Na wikken en wegen, toch te koop.... mijn roestvrije, originele en ongerestaureerde 911 2.7 S uit 1975.
G-model met de chromen/RVS lampringen, deurkrukken, enkele buitenspiegel en raamlijsten
Kleur: signal gelb, bruin/beige stof interieur (met patina....)
Opties: Elektrische ramen en schuifdak (en airco, niet functioneel meer)
Teller stand: 12.567 (stand is met minstens 1 of wellicht een 2 ervoor?)
Prijs: 49.000 (staat ook op mobile voor iestje meer, clubleden hebben natuurlijk een voordeel
Edit by Mod 21 Nov: € 45.000,-
Oorspronkelijk uit de VS, daarna naar Zweden en nu dus in NL. Alles aangepast naar Europees model (bumpers, nwe lampen, knipperlichten, nw dashboard etc).
Carrosserie is zoals gezegd ongelast en roestvrij, perfecte passingen. De bodem en wielbakken zijn zonder tectyl, dus alles in carrosseriekleur, in gebruikte maar zeer goede staat.
Motor is zeer recent geheel gereviseerd door PSTG en verbeterd en o.a. voorzien van:
- Mahle HC zuigers en bussen (10.5)
- 993 Dilavar kopbouten met juiste inserts in onderblok
- nwe kettingen
- nwe tandwielen
- nwe kleppen en zetels
- nwe drijfstang en krukaslagers
- nwe koppeling en drukgroep
- etc
Blok is lekdicht en ik schat nu zo'n 180-185 pk.
SSI warmtewisselaar met M&K RVS uitlaat.
Extra oliekoeler in scherm rechtsvoor.
Versnellingsbak (915 type) met verbeterde schakelmechaniek is ook zeer goed.
Auto is nu iets verlaagd en met verbrede Porsche 'steelies', originele Fuchsen zitten er bij.
Originele instructieboekje zit er ook bij, evenals het geboortecertificaat, de rekeningen van onderhoud en blokrevisie etc.
Alles werkt uiteraard en de 911 is zeer betrouwbaar, ik rijd hem dagelijk met het mooie weer.
Bij interesse zijn meer fotos beschikbaar.
Hartelijke groet,
Niels
Blaricum
06 50250140