In verband met de aanschaf van een nieuwe keuken......verkoop ik mijn Porsche 944 Turbo S ('88). Prijs € 25.000.
Opties:
030=sport-suspension, 139=seatheating left, 197=battery 63Ah, 220=limited slip differential. 288=headlamp washers, 326=Radio Berlin, 340=seatheating right, 418=side protection guards, 437=Comfortseat left, 438=comfortseat right, 462=windscrenn securiflex-foil, 490=sound-package, 526=door panels cloth, 573=climate control, 593=ABS, 666=without paint protection, 685=split rear seats, 758=special model Turbo S, 990=seats cloth
Geschiedenis:
Bekend vanaf 2005, zeer veel rekeningen voor handen (o.a. Turbo revisie, benzine leidingen vervangen, nieuwe chipset, zeitronix, dual port wastegate etc etc.). Auto is door mij zoveel mogelijk teruggebracht naar originele staat (origineel interieur, achter ruitenwisser, originele velgen etc.). Ik heb de auto zelf in bezit sinds 2012, maar erg weinig mee gereden (ca. 5.000 km). Kilometerstand is terug te traceren tot het moment van import naar Nederland (1995).
Interieur:
Origineel interieur ingezet, geheel elektrische stoelen, wel met kleine slijtage plekken op voorstoelen. Nieuw bekleed stuur. Dashboard is op een paar plekken gescheurd, dus verdient wat aandacht. Originele 10-speakerset is in de auto aanwezig maar niet alles is aangesloten. De vorige eigenaar heeft er een dvd-speler ingebouwd en niet alle speakers aangesloten. Airco werkt niet, probleem is wel bekend (lek slangetje aan radiator).
Exterieur:
De lak is in goede staat, wel hier en daar wat steenslag. Absoluut geen roest, krikpunten en dorpel aan passagierskant zijn vervangen door CCR Leuven in 2020. Foto's van de restauratie en de huidige onderkant zijn beschikbaar.
Technisch:
In zeer goede staat. Probleemloze auto, schakelt goed en rijdt perfect. Voorzien van een Lindsey racing chipset, inclusief aanpassing aan uitlaat, dual port waste-gate en zeitronix meetapparatuur. Turbo-druk instelbaar vanuit de auto (handschoenen-kastje), maar staat standaard op een lage waarde om slijtage aan de motor te voorkomen.
Banden & Wielen:
Originele gesmede velgen (zeer zeldzaam), opnieuw gepoedercoat, voorzien van nieuwe banden.
Nog te doen voor volgende eigenaar:
- Originele autoradio aanbrengen en aansluiten op speakers
- Stuurstang afstellen (richtingaanwijzer slaat niet automatisch af)
- Distributieriem in 2012 voor het laatst vervangen (5000km geleden)
- Afdekzeil bagageruimte niet aanwezig
- Herstellen scheuren in dashboard
- Airco repareren
Auto is te bezichtigen in Sprundel (Noord-Brabant). Bij evt. vragen of interesse stuur een PB of bel op 06-53780099.
De foto's van het interieur zien er wat gek uit, maar dat komt door het reduceren van de omvang en kwaliteit van de originele foto's (denk ik). Bij interesse kan ik uiteraard de originele grootte foto's sturen.