Te koop, handgeschakelde 997 4S HP. Deze zeldzaam uitgevoerde 997 had een nieuwwaarde van €176.000,-.
Dit is een origineel Nederlandse auto, waarvan ik de 3e eigenaar ben (vorige eigenaren zijn bekend).
Dit is mijn dagelijkse auto, waarmee ik ook naar mijn werk rij. Dat is nu 50 km heen en 50 km terug en wordt nu per 1 april 130 km heen en 130 km terug. Wel een
dilemma..! Wat te doen? Uiteindelijk toch besloten om de auto van de hand te doen.
Alleen te koop gezet via dit forum, aangezien ik de auto graag aan een liefhebber op het forum zou willen verkopen. Om die reden wil ik er ook niet maandelijks 5.000-6.000 km op de teller bij zetten met gewoon 'woon-werk' verkeer.
Deze auto heeft door de X51 optie evenveel vermogen als de 996 GT3. Hetzelfde vermogen kwam pas beschikbaar in de gewone ‘S’ na de facelift vanaf 2008. Voor beide alternatieven betaal je momenteel veel meer…!
Het meest merkbare, is het super geluid! De combinatie van motor, luchtfilter en uitlaat maakt de sound werkelijk onovertroffen!
-Type: Porsche 911 997 Carrera 4S HP (280 KW/381 PK)
-Vraagprijs: €40.000 Euro
-Bouwjaar: 2005
-Kleur: Nachtblauw
-Interieur: Nachtblauw
-Kilometerstand: 154.000
-Historie: Onderhoudsboekje bijgehouden, facturen van reparaties en onderhoud wat ik heb laten uitvoeren aanwezig, schadevrij
-Opties: Power kit (X51 optie, in Duitsland WLS genoemd), verkorte schakelweg (sport shift), Schuifdak, regensensor, automatisch dimmende spiegels, stoelverwarming, cruise control, geïntegreerde garage deur opener, Porsche originele sportuitlaat (onderdeel van de power kit), logo in de stoelen, in kleur meegespoten interieur (stoel schelpen, midden console), alarm met traceersysteem t/m oktober 2016 betaald, alcantara hemel, parkeersensors achter etc.
Op onderhoud is niet bespaard. De auto is in onderhoud geweest bij de Porsche dealer, vanaf 90.000 km bij CabrioLand bij aanschaf en daarna bij Porsche Service Haaglanden (nu Haaglanden Motorsport) Alles is altijd meteen gerepareerd, zodat de auto in topconditie is. Recent onderhoud aan de auto (meer dan €14.000,-..!);
- banden (voor 4-5mm, achter 6 mm)
- remschijven en –blokken
- remklauwen voor gereviseerd
- carter ontluchting
- Resto koeling modificatie
- afkitten deurschelp in de deuren
- adaptieve schokdempers voor
- airco/condensors van de airco
Daarvoor: ontsteking op de cilinders
Wat er nog moet gebeuren/bekend: onderhoud van het leer (en enkele beschadigingen wegwerken), lakschade aan de onderdorpel aan de linkerzijde en kleine lakschade bij de kentekenverlichting aan de achterzijde. In de voorruit zitten twee putjes, maar is behandeld. De startmotor blijft soms een seconde te lang doordraaien.
Laatste beurt december 2015 bij 147.747 km.
AKK rapport aanwezig, op 25 maart jl. uitgevoerd door Haaglanden Motorsport
Handgeschakelde 997 4S wordt zeldzaam…vaak met incourante kleur. Een uitvoering met een X51 optie heeft bij mijn weten al meer dan twee jaar niet meer te koop gestaan in Nederland. Deze auto wordt alleen op het Forum aangeboden.
Mocht u interesse hebben schroom niet te contacten, ik heb liever geen dromers of bandenschoppers of testpiloten, bij een eventuele proefrit rij ik altijd mee!. Mijn tip zou zijn,kijk eerst naar de goedkoper aangeboden modellen en kijk dan de mijne en zie waardoor het verschil is in prijs (met dank aan Richard voor de bovenstaande tekst).
Laatst bijgewerkt door
Jip op 08 jun 2016 10:44, in totaal 2 keer bewerkt.