Met pijn in mijn hart zet ik hierbij mijn 964 te koop.
Na land en goed nadenken en alles op een rijtje te hebben gezet hebben we besloten om de auto te verkopen. Zowel financieel als praktisch gezien past de auto helaas niet meer in onze (nabije) toekomst.
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=52576We hebben een jaar in Australië gewoond en zijn daarna 2 jaar met de motor op reis geweest.
Mijn fantastische 964 heeft al die tijd in een stalling gestaan. Heb af en toe overwogen deze te verkopen, maar kon het toch niet over mn hart verkrijgen. Ik heb serieus 3 jaar lang uitgekeken naar de dag dat ik er weer in kon rijden.
Waar ik al bang voor was, de auto heeft groot onderhoud nodig. Met name door corrosie in de toch iets te vochtige stalling. Voor de stalling was de auto in zeer goede conditie. 8 jaar geleden is de motor nog volledig gereviseerd en altijd zeer goed onderhouden door Schmidt Oss. De geschatte kosten door Schmidt om alles weer perfect te maken zijn ±9000 euro. Oa banden, motorcorrosie aanpakken, remschijven vernieuwen, poetsen interieur, schakelaars, accu, stuurhoezen.
Mijn auto:
Porsche 964 C4 bouwjaar 1989.
Kleur: Blueblack metallic.
Km stand (totaal) iets over de 200.000. (exact volgt)
Turbostoelen, schuifdak, originele motorblok, velgen, spiegels etc.
Volledige motorrevisie 2010 Schmidt Oss. (zie eerdere post hier). Altijd goed onderhouden.
Originele boekjes en alle rekeningen vanaf 2009 aanwezig.
2x Sleutels, Alarm klasse 3, Becker autoradio met goed werkende boxen.
Ik ben zelf gaan kijken met mensen die meer verstand van Porsche hebben en had reeds een (andere) garage gevonden om deels zelf aan de slag te gaan. Het algemene idee was toch wel dat we voor aanzienlijk minder dan het genoemde bedrag de auto volledig zouden kunnen opknappen. Min of meer ongevraagd en dus ook onverwacht heeft iemand die het ook een prachtige auto vond
En ook de huidige staat enorm vond meevallen 38.500 euro geboden 2 maanden geleden. Echter toen was alles behalve onze situatie / toekomst duidelijk en hebben we dus het bod afgeslagen.
Ik vind het de mooiste Porsche en dus auto die ooit gemaakt is, zeker in deze blue/black metallic kleur, originele uitvoering en interieur. Ik heb een duidelijk en eerlijk verhaal en wil hem geloof het of niet bij voorkeur aan een liefhebber verkopen, die hem of zelf of laat opknappen en ervan kan genieten. Deze wagen moet weer op de weg ! Iemand die m net zo mooi vindt als ik en ook net zoals de meesten die hem echt live hebben gezien de schade wel mee vindt vallen zal mijn vraagprijs ook niet te hoog vinden.
Mijn vraagprijs is
37.500 euro in deze staat, met alle toebehoren erbij.
Bij interesse stuur me een PM dan kunnen we even bellen of verder kletsen op whatsapp. Feedback / tips / advies etc is zeer welkom. Echter losse opmerkingen over de prijs of het feit dat er meerdere 964s te koop staan in NL zijn weinig bijdragend lijkt me. Ook me herinneren aan het feit dat ik m 2 maanden geleden had moeten verkopen heeft weinig zin
Ik heb geen haast, heb het geld nu niet nodig, maar het is zonde als hij in de garage bij Oss blijft staan. Iom met Frank Schmidt kan je uiteraard de auto bekijken / keuren. Aub wel even vooraf afspreken!
Meer fotos onder andere van de stallingsschade in mijn album. Meer fotos van auto via mail / whatsapp.