminium)
- 8J + 9J 16 duims fuchs velgen (ipv 7J + 8J op de standaard turbo)
- specifieke cup Bilstein regelbare schokdempers voor en achter
- aangepaste stabilisatiestangen (andere dikte dan standaard turbo)
- specifieke cup aluminium en/of hardere rubber bussen in diverse ophangingsonderdelen
- specifieke cup Bosch Motronic
- basic zwart stoffen 944 interieur
- Kill switch + 2 externe kabelbedieningen (voorruit + dashboard)
- Aluminium Matter rolkooi
- Recaro kuipstoel voor de chauffeur
- Sabelt 5 punts gordel
- manuele buitenspiegels in kunststof (924)
- geen targadak
- geen elektrische ramen
- geen airco
- geen radio
- geen achterwisser
- geen afsluitbaar bergvak op middenconsole
- geen opbergvakken in deuren
- geen centrale vergrendeling
- geen rugleuning op achterbank
- geen koffer- en motorruimte verlichting
- geen servostuur
- geen underbody coating
- geen binnenspatborden vooraan
- geen koplampsproeiers
- beperkte geluidsdemping
- aangepaste (beperktere) kabelboom
Mijn auto is de Ex VW-Schultz Essen auto (momenteel Porsche Centre Essen) met Annette Meeuvissen als pilote en racenummer 36.
In december 1988 is de auto in Belgie ingevoerd (gelijkvormigheidsattest Dieteren). Dit wil zeggen dat er sindsdien niet meer mee geraced is.
Momenteel staan er op de teller +/- 140.000 km
PORSCHE GEBOORTECERTIFICAAT AANWEZIG
Afgelopen 3 jaar zeer veel aan vernieuwd :
- remklauwen gereviseerd + remleidingen nieuw
- bilstein turbo cup dempers gereviseerd bij Bilstein
- volledige motorrevisie + revisie van de turbo (nog aan het inrijden, +/- 1000km sinds revisie)
- herspoten in originele kleur
- Matter kooi gerestaureerd
- nieuwe stickering conform de originele stickering van 1986 met de hoofdsponsors (hieronder foto persauto)
Verder is de motor matching numbers en is er uiteraard confirmatie van Porsche dat het een "echte" CUP is.
Geen later toegevoegde “verbeteringen” van de latere turbocup series zoals polyester motorkap, grotere remmen, strutbrace, etc. De auto is dus zoals ze in 1986 werden afgeleverd.
Momenteel is de Recaro stoel in de auto nog niet de correcte. Ik heb een 1986 recaro stoel, maar zoek nog een correct Porsche embleem om er op te zetten.
Zie ook :
https://www.youtube.com/watch?v=kE8CjrSDoDEVraagprijs : 60.000 € Meer fotos :
http://dropshots.com/kristofvanhoof/alb ... 5/17:59:05
Laatst bijgewerkt door
kristof op 10 dec 2016 18:49, in totaal 4 keer bewerkt.