En zo komt de dag dat ik nooit dacht zou komen, ik ga de 964 verkopen om mijn droom van een GT3 in vervulling te laten gaan.
Porsche 964 Carrera 4 uiteraard met handbak, Satijn Zwart exterieur, Zwart Interieur
KM stand, 182.000
Prijs: € 59,964
Fabrieksopties
-139 Seat heating Left
-340 Seat heating right
-573 Air Conditioner
-650 Sunroof
-17” velgen - 7j voor 9j achter
-Cupspiegels
-Electrische Ramen
-Centrale vergrendeling met klasse 3 alarm (in oktober opnieuw gekeurd)
-Instructie- en onderhoudsboekje, Originele set gereedschap, krik, reservewiel en compressor
De auto is geleverd in Duitsland op 28-12-1990 waar hij 15 jaar heeft verbleven. Hij is op 26-08-2005 geïmporteerd naar Nederland.
Ik heb de auto gekocht op 15-08-2014 en daarna veel energie ingestopt om hem te perfectioneren. De auto heeft een volledig onderhoudshistorie met alle stempeltjes vanaf nieuw. Daarnaast heb ik een berg facturen van de afgelopen 12 jaar. De onderhoud waren voornamelijk gepleegd door Porsche Centrum Gelderland en Robert Visser van Car Service Visser. De laatste onderhoud, een grote beurt, was geweest in oktober 2017 bij Car Service Visser.
Gedurende de afgelopen beurt is het volgende gedaan: - Nieuwe olie filter + olie
- Remolie
- Nieuwe ABS pomp gemonteerd tegen een koste €2000. Heel veel 964's rijd rond zonder werkende ABS
- Twee nieuwe kachelventilatoren gemonteerd tegen €400 per stuk
- Kleppen gesteld
- Einddemper gelast i.v.m. een klein scheurtje
- Nieuwe Remblokken
- Nieuwe achterbanden van Michelin Pilot Sport met N-codering (de voorbanden heb ik vervangen in 2016)
- Alle andere zaken die bij een grote beurt komen kijken is gedaan
Gedurende mijn bezit heb ik het volgende aangepakt:Optisch- Period en Porsche correct radio Blaupunkt Paris RCR42
- RS achter bumper. Geen polyester maar origineel kunststof zoals het hoort (De originele standard achterbumper heb ik nog liggen)
- Nieuwe achterlichten en middenbalk
- Nieuwe koplampen
- Nieuwe mistlampen
- Een waslijst aan fabrieksstickers weer terug geplaatst
- Alle biesjes van de bumpers en dorpels
- Nieuwe benzine dop
- Alle beugels voor het bevestiging van de achterbumper
- Nieuwe versnellingspook
Ter verbetering van de wegligging- Voorste draagarmen gereviseerd
- Nieuwe Bilstein B6 ophanging met Eibach veren rondom (De originele veren heb ik nog liggen)
- H&R stabilisatorstangen (De originele stabilisatorstangen heb ik nog liggen)
- RS uitlijning
- RS veerpootbrug
- RS Motorsteunen. Hierdoor is het gedrag tijdens remmen en bochten enorm verbeterd (De originele steunen heb ik nog liggen)
- Nieuwe baksteun
- Nieuwe differentieelsteun
- Turbo/RS spec Cup 1 velgen gemonteerd. Dat betekent 9J achter. Alle velgen heb ik laten richten en gespoten. Een 9J velg geef je de mogelijkheid een breder band monteren. Dat kan ook op de 8j velgen maar dat werkt ten nadeel van je wegligging
- Revisie van de spoiler mechanisme
- Nieuwe beplating van de motor en versnellingsbak
Ter verbetering van de vermogen- RS chip - hierdoor is hij wat feller op de gas en heb je veel meer koppel in de lage toeren (De originele heb ik nog liggen)
- Lege katalysator - met een lege katalysator komt de auto echt tot leven (De originele heb ik nog liggen)
- Cuprohr (De originele midden demper heb ik nog liggen)
Ter verbetering van de rijbeleving- Sportstuur van 36cm met verlengde naaf (des gewenst kan ik een sportstuur leveren zonder verlengde naaf)
- Upgrade naar nieuwe type ruitenwisser armen met twee veren. Met deze mod werk de wisser vele malen beter dan de type met een enkel veer.
- Nieuwe vooruit april 2017
- Nieuwe bakolie april 2017
Ik heb vast dingen gemist maar het idee is lijk me duidelijk. Ik durf te zeggen dat het een van de beste 964's is die je kunt vinden.
Wat foto's
Ik ben te bereiken via PB en op mijn mobiele nummer 062 569 5225.