Tja, ze worden niet meer gemaakt en zo
964 is mijn favo model 911
én...
FOMO
Let me care to elaborate: al sinds ik zo een beetje bezig was met flippers wou ik altijd al een Indiana Jones (IJ) van Williams, maar de IJ's die ik tegen kwam waren altijd net ietsje te duur, of in te slechte staat, of als ik dan één staan had in bovengemiddelde staat kwam er toch weer een bod waardoor ik een paar 100 Euro verdiende en toen liet ik 'm maar weer gaan.
Een IJ was toen rond de 1800 euro. Interesse in flippers ging en kwam terug. Andere tijden, andere bedragen. Een IJ was ineens 3k. Toch weer nog net ietsje TE duur, of TE dit, of TE dat. Heel mooi exemplaar voor 3.2k maar "die is gek zeker?"
Lang verhaal kort: een IJ in heel mooie staat is vandaag de dag rond de 8 à 9k. Ik heb er nog steeds geen.
Gaat dit met de Elvers ook gebeuren? Waarschijnlijk niet, otoh ben ik zo eentje die zijn tijd meestal vooruit is qua gadgets. "What you like, I liked 10 years ago". Ik was hier in 2009 één van de eerste die het opnam voor de 996 4S and I was right
Ik heb al flippers sinds 1995, en nu vindt het grote publiek pas de weg naar deze kunstwerkjes, etc..
Ben ik een ziener? Tuurlijk niet! Dat hierboven is allemaal bullshit, maar tegelijkertijd heb ik toch maar mooi "mijn" 964, en wordt het niets qua waarde, heb ik plezier van een mooie auto waar tot nu toe geen enkel elektrisch kreng tegen op kan (toch niet in het looks & pedigree (zonder hoofdletter) department).
Ik heb trouwens ook nog andere favo-modellen 911: de F-type, de 996 4S,...
Zoals ik al zei: bullshit hierboven, maar die 30 jahre Jubi is ZO mooi...
Paar weken geleden ineens -out of the blue- de vraag of ik de Turbo niet verkocht, ik = happy, want centjes voor iets anders te kopen, prijs uitgesproken en alles, en toen kwam in mezelf de vraag op: wat kan je voor dat geld dan weer terugkopen dat zo episch is, en zoveel mensen incl mezelf aanspreekt? Heb al één en ander gehad, dus die vielen af, en voor de rest kon ik niet direct zomaar iets verzinnen. Dan dacht ik ook dat ik dezelfde fout niet mocht maken als toen, ... met mijn IJ. Die dag heb ik -onbewust waarschijnlijk- al beslist van 'm te laten herspuiten.
Dus ja, zo'n 30Jubi, it floats my boat. It fuels my jets.